37 van de 39
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 39 Volgende > 
   
‘85 serie 1 Gti turbo restauratie - oliekoeler/leiding banjobout gezocht.
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23823
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 april 2016 02:26 PM
  [ # 541 ]

Bij een diesel is de koeler en steun 1 geheel.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Gepost: 30 april 2016 12:48 AM
  [ # 542 ]

Bij de benzine turbo ook en die sluit op het blok aan middels 2 o-ringen die vaak keihard worden en dan gaan lekken.
Dus hele filterhuis eraf en O-ringen vervangen is de oplossing.

Geen idee hoe je de pingeldetector doormeet overigens of wat de waarde moet zijn….

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
trxke
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1071
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
Gepost: 30 april 2016 09:21 PM
  [ # 543 ]

Bij de GTi Turbo1 zit de oliekoeler appart op de oliefiltersteun en kunnen dus af elkaar gehaald worden.
Oliefiltersteun zelf zit inderdaad met 2 O-ringen op het motorblok.
De oliekoeler kan je van de oliefiltersteun halen zonder de steun van het motorblok te halen.
Deze zit vast met een het draadeinde waar de oliefilter opdraait als afdichting zit er een rubber tussen wat je kan vergelijken met het afdichtingsrubber van een oliefilter (dit zou wel eens kunnen lekken).

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1110
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 09 december 2016 12:21 PM
  [ # 544 ]

Alweer ff geleden dat ik iets gepost heb.

Wie weet er zo te vertellen hoe de koppelingskabel aan de gaffel zit onder de bak ?

Ik heb hem door het blokje aan de gaffel zitten met moertje en kan dat er tot het eind opdraaien
en til ik binnen het pedaal op dan schiet de kabel van het pedaal los.


Geloof niet dat dat goed is en er iets mist.
de koppeling werkt overigens wel.

Iemand wellicht een foto ?

Anti klop nog steeds brandend overigens, maar eens een specialist raadplegen daarvoor.

Welk kastje dient er eigenlijk voor de pingeldetectie ?
hangt dat achter het handschoenenvak ?

 

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
trxke
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1071
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
Gepost: 09 december 2016 01:07 PM
  [ # 545 ]

Koppelingskabel moet inderdaad met het draadeinde door het blokje van de koppelingshevel.
Dan draai je 1 van de 2 moertjes er op zover al je kan, vervolgens trek je het uitstekende draadeind met de hand verder door het blokje je hoort/voelt tegelijkertijd het koppelingspedaal omhoogkomen, ondertussen draai je het moertje zo ver mogelijk aan.
Dan ga je in het interieur de stand van het pedaal controleren en het pedaal enkele maken intrappen om vervolgens het draadeinde nogmaals (met de hand) wat aan te trekken en als laatste draai je het 2de moertje op het draadeinde.
Op die manier doe ik het altijd en dat gaat snel en zonder problemen,tenminste als de koppelingskabel
goed aan het de hevel van het pedaal is aangehaakt.

Het kleine geel verzinkte kastje wat bij de AI+ in het handschoenkastje zit is verantwoordelijk voor het antipingellampje.
Let er ook op dat je de juiste AI+ hebt, met een versie van de serie 2 Turbo1 draait je motor ook maar werkt de anti-pingel functie niet en brand het lampje constant.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1110
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 09 december 2016 03:58 PM
  [ # 546 ]

Hmmm zou er,dan bij mij een andere computer inzitten, mijn lampje brand namelijk constant.

Heb overigens geen idee hoe,dat was tien ik de auto kocht, de,elektra was sowieso toen een bende.

Heb jij de nummers vwb de computer, dan kan ik in ieder geval checken of ik de juiste versie voor de serie 1 turbo erin heb zitten.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1110
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 11 december 2016 04:08 PM
  [ # 547 ]

Is daar verder geen documentatie van van dat anti klop gedeelte en het evt doormeten van dat systeem ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1110
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 15 december 2016 09:19 PM
  [ # 548 ]

Zojuist nummer van de aei gecheckt, LA11 LD6 20 165 866

Dit zou de goede voor de turbo serie 1 moeten zijn .

Of ik nou de stekker van het pingelkastje lostrek of de sensor afkoppel maakt niks uit, lampje blijft permanent branden.

Hoe werkt het principe van die sensor ?

Zou het mitsubishi pingelkastje defect zijn ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Citroensmgz
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1842
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 15 december 2016 09:23 PM
  [ # 549 ]

De sensor is een soort Piezo element dat reageert op hoogfrequent signalen. Het kastje filters deze signalen om te kijken of het “kloppen” of “ruis” is.
Zonder specialistische kennis en een scope nauwelijks door te meten denk ik.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
trxke
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1071
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
Gepost: 15 december 2016 09:38 PM
  [ # 550 ]

Ik zou eerst de bedrading eens nakijken op kabelbreuk (was bij mijn CX de oorzaak van uitvallen en niet meer lopen) en kijken of de aansluitingen/stekkers goed zijn.
De pingeldetector zou ook stuk kunnen zijn, maar hoe je dat kan uitmeten heb ik niet direct een idee van.
Misschien eens uitwisselen met een werkende (sensor en/of kastje)

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1110
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 15 december 2016 11:13 PM
  [ # 551 ]

Ik moet begin komend jaar toch op bezoek bij bonhof, eens kijken of die nog een kastje en sensor heeft liggen, uitwisselen en dan eerst eens kijken wat er dan gebeurd.

Nu is het zo dat zelfs zonder het mitsubishi kastje en en losse sensor het lampje blijft branden, zowel op contact als bij draaiende motor.

Heb daarnaast het gekke euvel dat de aanjager blijft draaien.

De 3 standen werken, maar in de stand uit draait ie nog steeds op het laagste toerental zodra ik contact op zet.

De bedrading onder de verwarningshandles zit goed, dat heb ik eerst doorgemeten.

Kan de kachelweerstand hier de veroorzaker van zijn ?

Lijkt me niet logisch, ik zou denken dat bij hendel in uit stand er helemaal geen spanning richting de aanjager gaat en dus ook niet bij de weerstanden komt.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1110
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 29 juni 2017 04:06 PM
  [ # 552 ]

Zo, ff afstoffen net als het onderwerp van dit topic inmiddels.

Laatste tijd erg weinig gedaan, met name wegens gebrek aan motivatie en daarnaast het mogelijke kwijtraken van mijn sleutelhok.

Ga vanavond voor het eerst in maanden weer eens langzaamaan wat doen en dus hopelijk ook weer wat frequenter posten.

Het pingel en aanjager probleem speelt nog steeds, dus ga hier maar eens verder aan puzzelen.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Gepost: 30 juni 2017 09:29 AM
  [ # 553 ]

Is het niet zo dat met de airco aan de fans altijd draaien in de lage stand.

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1110
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 01 juli 2017 08:54 AM
  [ # 554 ]
trxke schreef:

Bij de GTi Turbo1 zit de oliekoeler appart op de oliefiltersteun en kunnen dus af elkaar gehaald worden.
Oliefiltersteun zelf zit inderdaad met 2 O-ringen op het motorblok.
De oliekoeler kan je van de oliefiltersteun halen zonder de steun van het motorblok te halen.
Deze zit vast met een het draadeinde waar de oliefilter opdraait als afdichting zit er een rubber tussen wat je kan vergelijken met het afdichtingsrubber van een oliefilter (dit zou wel eens kunnen lekken).

Je kunt alleen gruwelijk moeilijk bij die steun en koeler, is het een optie om de bovenste motirsreun los te maken zodat de motor iets naar voor kantelt ?

Creëer je dan meer ruimte bij de steun, ook om de koelwaterslangen los te maken ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1110
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 01 juli 2017 08:56 AM
  [ # 555 ]

@ André,
dat is een punt wat ik zelf ook in mijn achterhoofd had en wil dat nog checken maar zoek daarvoor ook eerst een goede kachelweerstand.

De mijne is een hoopje roest.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
 
37 van de 39
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 39 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook