190 van de 190
« Eerste  < Vorige 188 189 190
   
Restauratie Prestige laagdaks,  Er is weer vooruitgang.
cxj
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1025
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 18 maart 2019 08:48 PM
  [ # 2836 ]

Hij start wel maar loopt gewoon kut.

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8511
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 18 maart 2019 08:49 PM
  [ # 2837 ]

Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
H@ns
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4838
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 18 maart 2019 09:02 PM
  [ # 2838 ]

Nog even voor de duidelijkheid, heb je een puntenontsteking (vanwege de voorschakelweerstand) of een ontstekingsmodule? Ik denk de punten?
Want bij een puntenontsteking kan de condensator roet in de ontsteking gooien en een ontstekingsmodule kan ook slechte buien hebben…
(Daar hoort trouwens geen voorschakelweerstandbobine bij…)
En nou weet ik niet of het ontstekingstijdstip net zo afgesteld wordt als bij een DS?
Want daar is nog wel eens verwarring met dat gradenboogje dat de voorontsteking op de nokkenas weergeeft…

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8511
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 15 april 2019 09:22 PM
  [ # 2839 ]

Goedenavond .

Vandaag denk als eerste ,de rubber mof voor het kachelhuis in ontvangst mogen nemen.
Het ziet en voelt als zeer degelijk!
Voelt eigenlijk hetzelfde als een As hoes aan,dus dik en stevig maar zeer flexibel
De praktijk zal het echter moeten uitwijzen,maar daar ben ik eigenlijk niet ongerust over.
Wijnant bedankt.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
zwrtw
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 137
Geregistreerd: 30-08-2016

Gepost: 15 april 2019 09:53 PM
  [ # 2840 ]

Je bent inderdaad de eerste! Graag gedaan.

Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6423
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 15 april 2019 10:04 PM
  [ # 2841 ]

very good

Profiel  
 
Nielsje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3533
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 15 april 2019 10:06 PM
  [ # 2842 ]

Heb je hem al geïnstalleerd? En waar blijft dan die foto?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8511
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 15 april 2019 11:40 PM
  [ # 2843 ]

Morgu zal ik um installeren .
En komt zeker goed

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8511
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 17 april 2019 11:56 PM
  [ # 2844 ]

Vandaag de monteur op bezoek gehad.
Eerst voor de eerste keer benzine in de tank gedaan.
Benzine pomp vol laten lopen.
Effe kijken of er wel een vonk kwam,daarna starten.
Al vrij snel driegde ze aan te slaan,toch maar even de verdeler bekeken of ze op tijd stond.en dat stond ze.
Daarna verder starten en ze sloeg aan,weer met horten en stoten,....
Daarna carburateur los genomen,alles zat er in en oogde goed,alles weer dicht ,opnieuw starten,....
En met starten weer tegen stribbelen,er kwam een te grote hoeveelheid benzine ,met alle gevolgen van dien ...
Toen de oude carburateur maar op gezocht ( een weber) en die erop gezet.
Enige nadeel is deze heeft op gas gelopen en waarschijnlijk al meer dan 2 ton.
Dus op de asjes goed speling.
Maar goed ,alles aan gesloten en starten maar,dit liep al een stuk beter.
Daarna de stroboscoop erop ,maar die gaf te kennen dat het redelijk goed tot goed stond.
Daarna toch de bogies er maar effe uit ,en nieuwe erin.
Starten en eigenlijk meteen perfect lopen.
Voor nu loopt ze perfect ,maar de fijnafstelling komt nog.
Dit omdat er 1 (eigenlijk 2 ) uitlaadpoort nog niet 100 % dicht zit of het flexibele stuk is lek.
Olie druk is er ,de monteur twijfelde omdat er bij de eerste tuimelaar geen olie uit het bovenste gaatje kwam ( kijk je precies op als je de dop eraf draaid)
Ik maakte me al weer zorgen !
Weer starten en lopen,en het lampje ging uit van de oliedrukmeter !
Gelukkig! Nog beter kijken door de opening van de dop,en dan zag je het wel druppelen alleen niet uit het bovenste gaatje van de tuimelaar.
Maar goed .ik zoek dus of een nieuwe weber carburateur ,of een revisie setje wie ook de speling uit de asjes haalt of .....
Vanavond ook de mof erop gezet voor de kachel,...
Kan en mag niet anders zeggen!!!!
Dat wanneer alles zo perfect was bij een cx dan was het gewoon DE PERFECTE AUTO,
Maar goed we weten wel beter Laughing
De passing is perfect ,je kunt um erop schuiven als je de “toren” los neemt en iets opzij schuift.
Maar of je er dan ligarex op krijgt ga ik morgen proberen.
Al met al een geslaagde avond!

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3819
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 18 april 2019 02:14 PM
  [ # 2845 ]

klinkt goed !! Mooi dat er leven in zit na zoveel tijd.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
zwrtw
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 137
Geregistreerd: 30-08-2016

Gepost: 18 april 2019 10:06 PM
  [ # 2846 ]

Leuk dat er weer leven in de CX zit, en fijn dat de pasvorm van de balg goed is!

Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980

Profiel  
 
Breeze
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 19 april 2019 07:24 AM
  [ # 2847 ]

Wij blijven benieuwd en het volgen Frank.

Adri

Profiel  
 
 
190 van de 190
« Eerste  < Vorige 188 189 190
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook