1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Lexia
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 29 juli 2011 08:41 PM

Een Lexia is een zegen…. als het werkt.

Ik heb in toenemende mate last van communicatieproblemen tussen PC en auto. Er zit ook wel een enorm aantal stekkerverbindinen tussen die PC en de auto.

De giga stekkker die je onder het dashboard in de auto steekt wantrouw ik nogal. Het lijkt er op dat de (Chinese) stekker iets groter is dan wat lekker in het gat zou passen.
Steeds vaker krijg ik de melding dat er geen communicatie is. Steeds vaker stopt de diagnose bij 40%

Is er iemand die daar ook last mee heeft en wellicht een mooie oplossing heeft bedacht?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 29 juli 2011 09:23 PM
  [ # 1 ]

Heel goed de stekker aandrukken. Vaak lijkt het of de stekker er goed in zit, maar dat is dan nog niet het geval. Gebruik je die schuifklem die op de stekker zit?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 29 juli 2011 09:31 PM
  [ # 2 ]

Die schuifklem werkt niet echt lekker. Overigens bij het eruit trekken zit de stekker niet zozeer klem maar aangezien er tig “plugjes” zijn waar dat ding is ingeschoven is het idd lastig om er weer uit te krijgen.

Ik vermoed dat dat bij een ori stekker niet anders is.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 29 juli 2011 09:38 PM
  [ # 3 ]

Als je de stekker er ver genoeg op hebt gedrukt, werkt die schuifklem dus wél lekker.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 29 juli 2011 09:54 PM
  [ # 4 ]

Die schuifklem ging bij mij de eerste keer al aan gruizels en dat lag echt niet aan mij.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 29 juli 2011 11:34 PM
  [ # 5 ]

Ik heb de bramen van de stekker en de schuifklem gehaald en de boel lichtjes gesmeerd met wat teflonspray. Nu werkt het prima, zij het dat je het met een beetje beleid moet blijven gebruiken. Grote voordeel is dat die grijze schuifklem de stekker goed in de socket trekt. Sindsdien heb ik eigenlijk zelden problemen.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 30 juli 2011 04:44 PM
  [ # 6 ]

Met de ene auto (1998) probleemloos, met de andere (1997) werkt het met geen geweld.
Met deze auto eerder probleemloos diagnoses gesteld en verholpen.
Jammer dat men zo’n grote, onhandelbare stekkerverbinding koos. Het ware beter geweest er twee of drie voor te maken, maar ja, Citroen, he?
Dit zie je als je in het “stopcontact” kijkt.

Omdat er mij veel te veel stekkerverbindingen tussen auto en Lexia unit zitten heb ik de boel doorgepiept tot de ronde stekker:

Zo te zien werkt alles. Grappig genoeg werkt de motordiagnose prima, ook het on-line naar de motor kijken werkt.
Alleen bij ABS en Hydractief krijg ik consequent de meldingen “geen verbinding”, terwijl ik wel spanningen meet op die punten.
En zijn dat nu juist de dingen waar ik die Lexia voor nodig heb.

Wie heeft een idee? Wie kent dit verschijnsel? Bij wie mag ik eens testen?

PS: Het is wel grappig te zien dat rijtje B helemaal niet mee doet.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 30 juli 2011 10:13 PM
  [ # 7 ]

Zijn de pinnetjes E1 en E2 misschien door eerder toegepast geweld een beetje naar binnen gedrukt, waardoor ze geen contact meer maken met de vrouwtjes in de stekker?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 01 augustus 2011 07:11 PM
  [ # 8 ]

Ik moet ook de stekker goed aandrukken en dan werkt het prima.
Ik zit wel iedere keer weer te zwoegen om de stekker er uit te krijgen.

Groet,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 01 augustus 2011 07:26 PM
  [ # 9 ]

als je die stekker er niet voorzichtig bij de rode voet eruit trekt maar aan het snoer gaat het intern ook rap stuk

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 02 augustus 2011 11:46 AM
  [ # 10 ]
Matthijs309 schreef:

als je die stekker er niet voorzichtig bij de rode voet eruit trekt maar aan het snoer gaat het intern ook rap stuk

Dat weet ik, daarom heb ik de boel ook van begin tot het eind doorgepiept. Alles werkt zonder onderbrekingen.

Verder werkt de Lexia goed bij mijn rode XM en nu problematisch bij de blauwe (voorheen ook goed). Als ik maar wist waarom….

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 02 augustus 2011 12:08 PM
  [ # 11 ]

Is het een optie om vanuit de contacten onder je dash, daar waar de stekker er normaal gesproken ingaat,  eens draadjes naar die grote ronde stekker te laten lopen en te testen hoe de lexia daar op reageert ?

Je weet dan zeker dat je de contacten gebruikt die de brede stekker misschien niet pakt in die blauwe xm.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 02 augustus 2011 12:28 PM
  [ # 12 ]

In laatste instantie, ja. Dat is nogal een geklooi. Misschien heeft iemand een soortgelijk probleem elegant opgelost.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 02 augustus 2011 12:32 PM
  [ # 13 ]

Tsja, ik denk dat het de enige optie is. Op basis van wat je zegt zou het niet aan je stekker zelf kunnen liggen anders zou het bij de rode ook niet werken. Doormeten van stekker is ook ok, dan blijft alleen nog de vraag of je stekker de puntjes wel “pakt”. In de rode blijkbaar wel en in de blauwe schijnbaar niet.

Als door geklooi je het zeker weet kun je daarna aan een gerichte oplossing werken.

Een optie zou kunnen zijn om zelf een stekker te maken. Dash aan de onderkant los en gestructureerd een losse stekker aan de draden onder de dash maken die anders naar niet koperen puntjes lopen.

Voordeel is dat je dan zelf een leuke stekker kunt uitzoeken…


er zijn toch van die klipjes waar je een draad mee kunt aftappen ? Die dingen die ook in die ebay diode setjes zitten. Daarmee zou je achter je dash de draden kunnen aftappen en naar een contra van de ronde stekker brengen.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 15 november 2015 04:23 PM
  [ # 14 ]

Ik heb een XM welke een storing heeft m.b.t. de AB van de CV. Deze reageert n.l. niet meer op de AB.
Zowel op de orginele kiekert als dat aftermarket setje. De Xm staat niet bij mij om de hoek. De vraag is nu of de lexia een “uitlees funtie” heeft voor de CV. Weet iemand dit zo uit z’n hoofd ???
Ik kan dit n.l. pas zelf constateren wanneer de lexia eraan hangt Neutral

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 15 november 2015 05:45 PM
  [ # 15 ]

Ik dacht het niet. De sleutels kun je dacht ik ook niet inleren. De codering zit op de chip die hardware matige gekoppeld is aan de chip in de Texton ontvanger….

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook