23 van de 26
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
Felice’s BX 14 TE 1990
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 03 juli 2013 11:09 PM
  [ # 331 ]

Ik heb er 2. Die mag je wel overnemen. Maar dan moet ik dus nog wel de juiste zien te vinden…

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 04 juli 2013 08:25 PM
  [ # 332 ]

Bedankt voor de tips trouwens. Zal eens een bezoekje brengen aan de Action.

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 17 augustus 2013 09:23 PM
  [ # 333 ]

Ongeveer 2 weken geleden de LHM ververst en vervolgens alle remleidingen ontlucht/doorgespoeld tot er felgroene olie uitkwam. Sinds ongeveer dezelfde tijd zijn m’n remmen (voorzijde) beginnen met trillen/bonken. Het is snelheidsafhankelijk, per wielomwenteling is er één bonk. Hierdoor verdenk ik de remschijven. Het pedaal voel ik ook licht op en neer gaan. Echter, als ik rem met de handrem, lijkt er niets aan de hand…

Ik heb de blokken en de schijven eraf gehad, bekeken en alles goed schoongemaakt. Geen resultaat. Schijven hebben nog een goede dikte (~10 mm) en ook op de blokken zit nog voldoende voering. Met de remvertraging is overigens niets aan hand, die is gewoon goed. Ik ben daarom ook gewoon door blijven rijden met de auto.

Iemand een idee? Ik neig ertoe preventief nieuwe schijven en blokken te monteren. Als test zou ik nog de klauwen/schijven/blokken van m’n 16V kunnen monteren, maar liever niet.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43074
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 17 augustus 2013 09:25 PM
  [ # 334 ]

Heb je toevallig een micrometer met een steun? Dan kun je de slingering van de schijven even meten namelijk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 17 augustus 2013 10:22 PM
  [ # 335 ]

Goed idee! Ik heb er inmiddels een van iemand kunnen lenen. Max. uitslag 1 mm, dus we gaan morgen ff proberen.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 17 augustus 2013 10:49 PM
  [ # 336 ]

Als het zo plotseling ontstaan is, zou je dan misschien LHM gemorst kunnen hebben op een schijf?
Verklaart misschien niet het op- en neergaan van het pedaal, maar olie op je remmen is heel moeilijk weg te poetsen.

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 17 augustus 2013 10:55 PM
  [ # 337 ]

Zou in theorie kunnen inderdaad. Wel afgelopen week schijven en blokken eruit en gehaald en alles schoongemaakt met remmenreiniger. Heeft geen verbetering gebracht.

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 07 september 2013 10:06 PM
  [ # 338 ]

Het euvel bleek uiteindelijk te komen door een vastzittende zuiger van de rem links achter…

Zuigers eruit gehaald, goed schoongemaakt, nieuwe blokken en schijven gestoken (oude waren 50% versleten), waardoor de zuiger nu in een andere positie in de klauw zit, en het getril is weg.

Zuiger had een kleine beschadiging, vandaar dat ie vastzat denk ik. Ik heb nu een week gereden met het nieuwe spul maar het lijkt alsof de blokken de schijven nog niet 1 x geraakt hebben. Ik heb nu heel de kofferbak volgestouwd met zware troep. Kijken wat er nu gebeurt.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15749
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 07 september 2013 10:17 PM
  [ # 339 ]

Wellicht helpt het als je op een (verlaten) landweggetje een paar keer achteruit rijdt en hard remt?

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 07 september 2013 10:25 PM
  [ # 340 ]

Ga ik doen!

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 15 januari 2014 09:40 PM
  [ # 341 ]

Het is even stil geweest vanuit mijn kant. Buiten nieuwe olie/filters niet gesleuteld. Alleen kilometers gemaakt. De BX rijdt nu elke dag minstens 66 kilometer (heen en terug naar werk). KM-stand is nu 135.xxx. Dit voorjaar rijd ik er een keer mee naar Polen (1300 km).

Voor het eerst heb ik gemerkt dat het kvs-niveau is gezakt sinds het verversen hiervan medio 2013. Ik vermoed dat mijn TU-motor kandidaat is voor een koppakkingoperatie binnen nu en een jaar. Hoekje bij de dynamo is een beetje nat.

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 09 april 2014 09:33 PM
  [ # 342 ]

Als ik achter een vrachtauto ga rijden (~80 km/u), moet na een minuut of 2 al de koelvin aanslaan, omdat de motor te warm wordt. Kennen jullie dit verschijnsel? Bij 100 km/u zonder iets voor me op de snelweg is er niets aan de hand en is de KVS ongeveer 83 graden.
KVS-niveau is goed. KVS vorig jaar ververst. Thermostaat paar dagen vervangen van een 88 (dacht ik) naar een 83 graden variant. Heeft niets opgeleverd.
Onvoldoende werkende radiateur?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43074
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 09 april 2014 09:40 PM
  [ # 343 ]

Klinkt idd als een radiateur die een beetje dicht is gaan zitten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 09 april 2014 09:48 PM
  [ # 344 ]

Zo’n cooling system flush middeltje. Werkt het of is het een fabeltje en zonde van het geld?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 09 april 2014 10:16 PM
  [ # 345 ]

Als je jezelf een groot plezier wilt doen, koop dan gewoon een nieuwe radiateur. Zo duur zijn die nou ook weer niet.

Profiel  
 
 
23 van de 26
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook