3 van de 73
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Ma Prestige - Leboncoin(?)
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 03 oktober 2011 09:56 AM
  [ # 31 ]

stelletje ..... Wink

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3882
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 03 oktober 2011 09:56 AM
  [ # 32 ]

zal met opdrogen wel weer goed komen, toch ?

maar waar komt je lekkage vandaag ? aansluiting bij waterpomp / thermostaat ?


en hikt je auto nog ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 03 oktober 2011 10:04 AM
  [ # 33 ]

Idd, de afdichting van de thermostaat lekte. Durfde ‘m niet verder aan te draaien, dus inmiddels alles weer losgehaald en ook even de luchtinlaatcollector verwijderd. Dan kun je er veel beter bij. Alles gedemonteerd en weer gemonteerd. Gisteren om 21.30 zat alles weer in elkaar. De garagevloer weer kliedernat en dus een natte dynamo.
Ik heb wel een modificatie doorgevoerd: stukjes tapdraad in het thermostaat huis en boutjes om de zaak vast te zetten ipv boutjes die dol kunnen draaien en/of kunnen breken.

Groot voordeel hier bij is ook dat een en ander zich makkelijker laat monteren. En toch viel die rubber ring een aantal keer eruit (in de blubber onder de auto….) voordat ik alles weer in elkaar had.

De motor heeft nog niet gedraaid, dus nog geen druk opgebouwd. En ik weet dus ook nog niet of de dynamo te lijden heeft gehad.

Enne, dat filter van de automaat….. ga ik dat nu schoonmaken of niet….. helse klus en heb het er wel weer even mee gehad.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Gepost: 03 oktober 2011 12:13 PM
  [ # 34 ]
maartens schreef:

Idd, de afdichting van de thermostaat lekte.

....

Ik heb wel een modificatie doorgevoerd: stukjes tapdraad in het thermostaat huis en boutjes om de zaak vast te zetten ipv boutjes die dol kunnen draaien en/of kunnen breken.

Heb je wel een nieuwe pakking gebruikt? Anders blijft het lekken.
En ik neem aan dat je ‘moertjes’ bedoelt aangezien je tapeinden in het huis hebt gedraaid. Wink

En de dynamo: gewoon even goed droog spuiten met perslucht. Als hij maar niet continu nat blijft worden natuurlijk.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 03 oktober 2011 12:16 PM
  [ # 35 ]

Ja Leontien, ik bedoel ‘moertjes’ en idd een nieuwe pakking gebruikt. Het lijkt nu lekvrij. Vanavond maar eens opstarten.

Ps: ik vond je oude avatar leuker!

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Gepost: 03 oktober 2011 12:24 PM
  [ # 36 ]

Goeie modificatie, die stomme M6 boutjes breken inderdaad ALTIJD hmz
Als je nieuwe pakking hebt gebruikt, zou hij niet meer moeten lekken.
Ik dek de dynamo tijdens het afkoppelen/vullen meestal even af met een flexibel blikken of kunststof plaatje, zodat het water er als een waterval overheen stroomt en de dynamo zo droog mogelijk blijft. Helemaal te voorkomen is het niet, maar het scheelt altijd.

Haha, die oude Avatar… tja, die was leuk inderdaad. Very Happy
Maar deze was een cadeautje van een vriend die hem tijdens de vakantie speciaal had gekiekt voor mij!!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 09 oktober 2011 12:48 PM
  [ # 37 ]

Gisteren na drie weken de handel maar weer eens aangeslingerd.
Wat er gebeurd is afgelopen weken?

- thermostaat opnieuw geplaatst, modificatie andere wijze van bevestiging
- 3 waterslangen vervangen
- warmtewisselaar automaat uitgebouwd, schoongemaakt en opnieuw gespoten
- luchtfilterhuis gestraald, bevestigingen gelast en gespoten
- alle luchtslangen losgehaald en gecontroleerd op lekkages
- bobines losgehaald, rekje gestraald en gespoten en alles weer gemonteerd
- kabelboom injectoren opnieuw gewikkeld
- aansluiting bobines gewijzigd
- bpd sensoren uitgebouwd en een vervangen
- bougiekabels vervangen
- extra 12v aansluiting op tellerblok om geknipper van mijn koelwatermeter in te perken

Na al dit geklus gisteren ontlucht, olie voor de automaat bijgevuld. Zoals altijd start mijn dame de eerste keer en draait rustig haar rondjes.
In het begin veel stoom vanwege al het water dat her en der gelekt had.
Daarna maar eens een ritje gemaakt. Weinig bijzonders… Behalve dat ik wel erg hard op het rempedaal moet trappen. Ik schrik de eerste keer en trap verschrikt hard op het pedaal. Een wiel blokkeert meteen. Wat is er aan de hand? Ik ben gewend met een teen te kunnen remmen.
Nogmaals….. Duidelijk moet ik veel harder trappen….. Inmiddels heb ik een rondje Groesbeek gemaakt en snap er niets van. Alles werkt naar behoren behalve de remmen.
Bijna thuis zie ik het probleem: de automat zat met een puntje tussen pedaal en remlichtschakelaar. Opluchting. Ze ze remt weer zoals het hoort.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 09 oktober 2011 12:50 PM
  [ # 38 ]

En nu eens kijken of dat gehik is afgelopen.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7521
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 oktober 2011 10:04 PM
  [ # 39 ]

Als jij je proefrondjes door Groesbeek rijdt zou ik je zomaar eens tegen kunnen komen - mijn vertrekpunt is Berg en Dal Smile Wie weet zweven we elkaar een keertje in onze Prestiges voorbij.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 14 oktober 2011 01:13 PM
  [ # 40 ]

Vandaag mevrouw maar eens meegenomen voor een groter ritje.
Enfin ik ben weer thuis maar de laatste meters toch wel enigzins beknepen….

Onduidelijke foto maar duidelijk beeld.
Gedurende de rit steeg mijn koelwatertemp meter en daalde kort daarna weer. Bleef dan een tijdje op normaal staan en steeg dan weer. Ik vermoedde dat het een fout in de meter was.
De laatste meters ging ook het lampje aan.

Motorkap open

een waterstraal spuit van de voorraadbol het motorcompartiment in. Of nu de bol op een naad gescheurd is of dat de slang lekt kan ik nog niet beoordelen.
Daarbij kwam er een luid sissend geluid bij de ontluchtingsnippel op het motorblok vandaan. Wellicht heb ik daar de nippel bij het ontluchten niet goed dichtgedraaid of sluit de koelwaterslang daar niet goed af.

Er zit nog genoeg water in de bol, dus ik ga ervanuit dat er geen schade is.

Baal er wel van: heb ik net drie andere slangen vervangen, begint mevrouw ergens anders te klieren.
Even snelle ingeving:
- kan het zijn dat de druk te hoog is?
- kan het ‘wandelende karakter’ van de temp meter liggen aan een luchtbel?

Morgen maar eens verder kijken.

Een tweede probleem wat me opviel is dat als ik de kachel op warm zet de uitstroom van lucht duidelijk minder wordt. Koude lucht wordt duidelijk harder uitgeblazen door de roosters.
Wat is dat nu weer?

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43021
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 14 oktober 2011 01:14 PM
  [ # 41 ]

Ik zou ook maar even een “koppakkingstest” laten doen bij een garage die daar de spullen voor heeft….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 14 oktober 2011 02:03 PM
  [ # 42 ]

er komt gelukkig(?) geen stoom uit de uitlaat

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3882
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 14 oktober 2011 02:17 PM
  [ # 43 ]

nare symptomen ! 
dit suggereert hoge druk op het KVS systeem.
zijn de slangen van blok/waterpomp naar de radiator (gedurende de beschreven situatie met lopende motor) wel makkelijk samen te knijpen met de hand ? als dat niet kan, heb je dus een probleem zoals de koppakking. iets in die hoek zou ik idd na laten kijken…...

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 oktober 2011 02:24 PM
  [ # 44 ]

Een tweede probleem wat me opviel is dat als ik de kachel op warm zet de uitstroom van lucht duidelijk minder wordt. Koude lucht wordt duidelijk harder uitgeblazen door de roosters.
Wat is dat nu weer?

dit is heel normaal
heeft de lucht meer weerstand dus minder snel

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 14 oktober 2011 02:25 PM
  [ # 45 ]

ja slangen laten zich makkelijk inknijpen.
Ga morgen bij de klub eens een nieuwe ‘bol’ halen met een nieuwe dop.
Vooralsnog denk ik (of moet ik zeggen ‘hoop ik’) dat het niet de koppakking is.
Maar m.n. name die stijgende en dalende watertemp meter is toch wel een erg raar verschijnsel

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
 
3 van de 73
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook