Inderdaad, goed bezig.
Haast en spoed is zelden goed zeggen ze wel eens.
Of zoals op het Matramania forum waar ene als onderschrift heeft : Rustig aan….
Ben ik ook de hele dag druk mee…..
3.5jaar heeft hij aan zijn Rancho gerestaureerd en dat is de knapste Rancho van Nederland geworden.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
paso schreef:Inderdaad, goed bezig.
Haast en spoed is zelden goed zeggen ze wel eens.3.5jaar heeft hij aan zijn Rancho gerestaureerd en dat is de knapste Rancho van Nederland geworden.
O, ik ben al 3 jaar redelijk intensief bezig…Maar een SM is natuurlijk geen Rancho
Toch ook een vraagje: Ik moest de achterklep nog kaal zetten en kwam het volgende tegen;
Aan de binnenzijde van de klep is een deel zwart geschilderd, is dit orgineel omdat daar geen bekleding zit? ik kan me nl niet herinneren hoe het daar zit met de bekleding…
Ik kan me zo bedenken als de klep open staat dat dat een lelijk zicht is, maar of dat de reden is weet ik niet zeker.
gr Mark


































Totaal aantal Berichten: 15731
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Last van het winteruur Mark? Damn wat ben je vroeg.
Mark,
Bij mijn weten is de achterklep gewoon mee gespoten in de kleur, maar is hij wel vrijwel geheel gestoffeerd aan de binnenkant. Als de klep dicht is zie geen metaal van de achterklep, alleen de stoffering. Als hij open staat zie alleen het metaal van de klep waar hij wordt afgedicht met het rubber.
Het is gelukt, na een indentificatie onderzoek, een hoop gezeur en geregel is de sm nu officieel een nederlandse auto. Het had wat voeten in de aarde.
Op 16 sept jl. reed ik naar de rdw in roosendaal voor een invoer. Daar aangekomen kwam na een inspectie van de ambtenaar aan het licht dat ik fraude had gepleegd…
Wat was er aan de hand; De vorige eigenaar had de accu verplaatst naar de motor ruimte, en wel zo dat er een frame op de balk gelast en gebout was ter hoogte van het chassisnummer. Ik wilde dit natuurlijk netjes en orgineel oplossen en sleep het zwaar beschadigde stuk (met chassisnummer) eruit,
en sloeg er hetzelfde nummer terug in.Niet goed, geen slimme zet…
Mocht ooit iemand met het zelfde probleem zitten, bel eerst de rdw en laat je nummer verzegelen, dat scheelt later een hoop ellende.
Gelukkig had ik het orginele stuk met het nummer meegenomen tesamen met de orginele papieren. Het andere gelukje was dat ik de rdw-keurmeester ken. Rdw hield haar indentificatie onderzoek en vandaag terug gegaan voor een nieuw nummer inslag.
Dit was een redelijk groot apparaat en kon daarom niet meer op de orginele plaats gezet worden dus werd er uitgeweken naar een andere plek, de koffer ruimte…
gr Mark














































Totaal aantal Berichten: 43376
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kom je weer goed weg mee dus. Mooi, nu effe een blik verf er overheen zeker?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


































Totaal aantal Berichten: 15731
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Hebben ze het ‘originele’ nummer nog weg gekrast, of heb je ze dat ook nog uit het hoofd weten te praten?
Hoi Mark,
Heb je nu ook een Nederlands kenteken?
Ik ben mijn auto ook aan het opbouwen en wil een kenteken aanvragen.
Maar ik dacht dat de auto dan redelijk compleet moet zijn omdat de auto gewogen wordt omdat het gewicht op het kenteken komt te staan.
Ik zag op de fotos dat jouw auto ook nog wat “zware” onderdelen mist…
Groet,
Maart.














































Totaal aantal Berichten: 43376
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tegenwoordig weegt men alleen als er geen basis-TGK in de boeken van de RDW van de betrokken auto bestaat. Voor een sm is die er wel en dan nemen ze gewoon de gegevens uit dat document over.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Mooi, dank je!
Dan ga ik ook spoedig een keuring inplannen.














































Totaal aantal Berichten: 43376
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heb je een motor in je auto? Da’s wel noodzakelijk. Hij hoeft niet te lopen, maar hij moet er wel inzitten..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:Kom je weer goed weg mee dus. Mooi, nu effe een blik verf er overheen zeker?
Daar kom ik zeker goed mee weg, de keurmeester vertelde dat er soms mensen komen die hetzelfde gedaan hebben als ik, maar dan het orginele stuk plaat waar het nummer in staat niet meer kunnen overleggen…
In bijna alle gevallen betekend dit geen invoer van het voertuig mogelijk, met alle drama’s vandien.
En ik heb besloten in het kader van de werkverschaffing dat ik de kofferbak ruimte ook maar kaal zet en opnieuw in de epoxy doe…
gr Mark
graddus schreef:Hebben ze het ‘originele’ nummer nog weg gekrast, of heb je ze dat ook nog uit het hoofd weten te praten?
Oja dat is ook gelukt, geen vernietiging van mijn ingeslagen nummer
Ik moest wel alle overredingskrachten aanspreken, maar de keurmeester vond het toch ook wel zonde als hij daar de slijper in moest zetten.
gr Mark


































Totaal aantal Berichten: 15731
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special