7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
   
Aanschaf BX16RS automatic   einde oeffening
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 15 januari 2013 10:59 PM
  [ # 91 ]

Vandaag op naar de APK, zoals je ziet wel een witte wereld. Wel jammer dat je dan uitgerekend op zo’n moment de weg op moet, maar ja de afspraak was gemaakt.Blijkt er in de achterdemper een gaatje in de achterdemper te zitten. Dus een nieuwe demper er onder en weer een jaar APK. Smile

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 15 januari 2013 11:31 PM
  [ # 92 ]

Ach een gaatje is toch best net hoor.

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 18 januari 2013 01:55 AM
  [ # 93 ]
DS rijder schreef:

Sinds kort lijkt er een probleempje met de automatische bak te zijn, n.m.l. bij het doorschakelen van de 3e naar de 4e versnelling wordt er niet direkt doorgeschakeld en lijkt het of de boel even blijft hangen ongeveer een seconde of zo iets dus maakt de moter eventjes te veel toeren omdat je het gas niet loslaat. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en weet iemand wat er aan de hand kan zijn.
groetjes Cor

Ha herkenbaar! Probleem is simpel: Je kickdownkabel is los (er was toch ook wat losgeraakt?). Officieel heet het geloof ik de drukregelaar. Dit is een kabel die bij de carburateur op de gaskabel zit verbonden en loopt naar de versnellingsbak.

Om te testen. Als je aan de kabel trekt en hem met een klemmetje voorkomt dat ie weer terug gaat (of het draaiarmpje op de versnellingsbak zelf op een manier tegenhouden), zal ie tijdens het rijden later doorschakelen en pas bij 100 a 110km/h naar de 4 gaan. Voor het schakelen van de 1, 2 en 3 is het sowieso een wereld van verschil soepeler.

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 18 januari 2013 10:47 PM
  [ # 94 ]

Zal het binnenkort eens gaan testen maar dan moet eerst de sneeuw en pekel verdwenen zijn.

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 21 oktober 2013 10:05 PM
  [ # 95 ]

Probleem met starten, de moter draait wel rond maar slaat niet aan. In het filtertje lijkt geen benzine te zitten. Bestaat er een methode om de pomp te testen.Heeft wel een tijd stil gestaan dus met starten even een keer het gas intrappen dit lijkt niet te helpen.Doe ik wel meer als de BX een tijd heeft stilgestaan.
Gr Cor

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 22 oktober 2013 06:52 PM
  [ # 96 ]

Als je de slang die vanuit de pomp naar de carburateur loshaalt bij de carburateuren iemand anders bedient de startmotor, dan moet er brandstof uit die slang komen, zo niet dan is er wat mis…....

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 22 oktober 2013 10:53 PM
  [ # 97 ]

Zal dat morgen eens proberen, dan weten we misschien weer wat meer.
Gr cor

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 23 oktober 2013 09:28 PM
  [ # 98 ]

Vandaag de benzinepomp getest en de pomp doet het gewoon. Toch niet starten, het probleem blijkt het filtertje te zijn. Doorgeblazen en jawel hoor met moeite kwam er wat leven in de motor na nog een paar keer starten liep de motor weer. Dus een nieuwe filter plaatsen
Gr Cor

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 12 november 2013 05:31 PM
  [ # 99 ]

Wil de portieren van de BX demonteren om de roest aan te pakken, het is me wel gelukt om de scharnier pennen te verwijderen maar nu die andere scharnierpen nog. Weet niet zo gauw hoe dat heet. Zit die pen nog geborgd, kan dat niet goed zien. Zowel aan beide kanten geprobeerd er uit te slaan, er is vast wel iemand die dat weet.
Groet Cor

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 12 november 2013 06:32 PM
  [ # 100 ]

Je bedoelt het kleine scharnierpennetje van de deuruitzetter?

Daar zit een kleiner pennetje in die je er eerst uit moet tikken. En daarna kun je de pen er gewoon uittikken.


En als je heel hard mept met een goede drevel dan komen ze beide tegelijkertijd eruit.  Wink

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 12 november 2013 07:54 PM
  [ # 101 ]

Dan gaan we dat morgen eens proberen het is inmiddels donker geworden.bedankt

Profiel  
 
Green-Duckman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 18-12-2006

- 2CV 2cv6
- (Grand) C4 Picasso C4 picasso 1.8 16V
Gepost: 29 november 2013 10:29 PM
  [ # 102 ]

Ik snap nu dat je de schuur nog even wilt aanhouden Wink


Je hebt de BX aardig uit elkaar liggen zag ik…..

Wordt tijd voor een kacheltje daar dan kan je doorwerken.

Succes in ieder geval!

HY Pick-Up   (under construction)
2cv ‘79 Vert Bambou (verkocht…..)
C4 Picasso 1.8 16V (daily driver)

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 30 november 2013 05:34 PM
  [ # 103 ]

Daar gaat het wel naar uit zien, voor het plaatwerk zou een kacheltje niet verkeerd zijn maar zelf nog niet echt last van de kou. Is al fijn om binnen te kunnen werken. Is wel een must als er geen portier meer in de BX zit. Direct maar een paar foto’s er bij plaatsen


geen overbodige luxe

linker achter portier was wel het slechts aan toe


Is wel fijn om in zo’n ruimte te werken op de fiets (elektrisch) ong. 10 km dus is goed te doen, kan koffie en een boterham mee. Gaat vast goed komen, wordt vervolgd.

Profiel  
 
Green-Duckman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 18-12-2006

- 2CV 2cv6
- (Grand) C4 Picasso C4 picasso 1.8 16V
Gepost: 01 december 2013 01:03 PM
  [ # 104 ]

Komt zeker goed!  doei

HY Pick-Up   (under construction)
2cv ‘79 Vert Bambou (verkocht…..)
C4 Picasso 1.8 16V (daily driver)

Profiel  
 
Green-Duckman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 18-12-2006

- 2CV 2cv6
- (Grand) C4 Picasso C4 picasso 1.8 16V
Gepost: 15 december 2013 09:29 PM
  [ # 105 ]

En is het gelukt? je spatbord er weer terug op?

HY Pick-Up   (under construction)
2cv ‘79 Vert Bambou (verkocht…..)
C4 Picasso 1.8 16V (daily driver)

Profiel  
 
 
7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook