klaar met werk…waar zit dat brst. relais, zie em ook niet in mijn schema.
daarbij is de kabelboom naar de achterzijde van de auto niet aangesloten op een paar lampen na dan.
gr Mark














































Totaal aantal Berichten: 43376
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
achter je dashboard. achter het klokje/dasboardkastje. Unit is ca 6x6 cm
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Het relais zit achter je “klokkenpaneel” en de elektr. unit: zie waterman.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
zitten er bij mij allebei niet op en staan ook niet op mijn schema, dus die kunnen de boel niet kl*ten…
gr Mark
Het relais die Joris omschrijft is een mod. ter vervanging van de veiligheidsklep.
Het relais wat jullie bedoelen kan je bereiken via de opening van het dashboard kastje.
Dat zal een mod zijn van na nov 1970, ze zitten er allebei niet op. Een dashboard zit er bij mij -nog- niet in, dus ik heb er goed zicht op haha…
Maar kan iemand mij vertellen of er weerstand te meten is tussen de klemmen 30 en 69 op de toerenteller?
gr Mark


































Totaal aantal Berichten: 15731
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special





























Totaal aantal Berichten: 10493
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ziet er goed uit!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
mark sm schreef:Zo eindelijk weer eens tijd gehad (gemaakt) om weer iets te doe aan de kabelboom.Alles werkt en is aangepast aan hetgene ik wilde. Ik had nog een schakelaar over en wilde graag een gevarenlicht schakelaar. Een paar draadjes (3) en twee diodes verder werkte het allemaal.
Ook het extra lampje in de klok aangesloten die gaat mee met de twee groene lampen van de clignoteur links en rechts bij in schakelen van de gevarenlichten.
Het extra lampje is wel gemonteerd in de modellen reeks van januari 1971 maar nooit gebruikt, is dit op latere modellen wel gebruikt?
Zie ook vanaf 6min55 http://www.youtube.com/watch?v=URHN9T_0tKY
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
knippert wel wat snel haha, maar leuk filmpje!
gr Mark
Goed bezig Al een planning in het hoofd waneer “hij” weer moet rijden ??
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ik denk dat ik deze zomer as. niet meer ga halen, het zou wel kunnen,maar dan moet ik sommige zaken niet zo goed gaan afwerken zoals ik het wil en dat zou zonde zijn, het moet immers perfect gedaan worden!
gr Mark














































Totaal aantal Berichten: 43376
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed bezig man!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste