



























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Vanavond de kofferbak maar eens schuren,kan die ook in de poxy primer.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




































Totaal aantal Berichten: 17421
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
RJGSvM schreef:Ik hoop dat deze foto Frank over de streep zal trekken.
Werkelijk een prachtige CX om te zien.
Groeten,
Robert jan
Dan kan ik alleen nog maar zeggen: Frank, luister naar je broer! Hoe origineler, hoe beter…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik vind ook dat je luisteren moet naar jouw broer, alleen niet deze keer. Jouw auto is allang niet meer origineel, dat proces is al jaren geleden begonnen. Daarom moet je gewoon de mooiste kleur kiezen mits geleverd op dit model.
O ja, als je een saaie grijze wilt zien kom je maar naar de mijne kijken.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die ruim 1200 uur klopt denk ik wel, als je straks klaar ben zit er zo’n 1500 a 2000 uur in. Volgens mij is dat wel normaal voor een restauratie zoals deze.
kun je niet een poll maken waar je op een kleur kunt stemmen?
ik stem alvast origineel!
die 1200 uur zal nog wel aardig minimaal zijn lijkt me.
als je echt alles meetelt zoals onderdelen zoeken, zoeken op internet, bezoekjes Borculo enz zou het mij verbazen als je niet al op het dubbele zit.
je moet er niet aan denken wat zoiets bij een bedrijf zou kosten
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Bij wijze van vergelijk lijkt dat me nou juist wel geinig… 50-60k?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
cxj schreef:Ik vind ook dat je luisteren moet naar jouw broer, alleen niet deze keer. Jouw auto is allang niet meer origineel, dat proces is al jaren geleden begonnen.
?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Wat dacht je van 300 kilo niet origineel plaatstaal?




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En qua uren,net wat Erik zegt als je alles gaat tellen…...
Maar aan de andere kant ,als je dit laat doen,zullen de uren productiever zijn.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hij bedoelt: na een zo grootschalige restauratie is er weinig meer echt origineel.
Edit: en cxj was sneller.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
cxj schreef:Wat dacht je van 300 kilo niet origineel plaatstaal?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
cxj schreef:Wat dacht je van 300 kilo niet origineel plaatstaal?
dus als ik het goed begrijp kun je zodra je iets vervangt aan een auto, bijvoorbeeld de remblokken ofzo, zeggen dat hij niet meer origineel is?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v


























Totaal aantal Berichten: 7610
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Yep
Oh nee - toch niet. Maar een auto waar de eerste lak nog op zit, het oorspronkelijke interieurs in zit, motor en bak nooit zijn verwisseld en desondanks na jaren nog in een goede staat is, ja, dat is soms geld waard. Versleten remmen en verdroogde kale banden tellen niet mee, net als doorgebrande lampjes en een uitlaat met een gat.

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Alleen als je ze vervangt door originele remblokken












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je kan toch gewoon spreken van een restauratie als origineel…
Ja er zijn zaken vervangen, maar het resultaat is zoals die uit de fabriek kwam.
Ga je de kleur veranderen dan is die niet meer naar fabrieksspecs…
Het is maar net wat je wil.
Ik denk dat naar fabrieksspecs meer waard is, maar of je dat relevant vind voor je eigen auto moet iedereen voor zichzelf bepalen.