3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
CX 20 TRE 79-GBN-9 Ducellier Ontstekingsmodule
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10586
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 juni 2011 07:47 PM
  [ # 31 ]

Helemaal duidelijk. Bedankt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
J2K
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 12-03-2011

- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- CX 20 TRE
Gepost: 02 juni 2011 08:50 PM
  [ # 32 ]

Kleine update van wat werkzaamheden vandaag: in afwachting van een nieuwe tussenpijp tussen 1e en 2e demper toch maar weer eens de uitlaat gedicht met smurrie die gungum heet.
Linker achterwiel even gedemonteerd om de staat van de achterrem te bekijken. Schijf en blokken voldoende dik en de zuigertjes met blokken kan ik met een waterpomptang gemakkelijk terug drukken. Daar is alles gangbaar. Lager klonk ook OK.

Met de aanschaf van de auto kwam ook een stapel rekeningen. Deze even in een Excel overzicht gezet. Weet ik weer wat er is gebeurd in het recente verleden (2009 -> nu).
Op circa 50.000 km iets meer dan € 5.100 aan onderhoud, waarvan ongeveer 2 mille aan arbeidsloon. Zo zie je zelf doen loont zeker.

Ik kom op € 0,10 per kilometer.

CX 20 TRE 1982, AYA2 Luxe 1969, AYA2 Luxe 1971, AZAM6 1967,  Transalp. (ex CX 25TRD T1, ex CX 25TRD T2 Break, ex VISA 176RD, ex AYB, ex AZ18PK, ex 2CV6 Spec 1977)

Profiel  
 
J2K
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 12-03-2011

- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- CX 20 TRE
Gepost: 08 juni 2011 07:58 PM
  [ # 33 ]

Ik heb een nieuwe tussenpijp in huis (CN 264 op de afbeelding), die tussen de eerste en tweede demper. De oude is doorgerot bij de S-bocht bij het platte stuk. Is het zinvol om hier een 2 mm gaatje te boren zodat het vocht er uit kan lopen en daardoor minder snel doorroest?

CX 20 TRE 1982, AYA2 Luxe 1969, AYA2 Luxe 1971, AZAM6 1967,  Transalp. (ex CX 25TRD T1, ex CX 25TRD T2 Break, ex VISA 176RD, ex AYB, ex AZ18PK, ex 2CV6 Spec 1977)

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 977
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 08 juni 2011 08:46 PM
  [ # 34 ]

Uitlaat moet gasdicht zijn voor apk…

Profiel  
 
J2K
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 12-03-2011

- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- CX 20 TRE
Gepost: 08 juni 2011 09:57 PM
  [ # 35 ]

@engbokho: klopt maar mijn eend heeft in de laatste pijp ook standaard een ontwateringsgaatje.

CX 20 TRE 1982, AYA2 Luxe 1969, AYA2 Luxe 1971, AZAM6 1967,  Transalp. (ex CX 25TRD T1, ex CX 25TRD T2 Break, ex VISA 176RD, ex AYB, ex AZ18PK, ex 2CV6 Spec 1977)

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7610
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 juni 2011 11:05 PM
  [ # 36 ]

De tip van DriverD: gaatje boren en er tijdens de APK een parkertje indraaien whistle

Profiel  
 
J2K
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 12-03-2011

- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- CX 20 TRE
Gepost: 08 juni 2011 11:26 PM
  [ # 37 ]

Dank je prima tip. Als ze het gaatje al zouden vinden….

CX 20 TRE 1982, AYA2 Luxe 1969, AYA2 Luxe 1971, AZAM6 1967,  Transalp. (ex CX 25TRD T1, ex CX 25TRD T2 Break, ex VISA 176RD, ex AYB, ex AZ18PK, ex 2CV6 Spec 1977)

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 13 juni 2011 11:21 AM
  [ # 38 ]

Gewoon veel rijden, dan gaan uitlaten het langst mee!

Ik rijd nu al 85000km met dezelfde uitlaat. En die was al niet nieuw toen ik ging rijden!
Op LPG nog wel…..

Lijkt me zo zonde een gaatje in een nieuwe uitlaat!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 13 juni 2011 11:47 AM
  [ # 39 ]

Zorg er in ieder geval voor dat je met enige regelmaat een wat langere rit maakt zodat de uitlaat goed op temperatuur komt en condens de kans krijgt te verdampen/ weggeblazen te worden..
Dus niet alleen supermarktritjes doen met een CX

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
J2K
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 12-03-2011

- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- CX 20 TRE
Gepost: 13 juni 2011 11:31 PM
  [ # 40 ]

Vandaag tijdens een langere rit (goed voor de levensduur van de uitlaat) merkte ik dat bij stationair lopen het oliedruklampje en de STOP lamp flauw gaat branden. Een beetje gas bij en het lampje gaat weer uit. Eerste reactie: door de hogere temperatuur wordt de olie dunner waardoor er net te weinig oliedruk is, en het lampje gaat branden. Bij een koude motor heb ik dit fenomeen niet. Komt dit bij jullie ook voor? Is het reden tot zorg? Is het te verhelpen (anders dan het lampje verwijderen)?

CX 20 TRE 1982, AYA2 Luxe 1969, AYA2 Luxe 1971, AZAM6 1967,  Transalp. (ex CX 25TRD T1, ex CX 25TRD T2 Break, ex VISA 176RD, ex AYB, ex AZ18PK, ex 2CV6 Spec 1977)

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 13 juni 2011 11:43 PM
  [ # 41 ]

Lijkt mij iets om zorgen over te maken, want te weinig oliedruk is geen/te weinig smering en dus vastlopen van de motor.

en dat ie bij een hogertoerenatal uitgaat is wel logisch de pomp gaat dan sneller draaien, ik zou igg de oliedruk eens meten om te weten of je je echt zorgen moet gaan maken.

ff stom vraag, er zit natuurlijk wel genoeg olie in ?

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 juni 2011 11:44 PM
  [ # 42 ]

Eerst beginnen met een nieuwe sensor! Die dingen gaan vaak stuk namelijk..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10586
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 juni 2011 11:45 PM
  [ # 43 ]

Ja, daardoor heb ik m’n ds voor veel te weinig verkocht!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 14 juni 2011 01:14 AM
  [ # 44 ]

Geen zorgen over maken! Die motor is prima, hooguit een beetje brakke sensor… Mijn vorige CX had dat ook, en ging gewoon door!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
J2K
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 12-03-2011

- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- CX 20 TRE
Gepost: 14 juni 2011 08:08 AM
  [ # 45 ]

Dank je voor je reacties. Op termijn wel een keer de sensor vervangen, als dat niet te moeilijk is.

CX 20 TRE 1982, AYA2 Luxe 1969, AYA2 Luxe 1971, AZAM6 1967,  Transalp. (ex CX 25TRD T1, ex CX 25TRD T2 Break, ex VISA 176RD, ex AYB, ex AZ18PK, ex 2CV6 Spec 1977)

Profiel  
 
 
3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook