20 van de 31
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
nieuwe Ami berline 6, Trekhaak monteren
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 07 januari 2014 11:07 PM
  [ # 286 ]

Houdt het vorige bericht dan in dat ik de remklauwen in mijn Ami ook andersom mag monteren?

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 19 januari 2014 12:34 PM
  [ # 287 ]

Ik heb in mijn Ami een moderne eendmotor met bijbehorende kachelpotten. In de auto hoorde een oude am motor met kachelaansluitingen recht naar achteren.Tot nu toe lukt het niet de kachelpotten zo aan te sluiten dat het lekker warm in de auto wordt. Heeft een van jullie misschien ervaring daarmee en foto´s zodat ik een beetje op weg wordt geholpen?

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 19 januari 2014 08:57 PM
  [ # 288 ]

Ja dat blijft een beetje een probleem bij die ombouw.
Wat ik bij een Ami heb gedaan is de rechter aansluiting van de verwarming op de auto losgeboord en verplaatst (met nieuw gat) meer naar het midden. De linker aansluiting heb ik met een slang aangesloten op de voorruitontwasemer.

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 20 januari 2014 09:59 PM
  [ # 289 ]

Ik kon geen slang vinden die over de openingen van de kachelpot paste en flexibel genoeg was om de bocht naar de luchttoevoer van de kachelaansluiting te maken. Daarom heb ik 2 bierblikjes genomen. De vorm van de openingen van de kachelpotten heb ik overgenomen op een papiertje en dat vervolgens op het blikje gezet. Daarna met een schaar de opening met “flappen”  uit het blikje geknipt. Na een beetje rommelen heb ik nu een haakse bocht die met een slangeklem op de kachelpot blijft zitten en met een klein stukje slang op de luchttoevoer komt te zitten. Nu maar kijken of het werkt.

Afbeelding Bijlagen
Halderberge-20140120-00147.jpgHalderberge-20140119-00142.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 januari 2014 11:45 AM
  [ # 290 ]

Die kachelslang kan je toch in elke lengte krijgen? Als je ze nu eens kruizelings monteert? Dus een slang op de rechter pot naar de linker aansluiting op het schutbord. Dan wordt de hoek een stuk wijder.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 22 januari 2014 09:51 PM
  [ # 291 ]

Aan kruislings leggen van de slangen heb ik ook zitten denken maar dan zitten de remleidingen wat in de weg. En de 70 mm luchtslang die ik heb gevonden is van een caravan en die is niet vreselijk flexibel. Misschien nog eens verder zoeken. Aan de kant van de accu zit de kachelpot op ca 2 cm van de luchtinlaat , misschien moet daar maar een stukje af.

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 31 januari 2014 05:11 PM
  [ # 292 ]

De verwarming is eindelijk aangesloten. Ik heb voor de linkerzijde een kachelslang van een caravan gebruikt en die een 270 graden bocht laten maken. Voor de rechterzijde heb ik een aangepast bierblikje en inmiddels de originele stoffen slang gebruikt, de oude sok is vervangen. En het werkt ook nog.

Afbeelding Bijlagen
IMG-20140131-00153.jpgIMG-20140131-00152.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Kunstenvliegwerk
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 947
Geregistreerd: 23-07-2008

- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Gepost: 01 februari 2014 03:08 PM
  [ # 293 ]

Ik vind het geniaal: zo hoort een Ami gerepareerd te worden!

Profiel  
 
makado
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007

- Ami 8 berline business edition
Gepost: 02 februari 2014 12:39 PM
  [ # 294 ]

Franser kan niet !!! Smile

La vache qui rit.

Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 02 februari 2014 04:27 PM
  [ # 295 ]

Was niet eens Frans bier, geloof ik.

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 09 februari 2014 03:15 PM
  [ # 296 ]

hallo pieterc. Heb je misschien een foto van je vloermat en waar je hem weg hebt?

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 09 februari 2014 04:41 PM
  [ # 297 ]

Hoi Siemenazu. De vloermat is van het merk “4 meter breed bij de Kwantum” en heeft een actionback om het vasthouden van vocht te voorkomen. Ik heb de oude mat als mal gebruikt en met een stanleymes uitgesneden. Aan sommige kanten rafelt het een beetje dus je zou het eigenlijk moeten omzomen, maar dat is mij te veel werk. Ik heb nog een hoeveelheid liggen om nog een auto te doen en de originele mat als mal. Kom maar eens kijken.

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 02 maart 2014 11:27 AM
  [ # 298 ]

Gisteren met de Ami bier wezen halen in Belgie. Is voor mij maar 10 km. Toen merkte ik dat bij het inschakelen van de eerste versnelling er een vreemd geluid optrad, een soort meedraaien van iets in de bak met een beetje gekraak. Datzelfde trad ook op bij terugschakelen. Niet bij opschakelen.Zou het de de koppeling kunnen zijn die te weinig vrije slag heeft en zich nu aan het zetten is. Ik heb na de bakwissel pas 20 km gereden.

Profiel  
 
Ami8
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 347
Geregistreerd: 18-03-2004

- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
Gepost: 06 maart 2014 06:21 PM
  [ # 299 ]

Zou ook(bijna) losgelopen borging achteruitversnelling kunnen zijn. Pas oo met achteruitrijden, daar zijn a-types erg gevoelig voor. Een handige harry kan dit op de auto herstellen. Bij mijn ami8 kon dat helaas niet door andere vorm schutbord….

even checken met vorige eigenaar of hier al eens iets aan gedaan is.

groet

joost

nb dit euvel overkwam mij tijdens citron presse… Sad

Met amicale bye groet,

Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline

Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 09 maart 2014 01:52 PM
  [ # 300 ]

Bedankt voor je reactie, ik zal er binnenkort eens naar laten kijken. De vorige eigenaar is niet te achterhalen, de bak is jaren geleden uit een goed rijdende eend gehaald.

Profiel  
 
 
20 van de 31
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook