



























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ja nu gaat het snel.
Alles ligt nu kant en klaar te wachten op montage,alleen het interieur moet nog,( stoelen achterbank hemelbekleding en de vloerbedekking.
Maar de rest is al helemaal nagezien/ gerepareerd of vernieuwd.
Maar door de volgorde van montage zal er her en der nog wel wat vertraging in zitten.
Wat ik niet geheel zelf in de hand heb.
Maar het streven is om voor 2016 het subframe en de carroserie weer samen te voegen en begin 2016 naar de RDW
Om alles weer op kenteken te krijgen.
Maar goed eerst nog heel wat uurtjes montage te gaan.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
























Totaal aantal Berichten: 5514
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
RESPECT!!!!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Geweldig om te zien!
Hoe wordt die opgebouwd?
2400 IE met 4 bak?
Zo te zien in elk geval met airco.
Wat heb je met de kabelbomen gedaan? Schoon gemaakt of zijn ze nieuw?




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Arjan Verkade schreef:Geweldig om te zien!
Hoe wordt die opgebouwd? Zelfde volgorde als de fabriek ( alleen het spuiten van de buitenkant carrosserie gebeurt pas nadat ze op het onderstel staat )
2400 IE met 4 bak? 2400 met 5 bak ( origineel 4 bak)
Zo te zien in elk geval met airco.Wat heb je met de kabelbomen gedaan? Schoon gemaakt of zijn ze nieuw? Nieuw gemaakt.
Voor de rest van de vragen verwijs ik U naar blz 1 t/m ....hoe ver zijn we eigenlijk…...
Nee grapje waar nodig zal ik altijd toelichten.
Na 177 blz weet ik het soms ook niet meer,behalve dat alles zoals nieuw moet worden of beter.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Shalom74 schreef:heb je al je uren geteld vanaf het begin van dit project?
Vanaf 2011 elke dag een paar uur,dus reken maar uit,die paar uur is denk ik 2 tot 4 uur
Met andere woorden,dit kun je niet tellen,dit is een project waar de “zichtbare “uren maar de helft zijn of minder.
Veel vragen en ergens naar toe gaan voor onderdelen of info zijn niet te zien,maar wel gemaakt.
Problemen wie je tegen komt ,waar je dagen over kunt denken.
Dit alles maakt dat je de uren niet kunt tellen,maar er gewoon een GOED gevoel aan overhoud!
m.a.w dit is hobby]
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Herkenbaar, echter bij jouw van grotere schaal.
Volgens mij zou een dergelijke restauratie rond de 1500 uur kosten. Maar of het resultaat dan hetzelfde is…














Totaal aantal Berichten: 1362
Geregistreerd: 30-11-2009
- Overig KIA Ceed Break 1,6-GDi PHEV
F.SvM schreef:Shalom74 schreef:heb je al je uren geteld vanaf het begin van dit project?
Vanaf 2011 elke dag een paar uur, dus reken maar uit, die paar uur is denk ik 2 tot 4 uur.
Heb het even voor je uitgerekend.
Van 10 mrt ‘11 tot 27 sep ‘15 is 2028 dagen.
Lage schatting: 4056 h
Hoge schatting: 8112 h
Maar heb je nooit vakantie genomen, zoals die week van de Raid Arctique, of heeft Anke toen de uren gemaakt? En moet je ‘s zondags niet naar de kerk?
Even serieus, als je 250 dagen/jaar effektief hebt gewerkt met een gemiddelde van 3 h/dag dan kom je op 4200 h…........RESPECT.
Adri














Totaal aantal Berichten: 1362
Geregistreerd: 30-11-2009
- Overig KIA Ceed Break 1,6-GDi PHEV
Vergeet de cijfers van voorgaande posting, einddatum was 1 jaar te laat.
Van 10 mrt ‘11 tot 27 sep ‘15 is 1662 dagen.
Lage schatting: 3324 h
Hoge schatting: 6648 h
Als je 250 dagen/jaar effektief hebt gewerkt met een gemiddelde van 3 h/dag dan kom je op 3415 h.
Adri












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gaaf man! Hoe weet je nu wat er eerst moet en wat er daarna moet gemonteerd worden?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Die twee filmpjes wie op internet staan over de productie van de cx,geven hier een aardig beeld van.
Dit geld vooral voor wat er onder de motorkap zit en binnenzijde schutbord.
Qua carroserie klopt het natuurlijk niet,want zogauw ze de carroserie op het subframe laten zakken is al het plaatwer al klaar.
En dat heb ik niet.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Ziet er weer prachtig uit. Wat is eigenlijk de reden dat je hem niet nu volledig laat spuiten, maar pas als je het subframe gemonteerd hebt? Ik kan me voorstellen dat die dan makkelijker verplaatsbaar is maar je kan vast wel wat zwenkwieltjes eronder monteren. Ik vraag me dit af omdat het jammer zou zijn als er spuitnevel op het subframe komt. Ik neem aan dat ze dan niet gaan afplakken?
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Er zijn meerdere redenen om het spuiten pas later te doen.
Eerste, beschadigen plaatwerk bij monteren van carrosserie op onderstel.
afhangen plaatwerk,doe ik toch liever als carroserie en onderstel weer verenigt zijn omdat de carroserie alleen niet zo stijf is.
En er eerst opzetten en er dan weer afhalen om te spuiten zie ik niet zitten.
En bij de spuiter zal en MOET alles afgeplakt worden.
En vanmiddag ben ik bij de garagehouder geweest en we kwamen tot de conclusie dat zogauw de carroserie op het subframe staat,eerst de motor en ophanging kompleet wordt afgesteld,dit ivm beschadigingen.
en dan zullen er vast nog wel dingen zijn wie tussendoor ook nog moeten gebeuren.
Ben nu met de tapijten aan het zoeken,dat wordt nog een listig klusje.
Maar goed we zullen zien
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
O kom er eens kijken…..
vandaag in het grote magazijn geweest en weer van alles nieuw kunnen vinden.
en betaald natuurlijk
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

























Totaal aantal Berichten: 6205
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports




Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
goed werk frank ,maar wat doe je met die krant hebben jullie daar geen dvhn?