25 van de 40
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
‘85 serie 1 Gti turbo restauratie - project naw in verkoop, interessepeiling?
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 januari 2014 12:45 PM
  [ # 361 ]

Net een eind hout tegen dreunen. Zo maak je ook de carterpan van een SM los..
Of zitten er paspennen tussen?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 januari 2014 01:35 PM
  [ # 362 ]

Weer terug zetten met dik vet,als er een pakking bij zit,anders vloeibare pakking.
Het los tikken kun je met een hout beitel proberen.
Een plamuurmes kan inderdaad ook.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 08 januari 2014 06:23 PM
  [ # 363 ]

Losmaken met een kunststof hamer kloppen.

Als je vloeibare pakking gebruikt, dan zo weinig mogelijk.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Redbird
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 18-01-2007

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 13 januari 2014 03:05 PM
  [ # 364 ]

Ik zou geen harde scherpe gereedschappen gebruiken, als je een kras op de rand zet, dan krijg je hem later misschien niet goed lekdicht. Met een stuk (hard) hout + hamer loskloppen, eventueel beetje warm maken.

Goede raad is voorraad

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 13 januari 2014 08:49 PM
  [ # 365 ]
PHoskam schreef:

waar is la leo eigenlijk gebleven ?

lang niets meer van vernomen op ci-fo

Ja, inderdaad, nou je het zegt. Da’s inmiddels al een hele tijd geleden. Ze zou toch niet ziek zijn of zo..

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 januari 2014 09:16 PM
  [ # 366 ]

Zie hier.

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223706/

Blz 4

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 23 januari 2014 09:44 AM
  [ # 367 ]

Carter is inmiddels los, plamuurmes ertussen tikken deed wonderen.

Ik heb nu een glaser pakkingset voor de 2500gti/turbo, bij demonteren van de carterpan zat er aan de vliegwielkant, tussen hoofdlagerkap en carter, een halfronde afdichting bestaande uit stalen strip met gevulcaniseerd rubber.
.
Nu zit er in de pakkingset zo’n afdichtingen, maar tevens ook kurkstrips zoals wel vaker worden gebruikt bij carters.

Wat is het verschil en/of de juiste keuze tussen deze 2, iemand ervaring hiermee ?

Carter zelf heeft geen pakking, klopt dat ?

En wat moet ik of kan ik doen met de oliepomp ?

Verder nog specifieke turbo aandachtpunten ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 23 januari 2014 11:17 AM
  [ # 368 ]

Ik heb altijd die kurken gebruikt, met een heel klein beetje vloeibare pakking (die van volkswagen)
Nooit problemen mee gehad, maar ik weet niet of die anderen niet goed zijn.

Inderdaad tussen blok en bovencarter alleen dun vloeibaar (zo weinig mogelijk)
Je moet wel even goed de distributie deksel uitlijnen om het mooi vlak te krijgen (ik twijfel of dit bij jouw blok ook zo zit)
En dan op die kruisnaad iets meer vloeibaar.
Bij de distributie zijn een paar (ik geloof 2) doorgeboord, die moeten afgedicht met loctite.

Oliepomp heb ik nooit anders gedaan dan schoonmaken.

Turbo goed kijken of de as niet veel speling heeft en of hij gelekt heeft.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 23 januari 2014 11:56 PM
  [ # 369 ]

Kun je ket deze temperaturen vloeibare pakking verwerken ?

En heeft iemand ervaring met waterpompen van Dolz ?

Deze kost 65 euro, een valeo 110 euro, wat is wijsheid….

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 24 januari 2014 12:28 AM
  [ # 370 ]
cxj schreef:
PHoskam schreef:

waar is la leo eigenlijk gebleven ?

lang niets meer van vernomen op ci-fo

Ja, inderdaad, nou je het zegt. Da’s inmiddels al een hele tijd geleden. Ze zou toch niet ziek zijn of zo..

Ik heb een paar maanden geleden contact met haar gehad, hierover. Het gaat goed met haar, maar ze komt hier in ieder geval niet meer terug.

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 24 januari 2014 10:22 AM
  [ # 371 ]

Iemand nog een goede spanrol voor de v snaren over ?

Nieuwe lagers erin gaat niet flgens mij en cx basis vraagt 200 euro voor een nieuwe…

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 januari 2014 11:16 AM
  [ # 372 ]

Moet ik even naar zoeken..Dont hold your breath…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 24 januari 2014 11:21 AM
  [ # 373 ]

Ik hoor het graag Joris

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 januari 2014 01:57 PM
  [ # 374 ]

Zal ook even kijken.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 januari 2014 09:01 PM
  [ # 375 ]

Ik heb hem niet. Sorry.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
25 van de 40
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook