37 van de 40
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 39 Volgende >  Laatste »
   
‘85 serie 1 Gti turbo restauratie - project naw in verkoop, interessepeiling?
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 11 december 2016 04:08 PM
  [ # 541 ]

Is daar verder geen documentatie van van dat anti klop gedeelte en het evt doormeten van dat systeem ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 15 december 2016 09:19 PM
  [ # 542 ]

Zojuist nummer van de aei gecheckt, LA11 LD6 20 165 866

Dit zou de goede voor de turbo serie 1 moeten zijn .

Of ik nou de stekker van het pingelkastje lostrek of de sensor afkoppel maakt niks uit, lampje blijft permanent branden.

Hoe werkt het principe van die sensor ?

Zou het mitsubishi pingelkastje defect zijn ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 15 december 2016 09:23 PM
  [ # 543 ]

De sensor is een soort Piezo element dat reageert op hoogfrequent signalen. Het kastje filters deze signalen om te kijken of het “kloppen” of “ruis” is.
Zonder specialistische kennis en een scope nauwelijks door te meten denk ik.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Gepost: 15 december 2016 09:38 PM
  [ # 544 ]

Ik zou eerst de bedrading eens nakijken op kabelbreuk (was bij mijn CX de oorzaak van uitvallen en niet meer lopen) en kijken of de aansluitingen/stekkers goed zijn.
De pingeldetector zou ook stuk kunnen zijn, maar hoe je dat kan uitmeten heb ik niet direct een idee van.
Misschien eens uitwisselen met een werkende (sensor en/of kastje)

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 15 december 2016 11:13 PM
  [ # 545 ]

Ik moet begin komend jaar toch op bezoek bij bonhof, eens kijken of die nog een kastje en sensor heeft liggen, uitwisselen en dan eerst eens kijken wat er dan gebeurd.

Nu is het zo dat zelfs zonder het mitsubishi kastje en en losse sensor het lampje blijft branden, zowel op contact als bij draaiende motor.

Heb daarnaast het gekke euvel dat de aanjager blijft draaien.

De 3 standen werken, maar in de stand uit draait ie nog steeds op het laagste toerental zodra ik contact op zet.

De bedrading onder de verwarningshandles zit goed, dat heb ik eerst doorgemeten.

Kan de kachelweerstand hier de veroorzaker van zijn ?

Lijkt me niet logisch, ik zou denken dat bij hendel in uit stand er helemaal geen spanning richting de aanjager gaat en dus ook niet bij de weerstanden komt.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 29 juni 2017 04:06 PM
  [ # 546 ]

Zo, ff afstoffen net als het onderwerp van dit topic inmiddels.

Laatste tijd erg weinig gedaan, met name wegens gebrek aan motivatie en daarnaast het mogelijke kwijtraken van mijn sleutelhok.

Ga vanavond voor het eerst in maanden weer eens langzaamaan wat doen en dus hopelijk ook weer wat frequenter posten.

Het pingel en aanjager probleem speelt nog steeds, dus ga hier maar eens verder aan puzzelen.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Gepost: 30 juni 2017 09:29 AM
  [ # 547 ]

Is het niet zo dat met de airco aan de fans altijd draaien in de lage stand.

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 01 juli 2017 08:54 AM
  [ # 548 ]
trxke schreef:

Bij de GTi Turbo1 zit de oliekoeler appart op de oliefiltersteun en kunnen dus af elkaar gehaald worden.
Oliefiltersteun zelf zit inderdaad met 2 O-ringen op het motorblok.
De oliekoeler kan je van de oliefiltersteun halen zonder de steun van het motorblok te halen.
Deze zit vast met een het draadeinde waar de oliefilter opdraait als afdichting zit er een rubber tussen wat je kan vergelijken met het afdichtingsrubber van een oliefilter (dit zou wel eens kunnen lekken).

Je kunt alleen gruwelijk moeilijk bij die steun en koeler, is het een optie om de bovenste motirsreun los te maken zodat de motor iets naar voor kantelt ?

Creëer je dan meer ruimte bij de steun, ook om de koelwaterslangen los te maken ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 01 juli 2017 08:56 AM
  [ # 549 ]

@ André,
dat is een punt wat ik zelf ook in mijn achterhoofd had en wil dat nog checken maar zoek daarvoor ook eerst een goede kachelweerstand.

De mijne is een hoopje roest.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Gepost: 03 juli 2017 07:37 PM
  [ # 550 ]

Je kan inderdaad de bovenste motorsteun lossen om iets meer plaats te maken.
Steek wel een stevig karton voor je radiator want al ik mij goed herinner heeft de motor de neiging om tegen de radiator te vallen als de steun los is gemaakt.

Als de airco is ingeschakeld draait de aanjager altijd ook als deze “uit” staat.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 juli 2017 08:28 PM
  [ # 551 ]

Weet je dat zeker dat je dat wil doen zonder motorkraan?

Ik heb pas ook die steun los gehaald met de motor erin, de kraan helpt ook om de motor weer terug te hangen.

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 22 september 2017 09:10 AM
  [ # 552 ]

Gisteren de oliekoeler met de steun eruit gepeuterd.

Ging relatief eenvoudig met de motor iets naar voor gekanteld.

Een en ander losgemaakt en motor, met een stevige plank ertussen, tegen de radiator laten rusten.

Het lijkt erop dat de koeler/warmtewisselaar zelf lekt, op de rand waar deze dichtgeflenst is.

Ga eerst maar eens een hulpstuk maken zodat ik het ding af kan persen.

Iemand een oliekoeler liggen ?

Zijn die alleen op de GTI T gemonteerd in deze opstelling ?

Daar naast zweet er een oliedruk contact, niet op de filtersteun, maar degene die daar direct rechts naast in het blok zit.

Is dit het contact voor het lampje ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 september 2017 10:21 AM
  [ # 553 ]

is die het zelfde als de diesel?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 22 september 2017 01:06 PM
  [ # 554 ]

Nee dat is niet dezelfde.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 22 september 2017 03:37 PM
  [ # 555 ]

Is mijns inziens wel dezelfde

Staat hetzelfde behr nummer op

03.400


Dat vermeld cxbasis ook met daarbij dat de oliekoeler voor de GTIT/GTI/TD1 is.

Heb jij die nog liggen dan Joris ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
 
37 van de 40
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 39 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook