34 van de 40
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »
   
‘85 serie 1 Gti turbo restauratie - project naw in verkoop, interessepeiling?
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 september 2014 10:49 PM
  [ # 496 ]
PHoskam schreef:
bogaard77 schreef:
PHoskam schreef:

Ok, zoeken dus, want mn kachel doet voorlopig nog niets

Is vaak de draad in de middenconsole die van de selecteur is gevallen.
Of gare weerstanden achter je blowerhuis.

Die weerstanden das dat blokje wat buiten aan t kachelhuus,hangt ?

Draad in middenconsole zit vast.

Ja.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 08 september 2014 03:50 PM
  [ # 497 ]

ter info, in mijn KdFi CX zitten de BERU 0040102030 COP’s
een vrij gangbaar ding. Zal wel op 5V draaien ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 08 september 2014 08:23 PM
  [ # 498 ]

Dus doe zou ik kunnen gebruiken mits ik er 2 in serie schakel ipv de originele bobine.

Is het verschil in de 5 volt, die ze nodig hebben en de 6+ volt die ze in serie krijgen, geen probleem ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 11 september 2014 10:00 AM
  [ # 499 ]

Waar vind ik het schema vwb bedrading, van de elektrich verstelbare rechter spiegel van de serie 1 turbo ?

Ik zie het biet terug in het electra schema van de auto, of kijk ik er finaal overheen….

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 september 2014 10:38 AM
  [ # 500 ]

Is hetzelfde als aan de linkerkant.
De “schakelaar ” bevind zich bij de asbak en er gaan een plus en min heen,en er komen vier draden uit wie naar de spiegel gaan.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 11 september 2014 10:39 AM
  [ # 501 ]

Cop’s in wasted spark kan een behoorlijke vermindering van levensduur en betrouwbaarheid veroorzaken.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 11 september 2014 11:13 AM
  [ # 502 ]

Ja kan geen COP’s met 5 volt trigger spanning in serie zetten denk ik zo:
Die COP’s met geintegreerde electronica gebruiken wel degelijk 12 volt voor de vonk energie, en hebben een special 5 volt aansluiting voor de sturing/moment van de vonk, als je die in serie zet… dan kloppen de signaal niveaux niet meer, ze hebben geen 12 volt energie, dat is 1 en de 5 volt is naar massa, maar welke massa dan voor die aan de 12 volt hangt? ( 4 aansluitingen: 12 volt + en massa, en dan 5volt schakel met aparte nulleider, of 2 aanslutingen: 12 volt plus voeding en 5 volt schakel en gezamelijke massa). Dat kan niet werken denk ik zo.

Je kunt ze wel in parallel zetten om ze samen te laten ontsteken, dan heb je minder oplaadtijd, maar dat stoort niet echt als je niet naar de 8000 rpm wilt..
COP’s met geintegreerde electronica hebben een ingebouwde dwell regeling, je CX computer regelt die ook, als je alleen schakelt op de aan-puls heb je daar geen last van. Je kunt met een transistor en een weerstand een eenvoudige schakelaar maken met om het even welke input en output. Je CX computer legt de Bobine aan Massa, dan schakel je een transistor naar massa die een stroompje laat lopen zodat je 5 volt krijgt.

In principe halveer je de levensduur van COP’s op die manier, maar wat het belangrijkste is is dat die COP’s niet te heet worden, ( het wordt daar bij de kleppen tussen de 100 en 120 graden !), want daar kunnen ze erg slecht tegen. En koop geen chinese namaak, want daar zitten vaak componenten in die niet goed tegen hitte kunnen.

Succes,

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 11 september 2014 01:37 PM
  [ # 503 ]
F.SvM schreef:

Is hetzelfde als aan de linkerkant.
De “schakelaar ” bevind zich bij de asbak en er gaan een plus en min heen,en er komen vier draden uit wie naar de spiegel gaan.

VgF

Ik heb 5 draden naar mn spigel, welke,allemaal gebroken zijn bij de a stijl.

Zijn dit dan 4 plussen en een min ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 september 2014 02:00 PM
  [ # 504 ]

Er gaan vier draden rechtstreeks van de schakelaar naar de spiegel.
En naar de schakelaar gaat een plus en een min.
Dus waar die vijfde draad voor is?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 11 september 2014 03:22 PM
  [ # 505 ]

Mm ik heb er toch echt 5, verwarming misschien ?


De betreffende spiegel heb ik helaas niet meer, dus daar kan ik het niet aan zien.

Van de 5 zijn er 3 compleet door.

Wel gek dat dit niet in de schema’s opgenomen is

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 september 2014 03:24 PM
  [ # 506 ]

Heb je de schakelaar nog wel?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 11 september 2014 03:57 PM
  [ # 507 ]

Ja die zit er nog, ga ik vanavond even loshalen en kijken wat eraan zit.

Word vervolgd

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 11 september 2014 08:57 PM
  [ # 508 ]

Er gaan bij mij 5 draden vanaf de schakelaar richting de spiegel.

Ik denk stroom erop en maar meten wat er op de diverse draden voor spsnning komt.

Niemand een schema ervan ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 12 september 2014 12:58 AM
  [ # 509 ]

Ik denk dat ik maar gewoon ga voor nieuwe bobines icm nieuwe kabels, wellicht later nog aan de Kdfi ofzo, eerst de rest maar eens in orde maken.

Mn kacheblower doet het, stand 1,2 en 3.

Alleen wanneer ik de hendel in de uit positie zet, blijft de blower nog steeds in standje 1 blazen, waar moet ik dit gaan zoeken ?

Sleepcontact in middenconsole heb ik al gecontroleerd, daar is niks mis.

Kan dit door de weerstanden veroorzaakt worden ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 september 2014 10:36 AM
  [ # 510 ]

Waarom zet je ze in serie en niet paralel? de spanning over de cops is in serie 6 volt…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
34 van de 40
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook