20 van de 23
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
pascalvm’s BX 16TRS Bleu Camargue, weer dagelijkse auto :)
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 09 oktober 2012 01:47 PM
  [ # 286 ]

Ik kwam er net achter dat de pluspool op de accu loszat…

Hopelijk lost dat het probleem op…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 01 november 2012 09:27 AM
  [ # 287 ]

Gisteren de BX maar eens voorzien van Winterbanden;
omdat de Michelin Alpin een lange levertijd hebben (levertijd onbekend -> minstens 4 weken) voor Vredestein Snowtrac gekozen.
Niet mijn eerste keuze, maar we hebben ze ook onder de Saxo en daaronder bevallen ze goed.

Ik heb inmiddels verschillende merken onder mijn BX-en gehad en tot nu toe bevalt Michelin het beste, ik ben benieuwd hoe dit gaat bevallen, meestal ben ik niet erg enthousiast over andere merken.

Ooit een BX gehad met 4 nieuwe Bridgestones; stuurde voor geen meter! Die heb ik toen vervangen door een set gebruikte Michelins die ik nog had liggen; een wereld van verschil!
Momenteel als zomerband 2 Pirelli banden voorop liggen; geven te weinig grip…

Aangezien de BX vooral in de winter gebruikt wordt en de ervaringen met Vredestein onder de Saxo goed zijn toch maar eens proberen…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6072
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 01 november 2012 08:32 PM
  [ # 288 ]

Pirelli en te weinig grip, daar klagen ze in de Formule 1 ook al zo over Laughing

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 21 mei 2013 01:17 AM
  [ # 289 ]

Na de nodige probleemloze kilometers (op lpg) doet zich nu het volgende probleem voor;

De bx loopt prima op lpg, maar echt ronduit slecht op benzine.
Ik heb al een tijd niet meer op benzine gereden.

Het lijkt erop dat hij verzuipt,
de motor loopt hortend en stotend, alsof niet alle cilinders altijd meedoen, blijft stationair ook niet lopen en komt tijdens het rijden niet goed op snelheid,
er komt een grijszwarte rook uit de uitlaat die ruikt naar benzine.

Ik heb na een ritje van een kilomter of 10 op lpg even gekeken of de automatische choke nog werkt en dit is zo; deze stond bijna helemaal open terwijl hij dicht staat als de motor koud is.
Het viel me wel op dat de retourslang voor benzine op de carburateur een beetje lekt, hier zat ook geen slangklem op, dus nu wel.

Nu denk ik aan een aantal mogelijke oorzaken van het probleem;
*Het zou misschien een ontstekingsprobleem kunnen zijn, al lijkt dit allemaal op orde; op lpg loopt de auto prima.
*carburateur probleem;
  -valse lucht?
  -vlotter stuk waardoor de carburateur “overloopt”?

Er zit een weber op.

iemand nog ideeën?

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 21 mei 2013 01:42 AM
  [ # 290 ]

Vuiligheid in de carburateur?

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 21 mei 2013 10:33 AM
  [ # 291 ]

Lijkt me niet waarschijnlijk;

Als ik zie wat er uit de uitlaat komt dan krijgt hij te veel benzine…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 21 mei 2013 11:26 AM
  [ # 292 ]

Ik heb nog een paar webers als reserve liggen en gezien mijn gebrekkige kennis van de carburateur heb ik er 1 uit elkaar geschroefd om eens te zien hoe e.e.a. in elkaar zit;

Ik zit er aan te denken om deze op mijn gemak te “reviseren”;
ultrasoon reinigen en dan weer opbouwen met (volgens mij) dit kitje:
http://www.bccp.nl/shop2/contents/nl/p2444.html

Is de automatische choke nog verkrijgbaar?

Heeft iemand een duidelijke beschrijving met tekening(en)?
Ik heb op het forum al gezocht, maar kom niet verder dan een een vage tekening en een russische beschrijving…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 21 mei 2013 12:10 PM
  [ # 293 ]

Nou wat fijn, een mede carburateur prutser. Ik ben ook aan het knutselen met mijn carburateur en toevallig is dat precies dezelfde. Ik was ook van plan zo’n kitje te kopen. Maar helaas heb ik niet veel meer tekeningen gevonden dan wat er in de Haynes en vraagbaak staat. Gek genoeg zijn daarin de tekeningen van de Solex-en veel uitgebreider.
Mijne heeft trouwens last, dat de stationair sproeier het niet lijkt te doen. Of misschien te weinig benzine, vlotter probleem.

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 21 mei 2013 12:57 PM
  [ # 294 ]

Hoorde van Wouter (woutersmits) dat zijn lpg-break ook slecht, of eigenlijk niet, op benzine wilde lopen. Bleek dat er ergens een klepasje of scharnier zat vastgekoekt. Voor details: pm hem. Advies dat hij kreeg is toch regelmatig een flink stuk op benzine rijden. Lijkt me ook niet per se fijn voor een carb om min of meer droog te staan en ondertussen wel steeds heet te worden en weer af te koelen.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 21 mei 2013 02:34 PM
  [ # 295 ]

Helaas;

Wouter zijn inbox is vol…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 21 mei 2013 02:54 PM
  [ # 296 ]

hmz

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 21 mei 2013 03:37 PM
  [ # 297 ]

Ik zal zowieso die asjes eens nalopen, maar volgens mij is alles wel gangbaar Smile

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271
Geregistreerd: 25-03-2009

Gepost: 21 mei 2013 06:10 PM
  [ # 298 ]

bougies en delco vervangen, lpg ontsteekt vlotter dus kan inderdaad perfect dat ie op gas beter draait.
als dat niet helpt carbu eens demonteren, goed doorblazen met perslucht en remmenreiniger, inspuiten met wd40 en terug monteren.
zou normaalgezien wel moeten opgelost zijn dan.

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43099
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 21 mei 2013 06:16 PM
  [ # 299 ]
streetfighter schreef:

bougies en delco vervangen, lpg ontsteekt vlotter dus kan inderdaad perfect dat ie op gas beter draait..

Ja het is dus wel precies andersom hé... LPG ontbrand MOEILIJKER dan benzine. Dus.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 21 mei 2013 07:21 PM
  [ # 300 ]

Brandstofpompen gaan ook vaak naar z’n mallemoer als je altijd op gas rijdt, of dat dan door het drooglopen komt, of dat ie intern verteert weet ik ook niet, Waterman?

Op gas gebruik je namelijk alleen het venturigedeelte & gasklep van de carburateur, sproeiers/vlotters en dergelijke blijven buiten spel. Choke heeft ook geen functie meer.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
 
20 van de 23
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook