2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Vaak inslaan pomp: hoogteregelaars verdacht
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 mei 2011 10:45 AM
  [ # 16 ]
waterman schreef:

Of je pakt een koppelstuk en draait daar aan één kant een ontluchtingsnippel van een remklauw in. Doet het zelfde Wink

Koppelstuk:

ontluchtingsnippel:

kijk. zo leer ik ook weer wat…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 04 mei 2011 04:10 PM
  [ # 17 ]

Dank, zo kan ik weer verder

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 04 mei 2011 09:48 PM
  [ # 18 ]

Op het subframe van een XM zitten twee van die koppelstukjes. Weet iemand of dat allemaal dezelfde maat is? Idem voor een ontluchtingsnippel van XM-remmen?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 mei 2011 09:49 PM
  [ # 19 ]

Geen idee. Een xm heeft namelijk zowel 3,5 mm leidingen als 4,5 mm leidingen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 04 juli 2011 11:38 PM
  [ # 20 ]

Vandaag de HR vóór vervangen: wat een feest weer, die warteltjes er in draaien.

Het volgende probleem doet zich voor, ze danst als een gek in de rijstand. Verder:
LHM-peil is goed, alleen de HR is los geweest, ontlastschroef zit weer vast, ‘nieuwe’ HR komt bij Chyparse vandaan.

Komt dat dansen door lucht achter de balgjes? Zijn die balgjes te vullen met de HR gemonteerd? In ieder geval terwijl ik de hydrauliekaansuitingen laat zitten. Ik kan wel wat ruimte krijgen door de HR-bevestigingsplaat los te schroeven.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 juli 2011 11:47 PM
  [ # 21 ]

Lucht inderdaad. Ontlucht zichzelf, zeker als ie van Chyparse komt! Smile

Citroen!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 05 juli 2011 01:03 AM
  [ # 22 ]

Dat laten we dus maar even, het is alleen zo lastig de rijhoogte te controleren/af te stellen zo.

Nu dus op zoek naar de overige interne lekkages:
-stuurhuis, bekende test met het voelermaatje. Moet dat voelermaatje tussen stuurhuis en plaatje, tussen plaatje en blokje, of maakt dat niet uit?
-veercilinders,
-remservo, hoe test ik die?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
smullink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 05 juli 2011 01:09 AM
  [ # 23 ]

Remaccu test: auto starten en op rijhoogte zetten. Na afslaan regelaar contact afzetten. Auto in laagste stand zetten. Contact aan en nu op de rem blijven trappen totdat hetlampje voor LHM niveau gaat branden. Een goede accu houdt het toch minimaal een 30x trappen vol.

‘67 DS21 Pallas Hydraulique -  http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 05 juli 2011 01:14 AM
  [ # 24 ]

Het gaat mij om de remservo, niet de remaccu.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 juli 2011 10:29 AM
  [ # 25 ]

Tussen stuurhuis en plaatje. Anders sluit het niet goed af!!

Di HR wordt snel beter als je een paar keer gymt.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 05 juli 2011 11:01 AM
  [ # 26 ]

Dat gymmen gaat vanzelf Laughing Laughing

Die voelermaat bij het stuurhuis, lukt dat zonder de accusteun te demonteren?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 juli 2011 11:40 AM
  [ # 27 ]

met een beetje vechten lukt dat wel…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 06 juli 2011 01:08 AM
  [ # 28 ]

Een avondje gevochten, maar geen succes. De onderste van de twee moertjes kom ik niet bij. Steeksleutel is te kort en de ruimte voor de moer is te krap om met een dop te werken. Misschien dat een heel fijn ringrateltje uitkomst kan bieden.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 juli 2011 02:02 AM
  [ # 29 ]

Te kort? Zo vast hoort dat moertje niet te zitten!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 06 juli 2011 10:21 AM
  [ # 30 ]

Sorry, ik bedoelde te lang.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook