21 van de 23
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende > 
   
pascalvm’s BX 16TRS Bleu Camargue, weer dagelijkse auto :)
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 21 mei 2013 07:44 PM
  [ # 301 ]

ik zal Wouter ook vragen zijn inbox te schonen.
wat LPG/benzine betreft: ik rijd zelf elke maand een kilometer of 20 op benzine om de boel gangbaar te houden.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3717
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 21 mei 2013 08:28 PM
  [ # 302 ]

ik zal de inbox leggen…
qua gas, hij loopt altijd goed op benzine maar hij bleef op een gegeven moment niet meer stationair lopen bij koude motor.
probleem waar peter op doelt is dat de 2e tap van de carburateur vast leek te zitten. ik kon het gas pedaal niet helemaal intrappen.
ik heb toen het mechanisme rond de coke schoon gespoten en daarna kruipolie het een der ingespoten. daarna kwam de boel langzaam weer los.
de garage waar ik tegenwoordig kom, Frank Pluijm in lent, zei dat het verstandig is om regelmatig een km of 20 op benzine te rijden.
een dikke 2 jaar terug heen ik ook een flesje carb reiniger verstookt daarna waren de hort en stoot problemen opgelost.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 21 mei 2013 10:25 PM
  [ # 303 ]

@Wouter: Dat is dus niet vergelijkbaar met mijn probleem, ik heb e.e.a. trouwens ook (van buiten) schoongemaakt en van nieuw vet voorzien vlak na aankoop.
“Frank Pluijm” Goede ervaringen met deze garage? Lent is in de buurt, ligt aan de goede kant van Nijmegen Wink en een garage om op terug te vallen is altijd prettig.

Algemeen:
Ik weet dat ik regelmatig een stuk op benzine moet rijden om alles “aan het werk” te houden, maar dat heb ik nu even (een half jaartje of zo) niet gedaan; toen ik het recent wel deed, ontdekte ik het probleem Sad

@Maurice: De brandstofpomp is het niet, daar dacht ik eerst ook aan, maar er komt genoeg benzine in de carburateur. Het membraan in de pomp droogt uit na langdurig niet gebruiken en scheurt dan… De brandstofpomp moet trouwens nog wel vervangen worden, deze versie schijnt te kunnen lekken.

Ik dacht ook dat LPG makkelijker ontbrandt dan benzine dus heb daarom ook het ontstekingsgedeelte nog eens nagelopen en schoongemaakt waar nodig, nieuwe verdelerkap zit er nog niet zo lang op. Maar dit schijnt dus niet zo te zijn.

Als ik alles dus tegen elkaar weg streep blijft de carburateur over en dan zouden er een aantal oorzaken kunnen zijn:
verstopte sproeiers / viezigheid in de carburateur,
vlotter lek of de naald (kom even niet op de juiste term) die de brandstoftoevoer niet goed afsluit waardoor de carburateur overloopt,
pakking lek waardoor er valse lucht gezogen wordt.

Wat zich ook voordeed:
Ik heb afgelopen week geprobeerd de sproeiers eruit te halen om deze schoon te maken, maar ondanks dat ik ze zo los schroefde kreeg ik ze er niet uit; de ruimte was te klein voor het gereedschap dat ik op dat moment voorhanden had.
Ik kon met moeite de BX aan het lopen houden en gasgeven zorgde voor “dikke rookwolken” (die mij pas opvielen toen een hoestende buurvrouw met haar trui over haar hoofd vroeg of het wat minder kon).
Toen de BX afsloeg kwamen er vanuit de carburateur wat spetters benzine omhoog.
Misschien is dat een aanvulling op de rest van mijn verhaal?

Een flesje carburateur reiniger is zo gekocht en toegevoegd, dus dat ga ik eerst maar eens doen Smile

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3717
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 21 mei 2013 11:38 PM
  [ # 304 ]

succes! ik hoop dat het wat doet. misschien ook nog eens poetsen en kruip oliën rond het choke gedeelte.
wbt de garage. Goede verhalen over gehoord en mijn 1e ervaring, apk, was prima. komen betrouwbaar over.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 22 mei 2013 02:35 PM
  [ # 305 ]

Vanochtend maar eens zo`n flesje in de tank gekieperd;
daarna ruim 30 km. op benzine gereden, maar ik merk nog niets,

zie wel dat het acceleratiepompje lekt…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 22 mei 2013 03:56 PM
  [ # 306 ]

Inmiddels zo’n 50 km. gereden en de tank is bijna leeg; terwijl deze vanochtend nog half vol was…

Ik denk dat ik toch eerst maar eens moet kijken naar de vlotter / benzineafsluiter in de carburateur…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 22 mei 2013 06:44 PM
  [ # 307 ]

Of je hebt een serieuze lekkage, of je tankvlotter liegt… eh, is stuk.

Profiel  
 
Gepost: 22 mei 2013 06:54 PM
  [ # 308 ]

Het kan ook zijn dat je vlotter is lek gerammeld als je lang op gas hebt gereden..

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 22 mei 2013 08:45 PM
  [ # 309 ]

Ik vermoed het laatste;
-Lang op lpg gereden (niet op benzine),
-rook & benzinelucht uit de uitlaat,
-stevig verbruik van benzine;
Ik kan geen hevige lekkages ontdekken die dit laatste verklaren…

Lijkt me het meest voor de hand liggend dat de benzine vanuit de carburateur de motor inloopt en (slecht) verbrandt.

Tankvlotter is niet direct mijn eerste verdachte, die doet ook niets t.a.v. het slecht lopen op benzine…

verstopte sproeiers / viezigheid in de carburateur; lijkt mij in dit geval niet logisch, of stijgt het verbuik hierdoor ook?

pakking lek waardoor er valse lucht gezogen wordt, lijkt me ook niet voor de hand liggend;
ik heb nog even op de carburateur staan leunen terwijl de auto stationair liep, maar dit geeft geen verschil.
Daarnaast zal het verbuik hierdoor ook niet zo stijgen…

Binnenkort toch maar eens voorzichtig de carburateur openschroeven en de vlotter checken…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 05 juli 2013 11:37 AM
  [ # 310 ]

Afgelopen weekend is de BX weer getaxeerd voor de verzekering, Heffener was erg enthousiast, in zijn woorden;

“Het is niet de mooiste, maar er zijn maar weinig BXen die zo goed zijn…”


Verzekeringswaarde blijft 4000,=

Het carburateurprobleem is er nog steeds, ik vermoed iets met de vlotter / afsluiter waardoor er benzine overloopt vanuit de carburateur. Mijn prioriteit lag even bij de DS, als ik binnenkort tijd heb maar eens met de carburateur aan de slag.

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 05 juli 2013 01:06 PM
  [ # 311 ]

mooi geregeld zo en een leuk compliment natuurlijk.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 05 juli 2013 05:48 PM
  [ # 312 ]
Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 06 juli 2013 12:57 AM
  [ # 313 ]

Wat?

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 06 juli 2013 01:34 AM
  [ # 314 ]

Voor zover ik weet worden zijn taxaties niet meer door (alle) verzekeraars geaccepteerd

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3717
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 06 juli 2013 08:52 AM
  [ # 315 ]

door de echte wel;) overigens 3 dagen na taxatie rapport binnen. om problemen te voorkomen met de verzekeraars is hij wel bezig met de certificering.

Profiel  
 
 
21 van de 23
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook