Waar is jouw zekeringkast nu geplaatst?
gr Mark
Niet iedereen is d’r blij mee….. But it work’s fine for me.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Tja, maar wel storingsvrij…
gr Mark














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zonder jullie knappe werk af te zeiken ( want ik vind het wel knap namelijk): mijn sm heeft een originele bundel, aangevuld met relais voor ramen en koplampen maar met originele zekeringkast. Nog NOOIT één storing mee gehad!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Precies, en makkelijk te verkrijgen Alleen…....is is er nog geen één gesprongen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ach ja, met die orginele boom kan het 2 kanten op gaan of je hebt nooit malleur of je staat om de haverklap die zekeringen te vervangen. Gelukkig val jij in de 1e categorie
Anders was ik er ook nooit aan begonnen…...Hoe was het ook al weer: If it works, don’t fix it
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Zo eindelijk weer eens tijd gehad (gemaakt) om weer iets te doe aan de kabelboom.Alles werkt en is aangepast aan hetgene ik wilde. Ik had nog een schakelaar over en wilde graag een gevarenlicht schakelaar. Een paar draadjes (3) en twee diodes verder werkte het allemaal.
Ook het extra lampje in de klok aangesloten die gaat mee met de twee groene lampen van de clignoteur links en rechts bij in schakelen van de gevarenlichten.
Het extra lampje is wel gemonteerd in de modellen reeks van januari 1971 maar nooit gebruikt, is dit op latere modellen wel gebruikt?
gr Mark














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het hangt af van het land waar de auto geleverd is of de “driehoek controle lamp” werkend was.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De groene stekker achter in de klok heeft 5 pin-bezettingen, de zesde is niet aangesloten, deze is van de rode driehoek .Lampje zit er met houder orgineel wel in.
O ja het waren geen drie maar vier draden….Ik leg van de week wel uit hoe ze aangesloten moeten worden.
gr Mark
De beloofde uitleg:
de twee draden van de knipperlichtschakelaar (gele stekker ,de gele en groene draad) lus je door en zet hier twee diodes tussen. Neem de paarse draad op het clignoteurrelais en lus deze ook door, dit is je onderbroken signaaldraad.Deze draad gaat rechtstreeks naar je schakelaar, aan de andere zijde van de schakelaar komen de draden van af de knipperlichtschakelaar met de diodes.Ook aan deze zijde van de schakelaar kun je voor de diodes een draad zetten die naar de groene stekker gaat van de controle klok.Hier op deze groene stekker is een draad niet aangesloten (de gevaren driehoek)
Er zijn plug and play setjes verkrijgbaar of te ruilen….
succes
gr Mark
Ok,het is leuk om nu gevarenlichten te hebben maar die schakelaar is wel in de plek gekomen voor de parkeerlicht schakelaar. De parkeerlichten in de voorbumper zouden dus niet meer dienen en dat vond ik sneu voor ze…Om nu zomaar onder het dashboard een andere schakelaar te plaatsen vond ik wat ver gaan , dus moest er een alternatief gevonden worden. De enige juiste plaats is schakelen via de richting aanwijzers (zoals dit bij meerdere auto’s gebeurd) Dus weer een paar relais bijgeknutseld achter het dashboard. Dus er wordt nu met de richtingaanwijzer geschakeld met contact uit voor de parkeerlichten en met contact aan worden natuurlijk gewoon de richtingaanwijzers bediend.
Armatuur in de voorbumper ook weer tevreden
Ook hier komt een “plug and play” setje voor…al moet hier wat meer in de kabelboom aangepast worden
gr Mark





























Totaal aantal Berichten: 10577
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als je de parkeerlichten stadslichten noemt voelen ze zich wat minder ongelukkig…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee, het parkeerlicht gaat maar aan 1kant aan! En na een nacht start is niet meer….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ach het is ook niet de bedoeling dat ze branden als de auto ergens geparkeerd staat, maar orgineel zit het er op en met deze oplossing werkt het zo als het ooit bedoeld was nl. als je ze nodig hebt, zitten ze er op…
gr Mark


































Totaal aantal Berichten: 15737
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
En ‘gewoon omdat het kan’ is toch reden genoeg?