1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Vaak inslaan pomp: hoogteregelaars verdacht
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 03 mei 2011 10:15 AM

Mijn pomp slaat behoorlijk vaak en kort in. om de 3 seconden een seconde. Met de DS in de hoogste stand, loopt het op naar 30 seconden stil, 8 seconden pompen. Ook blijft de DS in de hoogste stand veel langer omhoog staan. Na een nacht staat ze achter nog hoger dan rijhoogte en voor ongeveer op rijhoogte, als ik haar wegzet in de rijstand is het na een uur of 2 wel gebeurd en ligt ze weer plat op haar buik.

Zijn de hoogteregelaars terecht mijn hoofdverdachten?

Mogelijke leveranciers van gereviseerde hoogtereglaars zijn:
Chyparse iets boven de €50
Clubagazijn €135
Citrotech, prijs weet ik niet.
Wat verklaart het prijsverschil tussen de Chyparse en Clubmagazijn hoogteregelaars?
Wat zijn de ervaringen met de hoogteregelaars van bovengenoemde leveranciers?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 mei 2011 10:43 AM
  [ # 1 ]

Als de pomp kort werkt kan ook je hoofdbol gaar/te leeg zijn. De kan de drukleiding van de hoogteregelaars een voor 1 afdoppen om te kijken of dat het is. Meestal lekt het stuurhuis veel harder en is de rst druk daardoor sneller op, waardoor de auto snel zakt.
Het zakken kan ook veroorzaakt worden door slechte veercylinders.

Citrotech = magazijn zijn nieuwe asjes en cylinders. chyparse is alleen nieuwe rubbers.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 03 mei 2011 11:36 AM
  [ # 2 ]

Hoofdbol is vrij nieuw (minder dan een jaar oud) dus ik ga er voorlopig vanuit dat die goed is. En het kort en vaak inslaan heb ik altijd al gehad. Ook met de oude bol en ook vlak na hetwisselen.

Als het stuurhuis de hoofdschuldige zou zijn, zou ik toch geen verschil moeten merken bij verschillende hoogtes?

Idem voor slechte veercilinders?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 mei 2011 11:38 AM
  [ # 3 ]

Voor de veercylinders kan dit wel. Die slijten het hardst om en nabij de normale rijstand.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 mei 2011 12:42 PM
  [ # 4 ]

Het zit zo: Reserve druk in hoofdbol staat direct op stuurhuis en ingangen hoogteregelaars. Als je stuurhuis nou 80% en de regelaars 20% van de druk verliezen… Dan is hoogste stand wel van invloed maar niet de grootste boosdoener. Zet je de auto uit dan lekt de reserve druk vrij snel weg via stuurhuis. Na een tijdje verliest de veercylinder of hoogteregelaar zoveel druk dat de regelaar opent en de restdruk uit de cylinder in het secundaire circuit spoelt. Daardoor kan zelfs de achterkant weer omhoog gaan… (mn SM doet dit..)

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 03 mei 2011 01:09 PM
  [ # 5 ]

Duidelijk, maar het weglekken van de druk via het stuurhuis wordt niet beïnvloed door de hoogte. Dus als er een groot verschil bestaat in het op hoogte blijven in de rijstand of in de hoogste stand, moet er ergens nog een aanzienlijke lekkage zitten in een onderdeel die wel door de hoogte wordt beïnvloed.
Ik zeg ook niet dat mijn stuurhuis niet lekt, maar het verhelpen van lekkage via hoogteregelaar en/of veercilinder zal toch wel een aanzienlijke verbetering moeten geven, toch?

Hoe kom ik er achter of de veercilinder of de hoogteregelaar (of beide) lekt?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 mei 2011 01:23 PM
  [ # 6 ]

Doe nou eerst ff de test met het voelrmaatje tussen de aansluiting van je stuurhuis.. Is een simpele..

Als er veel LHm door de retouren aan je lekzakken stroomt is de veercylinder slecht. Hoogte regelaar kan je checken door de retour (plastic) te checken. DIe mag hoogstens een drupje per 10 seconde geven. Ook de ijzeren retour kan je eraf halen en dan de auto op hoogte zetten. Uit die leiding mag niks komen…ZOnder deze retour NIET de auto laten zakken met de handle…...

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 03 mei 2011 02:15 PM
  [ # 7 ]

Linker voorscherm eraf en dan kan ik er goed bij, toch? En dan de toevoer lijkt me?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 03 mei 2011 02:16 PM
  [ # 8 ]

Er stond ooit in een ander topic een mooie foto van, kan ik helaas niet meer vinden Sad

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 03 mei 2011 06:47 PM
  [ # 9 ]

Hoogteregelaar vóór:
Kleine maar constante stroom LHM uit de aansluiting voor de plastic retour. Na een ruime slag lossen van de metalen retour begon die ook te lekken.
Hoogteregelaar achter:
Ook een kleine maar constante stroom LHM uit de aansluiting voor de plastic retour. Geen lekkage uit de aansluiting voor de metalen retour.
Stuurhuis nog niet gecontroleerd.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 mei 2011 10:19 PM
  [ # 10 ]

de voorste regelaar kan je eens afsluiten door de aanvoer af te doppen. Kijken wat het pomp interval dan doet. Een constante stroom is niet goed..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 03 mei 2011 10:37 PM
  [ # 11 ]

Wat is goed te gebruiken om af te doppen? Ik kan wel gaan experimenteren, maar iemand hier heeft dat wiel vast al eens uitgevonden. Wink

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 mei 2011 10:57 PM
  [ # 12 ]

een leiding doorverbinder en een dicht gesoldeerde nippel.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 03 mei 2011 11:22 PM
  [ # 13 ]

Hmm, kan ik nog niet zo veel mee. Maar dat zegt meer over mij dan over je antwoord. Ik begeef me op voor mij nu nog onontgonnen terrein. Waar haal ik zo’n leidingdoorverbinder en nippel? Plaatjes?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 mei 2011 10:10 AM
  [ # 14 ]

chyparse. nippel: neem een oud stuk leiding, knip as bij einde zodat je 3 cm leiding overhoudt en sla dat plat.Nu stook je het heet en soldeert het gat dicht.
Mischien verkoopt chyparse ze ook wel..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 mei 2011 10:15 AM
  [ # 15 ]

Of je pakt een koppelstuk en draait daar aan één kant een ontluchtingsnippel van een remklauw in. Doet het zelfde Wink

Koppelstuk:

ontluchtingsnippel:

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook