6 van de 11
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
De CX van Jaap; trillen boven 80 km/h
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 juli 2012 11:50 AM
  [ # 76 ]
johanBB schreef:

Bij mij blijft de circulatiefan draaien als ik de buitenlucht afsluit.
Als ik dit doe bij de airco gaat de koelvin aan en blijft ook de circulatiefan draaien en blijft de snelheid regelbaar. Ik blijf gekoelde lucht houden. Heb dit enkele keren gebruikt, maar nog nooit langer dan een minuut of tien. Gedurende die tijd bleef de gecirculeerde lucht koud.
Als ik dit doe gaat ook het groene lampje van de gewone recirculatie branden.
Anders zou het wel erg benauwd worden in de auto.

Bij een CX serie 2 zonder airco stopt de fan helemaal, dat staat zelfs in het instructieboekje Wink
In het boekje staat dat een CX met airco de binnenlucht kan circuleren en koelen of de buitenlucht kan koelen. Maar er zit ook een knop dat alles uit valt.
Wellicht is dat bij een CXA anders zoals al gezegd was Wink

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 28 juli 2012 02:21 PM
  [ # 77 ]
Arjan Verkade schreef:
johanBB schreef:

Bij mij blijft de circulatiefan draaien als ik de buitenlucht afsluit.
Als ik dit doe bij de airco gaat de koelvin aan en blijft ook de circulatiefan draaien en blijft de snelheid regelbaar. Ik blijf gekoelde lucht houden. Heb dit enkele keren gebruikt, maar nog nooit langer dan een minuut of tien. Gedurende die tijd bleef de gecirculeerde lucht koud.
Als ik dit doe gaat ook het groene lampje van de gewone recirculatie branden.
Anders zou het wel erg benauwd worden in de auto.

Bij een CX serie 2 zonder airco stopt de fan helemaal, dat staat zelfs in het instructieboekje Wink
In het boekje staat dat een CX met airco de binnenlucht kan circuleren en koelen of de buitenlucht kan koelen. Maar er zit ook een knop dat alles uit valt.
Wellicht is dat bij een CXA anders zoals al gezegd was Wink

Een Serie 2 met airco heeft geen knop waarbij alles uitvalt.
Er zit op van links naar rechts: knop voor voorruit ontwaseming, knop voor recirculatie(waarbij de buitenlucht afgesloten word en verwarmd kan worden, de aanjager gewoon blijft draaien en is regelbaar) knop voor dubbele airco( buitenlucht word afgesloten en gekoeld aanjager blijft draaien en snelheid is regelbaar) en als laatste de airco knop (bediend dus de airco en indien de aanjager op 0 staat zet deze knop de aanjager automatisch aan op minimum toerental)

Een serie 1 met Behr-systeem heeft ook de recirculatie (dubbele airco) deze bedien je door de draaiknop op maximum te draaien je voelt hier een klik in de knop)
Ook zal de draaiknop de aanjager automatisch aanzetten (indien deze uit zou staan)

Verder kan ik de topic starter aanraden om een originele kabelboom te gebruiken, hiermee ben je zeker dat je al de functie’s van de eerste keer juist hebt.
Kabel boom is trouwens gewoon plug en play(oude eruit nieuwe erin en alle stekkers ineen klikken)
Belangrijk is ook dat indien je een Behr-systeem hebt, een grote dunne condensor monteert en dat de 2 ventilatoren (met de 6 grote wieken) in 1ste stand draaien als je de airco inschakeld.
Lees ook even m’n topic van de airco inbouw bij m’n serie 1 GTi Turbo:

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/169217/P30/

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
johanBB
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 160
Geregistreerd: 09-02-2010

- CX CXA 25 GTi Turbo 2
- Xantia 1.8I 16V
- C6 (2005-2012) benzine
Gepost: 29 juli 2012 01:28 AM
  [ # 78 ]

trxke schreef:

en als laatste de airco knop (bediend dus de airco en indien de aanjager op 0 staat zet deze knop de aanjager automatisch aan op minimum toerental)

 

Dit laatste is bij mij niet het geval. Als ik de aanjager bedien met het wieltje gaat ie gewoon van max naar nul en blaast dan niet. Staat ook niet in het manual van de CXA. Zie ook op http://www.citroencx.eu/
Maar ik zit nu in de Provence en hij draait meestal op volle toeren, een genot moet ik zeggen. Smile

lovecitro

Profiel  
 
Jaap Comfort
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 19-07-2011

- CX 2400 GTi
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Lignage
Gepost: 06 augustus 2012 02:59 PM
  [ # 79 ]

Dank voor alle tips en input over de werking van de recirculatiestand.
Blijkbaar zijn er meerdere uitvoeringen.  Rolling Eyes
Ik maak er wel wat moois van.

De C6 is weer gemaakt. Blijkt een defecte startmotor te zijn.
Nu druk in de weer om kosten te claimen bij de ANWB.
Het afgebroken sleepoog ligt onder de mat in de kofferbak en de rest nog achter de bumper.
De reakties zijn tot dusver niet erg hoopvol.
Parkeerboetes vallen niet onder de Wegenwacht Europa Service.
Afgebroken sleepoog staat niet op het schaderapport dat is opgemaakt bij aflevering van de auto.
Alsof er ‘s avond iemand even een sleepoog afbreekt en dit dan in de kofferbak legt en dan de deur netjes afsluit. idiot
Dank u wel ANWB.  cry FU
Sorry voor de off-topic, ik moest dit even kwijt.

Terug naar de CX. Dat is tenminste wel leuk. nice day

Ik heb besloten een nieuwe radiator te monteren. De oude is welliswaar niet lek maar wel behoorlijk aangeroest. Deze blijkt van d.d. juli 1982 te zijn, de originele vanuit de fabriek dus.
De nieuwe zit er al in. Een AVA CN2005 die je gewoon bij de Brezan kan bestellen.
Een relatief eenvoudige klus.
De condensor geplaatst en de beide ventilatoren teruggeplaatst. Het past allemaal maar net.
Ik heb er geen foto van gemaakt. Je kunt er ook eigenlijk niet zo veel van zien.

Bij controle van de ventilatie toevoerklep blijkt deze niet te werken.
Deze staat altijd in de open stand.
Het geheel gedemonteerd en de klep gangbaar gemaakt. Dat werkt weer prima.

De poelie op de aircocompressor zit erg dicht op de nokkenaspoelie.
Ik kan er net een A4-tje tussenstoppen. search
Omdat het zo wel erg spannend is moet er iets ruimte gemaakt worden.
De compressor is bevestigd met lagerbusjes in rubber en deze steken een paar mm uit richting de nokkenaspoelie. De busjes er uitgeperst, gesmeerd met silicone-olie en weer er in geperst.
Het resultaat is dat er nu zo’n 2 mm extra ruimte is. Dat lijkt me voldoende.

De volgende stap is de verdamper in het kachelhuis plaatsen.

Groeten,
Jaap

Profiel  
 
Gepost: 06 augustus 2012 03:23 PM
  [ # 80 ]

Go Jaap Go! Goed bezig!
points

 

Wel ronduit belachelijk van die schade aan je C6 en dat er dan ‘niet thuis’ wordt gegeven….  hmz

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Jaap Comfort
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 19-07-2011

- CX 2400 GTi
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Lignage
Gepost: 21 december 2012 09:38 PM
  [ # 81 ]

Een kleine update:

Van de week voor de APK geweest en in een keer goedgekeurd.
Zonder aandachtspunten.
Best saai dus.. sleep

De afgelopen tijd heb ik weinig aan de CX gedaan.
Alleen de ashoezen aan wielzijde laten vervangen want deze begonnen te scheuren.

De aircoinbouw ben ik nog niet verder mee.
Alleen de verdamper en de slangen nog doen.
Planning is om dit voordat de zomer begint af te hebben.

Ik heb inmiddels winterbanden laten monteren. Het geeft merkbaar meer grip.
Vooral achter is dat goed te merken.
Op de zomerbanden kon ik de achterkant laten slippen bij het nemen van een rotonde. ahh
Laat de sneeuw maar komen.

Groeten,
Jaap

Profiel  
 
Jaap Comfort
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 19-07-2011

- CX 2400 GTi
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Lignage
Gepost: 09 januari 2013 12:36 PM
  [ # 82 ]

Beste Forumleden,

Ik heb plotseling een technisch ongemak aan mijn CX.

Het probleem is dat de motor stopt op het moment dat ik wil wegrijden.
De motor start prima en slaat snel aan.
Stationair draait de motor dan netjes met een verhoogd toerental van ca 1100 toeren en als de motor warm is met ca 900 toeren.
Bij het indrukken van het gaspedaal gaat de motor omhoog in toeren.
Maar als je dan probeert weg te rijden valt de motor uit.

Ik had dit weekend een nieuw benzinefilter gemonteerd maar dat is niet het probleem.
Met het oude filter weer gemonteerd (met de pijl in de goede stand cool hmm ) heb ik het zelfde probleem.

Waar moet ik dit probleem zoeken ?

Groeten,
Jaap

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 januari 2013 12:54 PM
  [ # 83 ]

Kun je wel koppelen en ontkoppelen?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Jaap Comfort
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 19-07-2011

- CX 2400 GTi
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Lignage
Gepost: 09 januari 2013 01:53 PM
  [ # 84 ]

Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn.
Maar de koppeling werkt zoals het hoort.

Als de motor koud is kan ik wegrijden en na 20 meter valt ie uit.
Om vervolgens wel te kunnen starten en met het gas te kunnen spelen.
Maar wegrijden lukt niet.

Groeten,
Jaap

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43412
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 januari 2013 02:08 PM
  [ # 85 ]

Jaap, check even of de slang tussen het inlaatspruitstuk en de luchmassameter niet stuk is. dat is die dikke harmonicaslang vanaf de gasklep richting het luchtfilter.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 09 januari 2013 03:33 PM
  [ # 86 ]

Klinkt inderdaad als een luchtlek.
Ofwel de benzinepomp is aan het overlijden -> te weinig brandstofdruk.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Jaap Comfort
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 19-07-2011

- CX 2400 GTi
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Lignage
Gepost: 09 januari 2013 05:18 PM
  [ # 87 ]

Dank voor de tips.

Als ik voor donker thuis ben ga ik de balg vandaag nog inspecteren.

De benzinepomp is een kwestie van vervangen denk ik.
Mag ook wel na 216.000 km
Moet ik daar de benzinetank voor leeg maken ? Zit nu 60 liter in denk ik ! devil

Groeten,
Jaap

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 januari 2013 06:36 PM
  [ # 88 ]

De tank hoeft niet leeg, het aanzuigpunt zit aan de bovenkant.
Maar verwacht wel dat er iets aan benzine uit komt Wink

Profiel  
 
Jaap Comfort
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 19-07-2011

- CX 2400 GTi
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Lignage
Gepost: 09 januari 2013 06:36 PM
  [ # 89 ]

De harmonicaslang is nog helemaal gaaf. Geen scheur of gaatje te bekennen.
Ook de aangesloten luchtslangen zitten goed.
Ik heb niet alle slangen goed kunnen bekijken omdat het inmiddels te donker is.

Omdat het toch los zit heb ik ook even de LMM klep met de hand bedient en nagemeten of de schakelaar voor de brandstoftoevoer wel werkt.
Die is ook OK.

Groeten,
Jaap

Profiel  
 
Gepost: 09 januari 2013 09:56 PM
  [ # 90 ]
Arjan Verkade schreef:

De tank hoeft niet leeg, het aanzuigpunt zit aan de bovenkant.
Maar verwacht wel dat er iets aan benzine uit komt Wink

Hé psssst Arjan, weleens van de Wet der Communicerende Vaten gehoord? Wink
Reken maar dat de tank volkomen leegloopt als je die slang lostrekt. Been there done that! Laughing

Je kunt er een griptang opzetten als tank aftappen lastig is. Of zover mogelijk leegrijden en toch eventjes aftappen. Is wel een beetje prullen op de grond.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
6 van de 11
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook