38 van de 39
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 Volgende > 
   
‘85 serie 1 Gti turbo restauratie - klopsensor
bogaard77
> 24000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24217
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 september 2017 04:58 PM
  [ # 556 ]

neen helaas. Maar CX basis of hydrauliek wel. Of D’Oro..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1121
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 02 oktober 2017 10:42 AM
  [ # 557 ]

Ik wil bij cd basis eea bestellen, o.a. de brandstofbeluchtingsslang tussen tank en vultuit.

Nu zit er op de tank en ook op de vulbocht nog een kleinere slangaansluiting, wat moet hierop of tussen ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1121
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 12 januari 2018 04:28 PM
  [ # 558 ]

Intussen weer langzaam een beetje aan het prutsen aan het project, pingellampje brand nog steeds, dus dat is nog steeds een issue.

Daarnaast aan het goochelen met de verschillende delen van het front en dan bedoel ik onder de voorbumper, dit was natuurlijk allemaal compleet weg en nu onduidelijk hoe eea precies moet zitten.

Doel daarbij op het plaatdeel met de koelsleuven, onder de bumper en ook de rubberblokken met volgens mij nog 2 losse bijbehorende metalen steunen.

Iemand hier foto’s van hoe dit zou moeten zitten of een duidelijke uitleg?

Of wellicht iemand die bij zijn serie 1 turbo foto’s kan maken?

Trxke wellicht?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Bridget
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 23-11-2008

- Xantia 1.8i X
- CX 25 GTI Turbo
- CX 20 RE
- CX 22 TRS
Gepost: 14 januari 2018 07:50 PM
  [ # 559 ]

Hoi PHoskam,
Hierbij wat detail foto’s.

Afbeelding Bijlagen
P1020377_B.JPGP1020385_B.JPGP1020387_B.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Mijn Citroënforum foto’s (niet veel): http://www.mijnalbum.nl/Album=SRLEZ8DL

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1121
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 15 januari 2018 01:13 PM
  [ # 560 ]

Top, dankjewel.

Die rubber blokken, zitten die direct op de chassis uitlopers of zitten daar die extra metalen steunen in?

Edit : even kijken op de site van basis leert dat de rubbers inderdaad met houders bevestigd worden.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
trxke
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1117
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
Gepost: 15 januari 2018 08:08 PM
  [ # 561 ]

Ik zie dat je al voorzien bent van foto’s.
Onder die rubberen blokken zitten inderdaad metalen steunen, het plaatdeel met de sleuven in zit ook onder de rubberen blokken bevestigt.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9039
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 15 januari 2018 10:16 PM
  [ # 562 ]

Bij het rechter stootblok als je voor de auto staat zit het sleepoog / beugel bij aan.
En vanaf de voorkant zit bij het tweede bout de strip erbij tussen om de rubber delen tegen het frame te duwen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Bridget
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 23-11-2008

- Xantia 1.8i X
- CX 25 GTI Turbo
- CX 20 RE
- CX 22 TRS
Gepost: 16 januari 2018 10:34 PM
  [ # 563 ]

Hoi PHoskam,
Jij hebt het over: chassis uitlopers, metalen steunen en rubber blokken.
Ik heb geprobeerd deze delen allemaal duidelijk voor je te fotograferen.

Afbeelding Bijlagen
P1020402_B.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Mijn Citroënforum foto’s (niet veel): http://www.mijnalbum.nl/Album=SRLEZ8DL

Profiel  
 
Bridget
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 23-11-2008

- Xantia 1.8i X
- CX 25 GTI Turbo
- CX 20 RE
- CX 22 TRS
Gepost: 16 januari 2018 10:35 PM
  [ # 564 ]

Zie bijgevoegde foto’s. Succes!

Afbeelding Bijlagen
P1020405_B.JPGP1020406_B.JPGP1020407_B.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Mijn Citroënforum foto’s (niet veel): http://www.mijnalbum.nl/Album=SRLEZ8DL

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1121
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 12 juli 2019 10:14 AM
  [ # 565 ]

Langzaamaan begint de zin om te hobbyen weer terug te komen, daarbij komt het feit dat mijn klusruimte binnen redelijke tijd niet meer beschikbaar is, dus werk aan de winkel.

Ik wilde g I steren mijn oliefiltersteun terug monteren, maar ben de grote banjobout kwijt waarmee de smeerolieleiding aan de steun vastzit.

Iemand zon bout los liggen voor mij?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1121
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 14 juli 2019 10:31 PM
  [ # 566 ]

Niemand zo’n banjobout liggen, kan hem echt nergens vinden.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9039
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 14 juli 2019 10:33 PM
  [ # 567 ]

Effe bellen naar Borculo .

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1121
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 06 september 2019 08:38 PM
  [ # 568 ]

Gisteren voor het eerst in langevtijd weer wat gesleuteld, eindelijk de okiefilterstein weer op zijn plaats met nieuwe koelwater slangen.

Alles weer gemonteerd en toen het idee om de motor weer eens te laten lopen… Niet dus.


Gaat vlot rond, maar hoor geen brandstofpomp, met contact aan even rommelen met het beruchte blauwe relais geeft kortstondig lopende pomp en stopt gelijk weer.

Dit blijft zo bij rommelen met relais, pomp aan, pomp uit, etc.

Maar aanslaan wil de motor helemaal niet.

Is het blauwe relais de eerste verdachte, of kan er nog een andere oorzaak zijn, welke inputs heeft het blauwe relais nodig om de pomp te laten lopen?

Bestel sowieso een nieuw relais, vervangende van Hitachi zijn nu voor 27,50 te krijgen.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
maartens
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 931
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 06 september 2019 09:41 PM
  [ # 569 ]

M.i. Is het normaal dat als je het contact aanzet de brandstofpomp even inschakelt en dan weer stilvalt tot het moment dat de motor loopt.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5101
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 06 september 2019 09:42 PM
  [ # 570 ]

Volgens mij moet hij ook signaal krijgen van de starter.
Of een signaal boven een bepaald toerental (dacht iets van 225 rpm)

Heb je al geprobeerd met een klein beetje gas?
Als de koudstartinjector (als ie die heeft) niet werkt wil een klein beetje gas nog wel eens helpen.
Of schakelt de benzinepomp helemaal niet in?

Profiel  
 
 
38 van de 39
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook