6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
   
Aanschaf BX16RS automatic   einde oeffening
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 31 juli 2012 09:24 PM
  [ # 76 ]

Zit het ‘lipje’ om de stang van de hoogteregelaar weer op de goede plek? Misschien zit die te strak.

Hier rechtsonder, op de stang:

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 31 juli 2012 09:32 PM
  [ # 77 ]

Bedoel je de stang die zeg maar boven de hoogte regelaar zit,is wel los geweest.Kwam er later achter dat die ook ergens doorheen moest.

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 31 juli 2012 09:32 PM
  [ # 78 ]

Bedoel je de stang die zeg maar boven de hoogte regelaar zit,is wel los geweest.Kwam er later achter dat die ook ergens doorheen moest.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 31 juli 2012 09:53 PM
  [ # 79 ]

Ik bedoel op die foto de stang die rechtsonder de hoogteregelaar zit, die dus vanaf de bediening in de auto komt. Daar zit zo’n lipje op die verschuifbaar is over de stang, deze moet op de goede plek zitten.

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 31 juli 2012 10:08 PM
  [ # 80 ]

Begrijp wat je bedoeld.Ben net nog even vlug bij de BX geweest, staat nog in de hoogste stand.Het is nu zo dat als je de BX aan de linker voorkant induwt er wel beweging in zit,dus lijkt de druk aftenemen. Doe je dat aan de rechterkant dan blijft het een stugge bedoening.Deze veerpoot is er ook uit geweest.Kan het dan toch lucht zijn.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 31 juli 2012 11:21 PM
  [ # 81 ]

Dat lijkt me onwaarschijnlijk. De aanvoer van beide veerpoten komt van dezelfde bron, dus de druk is in beide poten gelijk, mits goed aangesloten. Als je de hoogteregeling in de laagste stand zet, gebeurt er dan helemaal niks voor? Ik verdenk ook de bediening van de hoogteregeling. Zit het mechanisme wat aan de stabilisatorstang zit wel in het goede draaipunt? Dat zit op de foto recht boven de hoogteregelaar en boven de stabilisatorstang.

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 01 augustus 2012 07:46 PM
  [ # 82 ]

Vanmiddag even bij de BX geweest, was voor wel gezakt.BX gestart in de hoogste stand gezet en de steunen er weer onder. Achteraf de vorige keer te vroeg weggehaald.Toen de lip los gemaakt die aan de stang van de hoogteregelaar zit en verschoven en zowaar er zit weer beweging in dus ook om de BX te laten zakken.Weet nog niet of het voldoende is.Ik weet niet of je dat kunt zien als de auto op steunen staat.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 02 augustus 2012 01:53 PM
  [ # 83 ]

Als het mechanisme van de hoogteregelaar op de stabilisatorstang niet los is geweest is het alleen nodig om het lipje op de goede plaats te zetten. De maten hiervoor staan in de vraagbaak. Als je het lipje helemaal weg zou laten zou de BX in dit geval op rijhoogte moeten gaan staan.

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 02 augustus 2012 10:19 PM
  [ # 84 ]

Het mechanisme op de stabilisatorstang is wel los geweest, was vergeten deze te borgen aan het subframe.Naar m’n gevoel zit deze weer op de zelfde plaats,was loshalen en borgen en weer vast zetten.Maten van lip gevonden in de vraagbaak. Misschien morgenmiddag even zien te fiksen en kijken of dat werkt. Heb zelf geen brug om hoogte te controleren wil daar trouwens wel uit die schuur want het is er erg stoffig.

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 06 augustus 2012 10:00 PM
  [ # 85 ]

Even een update,de BX staat weer voor de deur.Ik heb het mechanisme op de stabilisator stang een beetje verdraaid en de BX staat weer beter op rijhoogte.Moet het nog wel beter afstellen maar op het ogenblik kan het het er mee door. Een stukje mee gereden en alles lijkt goed te gaan.Gelijk maar even van buiten en van binnen schoon gemaakt.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 06 augustus 2012 11:25 PM
  [ # 86 ]

Gefeliciteerd! Nu voorlopig even van technische malheur gevrijwaard blijven Wink

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43073
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 06 augustus 2012 11:29 PM
  [ # 87 ]

Niet vergeten de boel te laten uitlijnen, anders ben je straks een paar scheef afgesleten voorbanden rijker Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 07 augustus 2012 10:09 PM
  [ # 88 ]

Inderdaad, beter is het om klusjes aan de auto te doen i.p.v schades repareren.Kan iemand ook uitleggen waarom de boel uitgelijnd moet worden, want de stuurstangen zijn niet los geweest. Het is natuurlijk niet verkeerd om het te doen, want voor de volgende APK moeten er toch een paar banden vervangen worden.Enkele banden vertonen wat droogte scheurtjes.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 08 augustus 2012 12:56 AM
  [ # 89 ]

De combinatie stuurhuis-subframe is veranderd, dus het zou kunnen dat dat verandering in de geometrie oplevert. De passing van de subframe bouten zou ook nog een rol kunnen spelen, maar ik denk dat dat verwaarloosbaar is. Als ‘ie nog vanzelf recht blijft rijden met stuur los, dan zou ik het laten voor wat het is.

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 08 augustus 2012 10:36 PM
  [ # 90 ]

Oke ,dat is duidelijk en zullen dat eens uitproberen en eventueel maatregelen nemen.

Profiel  
 
 
6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook