Stel dat die nokkenas ingelopen is ,en je zou het niet kunnen verzetten,is een andere natuurlijk een eerste optie.
Ik weet niet of die dingen schaars zijn,en volgens mij zijn gebruikte dan ook al wat ingelopen.
Dan kun je er voor kiezen om er een hart verchroomde bus op te krimpen.
Is (mits het goed gebeurt)weer zo goed als nieuw.
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
beter dan een plattere keerring of een dikkere keerring dat gaat ook dan zit je ook niet meer op het oude loopvlak namenlijk.
Inderdaad,de bus is de mooiste en eigenlijk beste oplossing voor de lange termijn,of je moet natuurlijk een goede kunnen vinden.
Maar let wel op bij het monteren dat het goed gebeurd
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
Tuurlijk kunnen er bussen op gekrompen, en andere keerringen zullen ook wel bestaan.
Maar als je ziet hoe die auto aangepakt is verwacht ik geen enorme ingelopen groef.
Gewoon domme pech tijdens het moteren denk ik.
Overigens monteer ik die keerringen altijd door een ingeolied microfiche om de as te wikkelen voor montage.
Als de keerring op zijn plek zit (en inderdaad bij een groef kun je een iets andere plaats kiezen) trek je het microfiche er zo weer uit.
Nog nooit fout gegaan.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Als ik het hele verhaal lees(en het is een mooi verhaal)zijn er kundige handen aan het werk geweest,en het mooiste is als er geen groeven zijn zoals jij zegt,maar zelfs de beste monteur ziet wel eens iets over het hoofd en ik zelf zou in dat geval kiezen voor een bus,lijkt mij de beste en veiligste oplossing
Maar ik ben geen monteur,slecht iemand die veel gereviseerd heeft op mechanisch gebied.
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter














































Totaal aantal Berichten: 43431
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zullen we nu eerst gewoon eens even afwachten wat Frank gaat aantreffen voor we zijn topic volblaten met zaken die misschien totaal niet van toepassing zijn???
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Als JIJ dat vindt doe ik dat
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
waterman schreef:Zullen we nu eerst gewoon eens even afwachten wat Frank gaat aantreffen voor we zijn topic volblaten met zaken die misschien totaal niet van toepassing zijn???
daar is toch een forum voor om meningen/ervaringen uit te wisselen en zo tot een juiste oplossing/werkwijze te komen?




























Totaal aantal Berichten: 9367
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Shalom74 schreef:waterman schreef:Zullen we nu eerst gewoon eens even afwachten wat Frank gaat aantreffen voor we zijn topic volblaten met zaken die misschien totaal niet van toepassing zijn???
daar is toch een forum voor om meningen/ervaringen uit te wisselen en zo tot een juiste oplossing/werkwijze te komen?
Maar dan moet je wel eerst de oorzaak weten
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Daar ben jij zo achter,denk ik zo
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Wat je misschien nog wel kan proberen Frnk, is om de keerring een stukje verder naar binnen te tikken. Misschien heeft die dan nieuw vlees en sluit die wel mooi af, of de keerring moet beschadig zijn. Stel dat het werkt scheelt het je een hoop gedoe om de boel weer te demonteren. Of de keerring moet al op de uiterste stand in zijn huis naar binnen gedrukt zijn. Ik heb het overigens nooit geprobeerd, maar eens moet de eerste keer zijn toch?
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971




























Totaal aantal Berichten: 9367
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Heb ik ook aan zitten denken,maar daar zit het vorkje voor.
Dus gelijk matig naar binnen tikken kan niet.
Nieuwe kering is er al dus vanavond verder.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9367
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goede avond,( niet lachen als je dit leest,en laleo niet meer dromen)
Blok ligt er weer naast,samen met de monteur effe de bak gelicht.
En hij zij vanmiddag nog ,zit er wel eentje in?
Ikki JAAAAAAA,niet dus.
Dus nieuwe kering erin ,zometeen effe de bak eraan en klaar.
Meteen effe het vliegwiel nagekeken of ik deze wel vast had ( JA)
Koppeling is ongeschonden gebleven pfffffffffft,scheeld weer.
Hoop dat ik eind van de week de hydrolike werkend krijg.
En hoe dit alles is gekomen ?
Ik heb dus nog een kering in de aanbieding
Ben trouwens wel blij dat dit gebeurd is ,ben ik mijn onzekerheden kwijt.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
HAHAHA ik lach dus stiekem een beetje,ik zei het al,zelfs de beste monteur maakt wel eens een foutje.
Zij die geen fouten maken werken niet hou dat maar in je achterhoofd.
Maar het is weer verholpen top
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ik vind het vooral heel creepy dat ik hierover dus droomde voordat het gebeurde…. Serieus, dat is echt wel heel bizar!!!!
Ach Frank, in elk geval kun je de nokkenas nu lekker ongemoeid laten, wat weer een hoop discussie in dit topic scheelt.
P.s. Op mijn kantoor ligt een geglazuurd tegeltje dat mijn vader me ooit gaf. Er staat op:
“Wie geen fouten maakt, maakt meestal niets!”
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D