



























Totaal aantal Berichten: 9137
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Twee boutjes los draagarm los en er mee naar de bankschroef,
heet stoken en laten schrikken en dan de trekker erop,dan gaat ze waarschijnlijk zo los.
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Even oud draadje tot leven wekken:
Ik was namelijk benieuw in hoeverre nog origineel Citroen CX garage-/speciaal gereedschap in de roulatie is? Ik zag laatst op een foto van Nielsje iets wat leek op een gereedschapbord uit een Citroen werkplaats.
Ik zou het leuk vinden om foto’s te zien van jullie eigen CX speciaal gereedschap. En natuurlijk je ervaringen daarmee. Natuurlijk zijn de meeste klussen prima te doen zonder ‘t speciale gereedschap dat Citroen garages indertijd hadden en gebruikten. Het is kwa originaliteit en fun factor wat mij betreft wel een aanvulling op de hobby.
Zelf heb ik ver weg in de opslag een setje gereedschapborden welke helaas niet compleet zijn.
Ik ga kijken of ik nog de foto’s daarvan kan vinden.
Zwarte CX GTi Turbo 2
Grappig, ik kom dit draadje tegen omdat ik wat aan het zoeken ben. Ik zal eens mijn ‘verzameling’ bij elkaar zoeken en posten. Ik zoek nog wel een paar gereedschappen (of in ieder geval de maten als ik ze na wil maken..)
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Hierbij alvast een overzichtsfoto, hier staat nog niet alles op.
Ik verzamel het voornamelijk voor de lol, niet omdat het perse nodig is. Dat wil niet zeggen dat ik het niet gebruik: Van het gele bord gebruik ik het asblokkering gereedschap om de aandrijfasmoer te lossen / vast te zetten met regelmaat. Ook het gereedschap voor de onderste fuseekogel wordt gebruikt. Het gereedschap om de stabi-stangen los te maken is bij mij helaas niet compleet, dus kan ik niet gebruiken. Het gereedschap om de handrem te stellen zou ik graag willen namaken. Van de speciale zelf te maken gereedschappen heb ik het gereedschap om de 5e versnelling met synchromesh en al te demonteren gebruikt en dat beviel goed.
De rest tot nu toe niet gebruikt.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












































Totaal aantal Berichten: 27262
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat is er speciaal aan die schaar?




























Totaal aantal Berichten: 9137
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Arjan Verkade schreef:Wat is er speciaal aan die schaar?
Dat zou jij wel willen weten hè
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
De Deense website CKC blinkt niet uit in helderheid en overzicht. Maar er is wel veel te vinden.
Zo ook deze twee catalogi van verschenen gereedschap gemaakt door Fenwick.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik heb ook wat gereedschap hangen! Wel 15 jaar over gedaan om compleet te krijgen:-)
En nog heel veel wat er niet hangt en andere borden.
@ Evan, ik ben degene die jouw c.c. heeft gekocht. Ik ga de c.c. deze zomer inbouwen. 10jr na de koop!
Ik zal eens kijken of ik wat foto’s kan toevoegen.
Het lukt me niet foto’s te plaatsen. Mag niet groter zijn dan 600x800 pixels en niet meer dan 500KB. De fotoá die ik upload zijn kleiner dus ik snap het niet?!

























Totaal aantal Berichten: 6957
Geregistreerd: 18-01-2004
- SM 2.7 carb
- Xantia activa V6
Is hij kleiner dan 500KB ?
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ja, de helft zelfs!
Toch gelukt:-)
en niet op de koekoeksklok letten:-)) Dat was geen uitgave van Citroën!