





















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
I stand corrected: de Break is 28 cm langer dan de Berline.
Lengte Berline = 4,67
Lengte Break = 4,95
(Oké da’s 28 cm geen 30)
Prestige is 25 cm langer, maar ook dát verschil zit niet geheel in het achterportier verwerkt.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kijk weer een beetje waarheid naar boven.
Om het nog af te maken, een serie 2 ongeveer 1 cm korter dan een serie 1




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mijn achterscherm is boven de stoot strip 111 cm de stoot strip zal dus ongeveer 109 cm zijn.
Dit vindt ik nu het leuke van het forum ,het roept altijd weer meer vragen reacties en nog meer onduidelijkheden op.
Maar bedankt tot zover
En de strips van de voorportieren passen ook op de achterdeuren met enige aanpassing.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kun je een hoogte regelaar verkeerd om aansluiten? (Retour en aanvoer zitten naast elkaar )
Want als ik haar voor laat zakken gaat achter omhoog.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik had al,een heel groot vermoeden
Bedankt maar weer.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Het staat dan ook foutief in het boek!
Op de achterste hoogteregelaar zitten twee in/uitgangen naar elkaar. De voorste, dus die het dichtst bij de neus zit, is een retour (deze stalen leiding sluit vooraan aan op de Octopus) en de achterste, dus die het dichtst bij de achterbumper zit, is een aanvoer.
In het boek staat dit verkeerd om, maar het is werkelijk zoals hierboven beschreven. Ik heb dit laatst nog op een auto gecontroleerd omdat iemand daardoor in verwarring was geraakt. Die had alles netjes gemarkeerd met labeltjes, en toen keek hij in het boek en .
Dus mogelijk is dit bij jou ook gebeurd?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik had hem gewoon verkeerd om.
Heb niet in het boek gekeken ,maar had alles gemarkeerd ( oude leidingen)
En 1 voor 1 nagemaakt.maar toch twee leidingen verwisseld
Maar het is alweer opgelost,nu de hoogte nog afstellen,en dan is het klaar.
Maar ja dat roep ik al twee weken.
Intussen al wel bezig geweest met de kofferbak bodem demonteren.
En dit hoop ik morgen klaar te hebben,kan alles aangeheeld worden en de nieuwe er weer in.
Morgen weer foto’s.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20121226183848?authkey=Gv1sRgCNeJlfrs2_yNjQE
Effe kijken of dit beter gaat,sory voor de dubbele post
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Goeie dag zeg, wist jij dat het zo slecht was? Of was dit een kerstverrassing?
Ik moest de plaatjes 3x bekijken voordat ik snapte hoe het allemaal zit
Wel een goeie tip voor mensen die dorpels willen vervangen: zo moet het dus niet.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Zeg dat wel. Wat een beunhaas die die dorpels heeft gerepareerd! Leuke uitdaging om dat weer te herstellen. Mooi werk, ben benieuwd hoe het word.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
ach mischien hebben ze nog wel over-over size dorpels zie je er niks meer van
maar voorlopig kun je weer vooruit zo te zien
Mark
CX 2000 pallas ‘78






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
gewoon een oversized “herstel”-plaat er over heen plakken en verder zweven maar…...
het was eigenlijk wel een rotte koets geworden zo over de jaren zeg.
maar goed, daar weet Frank en zijn slijptol wel raad mee.
Houd vol !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
goede avond
de kofferbak geeft zich nog niet gewonnen
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20121227221042?authuser=0&feat=directlink
zaterdag weer verder
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.