51 van de 52
« Eerste  < Vorige 49 50 51 52 Volgende > 
   
Maus’ GSA - En we klussen weer verder… Pagina 52
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 31 juli 2019 02:07 AM
  [ # 751 ]

Hallo leden,

Helaas ben ik er ook met droeviger nieuws. De auto is helaas afgekeurd op diverse dingen.

Een kleine opsomming:

Grote apk punten:
Voetenbak rechtsvoor, 2 gaatjes.
Achterzijde ongeveer bij de achterbank een gaatje
Onder de kofferbak, op de plek waar het slangetje van de waterafvoer van de benzinedop uitkomt, een gat van *gok* 10x10cm, is dun materiaal en netjes recht weggeroest, goed te doen.
1 rem/hydrauliekleiding slecht, apk punt, deze zit in de bocht onder de bak en komt vanaf achter, verdwijnt ergens tussen het blok. Misschien is het goed te herstellen, of deels te vernieuwen.

Kleine apk punten:
Accu staat niet goed vast, ik denk een kwestie van het plaatje iets opvullen met wat ringen
Koplamp zit los (?) nog nooit eerder gehoord, maar de plastic stelschroefjes hebben iets speling, denk simpel op te lossen met een nieuw beugeltje of iets bijbuigen van het metalen veertje.
Lekzak links voor lek op het punt waar de slang naar het LHM vat zit, ik denk goed te lijmen want hij is niet door, eventueel stuk krimpkous of iets dergelijks eromheen.
‘vastzetten stuurhoezen’ stond er ook bij, 1 van de stuurhoezen die verdwijnen vanaf de stuuras ergens bij de bak, schiet soms los, geen idee hoe dit hoort te zitten.
CO te hoog.


Kortom, er is wat werk aan. De auto is jarenlang goed behandeld met een dikke laag anti roest, dat is te zien aan de algehele staat (exclusief deuren, die mogen wat liefde, inclusief 1 nieuwe deur), alles staat in principe goed in de troep. Echter de voetenbak heeft veel te lijden gehad omdat het onder de beschermlaag is gaan rotten. Jaren terug heb ik er al een plaatje in laten lassen bij een willekeurige garage, maar nu is het weer slecht.


Ik heb vorige week ontslag genomen bij m’n huidige werk, en begin in oktober bij een ander bedrijf. Hierdoor moet ik de lease auto over een paar weken inleveren en ben ik aangewezen op eigen vervoer voor dagelijks verkeer of lange afstanden.
Tevens heb ik een 2cv met een rot chassis, hier wil ik binnenkort een nieuw chassis onder plaatsen zodat die ook weer rijdbaar is en APK krijgt.
De Daihatsu die ik nog heb staan, die minder rot en lastig te herstellen is, gaat er tzt ook uit, zodat ik alle aandacht kan vestigen op één auto. Dagelijks vervoer word iets moderns.

Gezien de hoeveelheid tijd die ik niet meer heb (koophuis, vrouw, etc), de sleutelplek die ik niet meer naast de deur heb, en de aanwezige 2cv…

...Heb ik een moeilijke keuze gemaakt maar de GSA mag naar een nieuwe liefhebber. Ik heb niet de tijd rust en ruimte om haar te gunnen wat ze verdiend.
De auto is dus afgekeurd op bovenstaande punten.

Motor is eruit geweest, en onder de 10.000km en 2 jaar geleden het volgende gedaan:
- Nieuwe koppeling
- Blok drooggemaakt
- Cilinderkoppen deel revisie - nieuwe keerringen, klepseals, distributieriemen en rollen
- Bij het vervangen van de oliedruksensor is het blok defect geraakt, hierna is een ruilmotor geplaatst van een liefhebber die een ongeval had gehad. De cilinderkoppen heb ik overgezet op de ‘nieuwe’ motor en het geheel lijkt nu lekvrij, wel wat zweten. Er zit een tik in maar de auto rijd er goed mee en het is weg als het warm is.
- Bollen vervangen ca 5 jaar geleden.
- 2 jaar geleden nieuwe Michelin XZX, 4000km oud.
- voorremblokkken vervangen
- achterremschijven en blokken vervangen
- Carburateur opnieuw verpakt en ultrasoon gereinigd, voor het mooie nog even vlakken voor volledige luchtdichtheid tussen carb en spruitstuk.
- Ruit mechaniek bijrijdersdeur vervangen.
- Nieuwe accu Varta 60Ah, circa jaar oud.

Vorige week: Nieuwe vulslang tussen vulpijp en benzinetank.
- En vast nog wel meer kleine dingetjes die ik vergeten ben..


Ik heb nog een aantal onderdelen waaronder een spruitstuk met carburateur (‘as is’, dus zelf opknappen), nieuw achterlicht, satellieten, een reserve achterdeur, een zak pakkingen en rubbertjes, en wat ik nog meer tegenkom.

Ik heb liever een liefhebber die haar opknapt, dan iemand voor onderdelen, want daar is ze in principe te goed voor…

TEAB. (gaat ook in de verkoop hoek forum)

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 31 juli 2019 11:27 AM
  [ # 752 ]

Als ik het zo lees dan is het, remleiding opschuren en inspuiten met tectyl.
De roestgaten lijken mij geen afkeur als ik dat zo inschat. Misschien die 10x10cm. Verder dan nog de kleine apk punten. Co stellen ze wel even tijdens meten.
Ben je toch weer even gered.

Gr. Wim.

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 31 juli 2019 12:59 PM
  [ # 753 ]

Ik ben maar even zo vrij wat plaatjes te delen…

is wel wat mee te beginnen lijkt me, red ‘r van de sloop!

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 31 juli 2019 01:08 PM
  [ # 754 ]

Al met al wel wat werk, maar ook wel weer redelijk te overzien lijkt mij. Leuk project voor iemand met een lasapparaat.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 31 juli 2019 03:45 PM
  [ # 755 ]
MiGS schreef:

Ik ben maar even zo vrij wat plaatjes te delen…

Waarvoor dank, ik had ze even niet op de PC staan.

Het valt inderdaad allemaal goed te doen, de remleiding heb ik mijn twijfels bij.
Als er geen reactie komt van iemand die hem wil overnemen, ga ik een garage in de buurt (rotterdam/bergschenhoek) zoeken die het kan maken, dan kan de auto daarna mét APK weg.


Ik heb behalve minder tijd, ook een gewone auto nodig. Dit blijft toch oldtimer rijden.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 31 juli 2019 10:32 PM
  [ # 756 ]

ik heb je een reactie via de advertentie in de markt gestuurd

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 01 augustus 2019 10:46 AM
  [ # 757 ]

Art gaat in een GSA.

Kan de CX mooi de deur uit.
Altijd gedoe met die dingen Wink

Gr. Wim.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 01 augustus 2019 12:30 PM
  [ # 758 ]

En ik heb na even zoeken, zijn berichtje gevonden in de spambox. Je hebt antwoord Smile Very Happy

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 01 augustus 2019 11:33 PM
  [ # 759 ]

Die gaten kunnen grote verrassingen verbergen.
Ikzelf kan het nooit even snel en “alleen voor de APK” doen en dan mondt het altijd uit in roest wegslijpen, waarna blijkt dat de profielen om de hoek ook zijn aangetast en voordat je t weet gaan er toch wel wat uren in zitten. Maar dan is het wel zoals Citroen het bedoelt heeft.
Ik heb teveel projecten maar als ik niet ste doen had zou ik hier wel zin in hebben.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 02 augustus 2019 01:23 AM
  [ # 760 ]

Ik heb Art nog een ‘verlekker’ mail gestuurd met wat er allemaal bij zit aan onderdelen Wink Grapje.

Maar serieus, de onderdelen die erbij zitten zijn deels nog nieuw of zo goed als nieuw. Ik hoop dat de auto spoedig goed terecht komt.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 02 augustus 2019 09:09 PM
  [ # 761 ]

Yo Art!
Ga je toch weer aan de GSA?
Dat laswerk komt wel goed denk ik, de vorige CX had er ook las van…
Maar een GS is toch de poor man’s CX?
Gaat het niet goed?
Wink

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 02 augustus 2019 10:17 PM
  [ # 762 ]
wim V8 schreef:

Art gaat in een GSA.

Kan de CX mooi de deur uit.
Altijd gedoe met die dingen Wink

Gr. Wim.

Hoho er is niks besloten. Heb alleen wat nodige info gevraagd om er serieus over te kunnen nadenken.
Zoiets moet je niet in een opwelling doen.
Die cx gaat sowieso niet weg hoor. ideaal ding en ik heb er gelukkig nooit gedoe mee….nouja nooit whistle
Wat problemen in het begin door gebeun en achterstallig onderhoud en wat carburatie en koelingsproblemen tijdens een vakantierit 2 jaar geleden. Verder nooit last gehad haha Wink

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 02 augustus 2019 10:24 PM
  [ # 763 ]
H@ns schreef:

Yo Art!
Ga je toch weer aan de GSA?
Dat laswerk komt wel goed denk ik, de vorige CX had er ook las van…
Maar een GS is toch de poor man’s CX?
Gaat het niet goed?
Wink

Wieweet, het is het overwegen waard. Gsa’s zijn leuk!
Dat lassen kan ik wel ja. ervaring genoeg mee inmiddels. vooral na die rooie cx.
Met de andere cx blijft gewoon hoor haha

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 02 augustus 2019 11:30 PM
  [ # 764 ]

GSA is heerlijk, heb er 10 jaar (bij de vorige eigenaar al) lol van gehad maar ik trek het nu niet meer, de sleutelplek is niet meer inpandig, en ik wil meer tijd besteden aan het rijden zelf. Laswerk is sowieso niet mijn ding, sleutelen zelf is geen probleem.

Heb derhalve dan ook een modernere auto gevonden, zodat ik deze zomer eens zorgeloos kan instappen en rijden, tijd om nederland eens beter te verkennen.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 03 augustus 2019 06:14 PM
  [ # 765 ]

Art heeft meer foto’s Smile

Afbeelding Bijlagen
gsa_(Small).jpggsa2_(Small).jpggsa3_(Small).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
51 van de 52
« Eerste  < Vorige 49 50 51 52 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook