Hallo,
Ik heb zojuist een nieuwe verdelerkap (bruine met de aansluitingen in een 4kantje) vervangen voor de oude afgekauwde (zwart met de aansluitingen op een rij), ook heb ik een nieuwe rotor gemonteerd. Maar nu trilt de motor onder belasting meer dan met de oude spullen. Zit er een timingsverschil tussen de kappen of moet de afstelling (ik rijd op LPG) nu worden aangepast (motor loopt misschien efficienter met de nieuwe spullen?)
Bedankt!





















Totaal aantal Berichten: 2142
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Check eerst even of je alle bougiekabels goed vast hebt zitten en of ze juist zijn aangesloten…..
Ik had eerst de 2 en 4 verkeerd om, maar dat was toch stukken erger dan wat ik nu heb Heb er ook 20km mee naar huis gereden, tis prima rijdbaar, maar het was er eerst niet. Verder zitten de bougiekabels goed aangeduwd op de bougies en verdeler
De kappen die boven in de bougieschacht gedrukt worden willen nog wel eens doorslaan, trek die er uit en laat ze los aan de kabel bungelen en start de motor dan nog eens.





















Totaal aantal Berichten: 2142
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Heb je de isolator pijpjes nog wel om de bougies zitten en zijn deze nog heel en niet verzadigd met olie bijvoorbeeld?
He bedankt voor de reacties, bougiekabels zijn nog best nieuw en zo ook de pijpjes, voor de verdelerkap en rotor wissel was er nog niks aan de hand. Ik denk alleen dat ik zelf het antwoord al heb gevonden, ik heb de verdamper 1/4 slag ingedraaid en het is nu al minder, alleen nu loopt de motor bovenin weer minder goed door, blijft zwarte magie die verdampers Ik denk dus dat met opnieuw afstellen het goed is, klinkt dat aannemelijk?








Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Als je tijdens de kap- en rotorwissel niet aan de verdamper hebt gedraaid is het niet logisch dat dat nu wel zou moeten.
Kun je de oude kap en rotor nog even terugzetten om te zien of het dan over is? Dan zit er met de nieuwe onderdelen mogelijk iets mis.
Ook is denkbaar dat, door de nieuwe configuratie van de kap, de kabels anders lopen, dichter langs een of ander onderdeel waartegen een vonk overslaat.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé