



Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Hedenavond weer de aanschaf van een CX gedaan, het gaat om een TRS uit 1986. In het verleden had ik al eerdere CXen waaronder ook een TRS uit ‘86. Technisch is deze dame wel in orde, opties, mag ze wel even naar de schoonheidsspecialist. Zo zij de kunststof bumpers verkleurd zit er een deuk links achter. Linkerdeur en kofferbak klep voorzien van roest. Ook is het binnenwerk in mindere staat, het hemeltje hangt en is verder uiteraard de nodige cosmetische opknapbeurt niet onwenselijk. Aankomende week ga ik haar maar eens ophalen en wil haar voorlopig gaan stallen zodat het weer een nette toonbare 25 lentes jonge Franse dame mag worden.






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mooi, gefeliciteerde met de aanschaf, en welkom hier !
welke kleur - gris renard ?
ik hoop dat je ook inch velgen hebt…..
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gefeliciteerd met je aanwinst, en zo te lezen aan de “problemen” is het een echte CX.
Nu snel dat ding in orde maken zodat je dadelijk kunt zweven en ik neem aan dat je hem dan voor erbij gaat genruiken en dat ie ‘s winters stil staat.
Mark
CX 2000 pallas ‘78




Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Het is inderdaad wel de bedoeling om de CX erbij te gaan gebruiken, belastingvrij dus dat scheelt een hele hoop. Verder ben ik van plan er gas in te zetten, of te laten zetten. Kost wel even wat, maar heel veel goedkoper rijden kun je niet.
Er zijn nog een viertal alu velgen bij. Ik weet niet of dat inch velgen zijn. Wat mij verder opvalt is het GTI logo’s op de zijkant en dat terwijl er een 2.2 TRS blok met carburateur in ligt. Wat ik overigens ook niet ken is dat deze een radiateur heeft met dubbele fan. Een van de fans is met de hand te bedienen door een schakelaar in te drukken. Iemand hier bekent mee?






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Gefeliciteerd met je nieuwe zweefmachine!
Kan ‘t echter toch weer niet laten hier wel even een kanttekeningetje te zetten bij wat je schrijft:
Martinbap schreef:Het is inderdaad wel de bedoeling om de CX erbij te gaan gebruiken, belastingvrij dus dat scheelt een hele hoop. Verder ben ik van plan er gas in te zetten, of te laten zetten. Kost wel even wat, maar heel veel goedkoper rijden kun je niet.
Wegenbelasting voor zo’n auto is hooguit iets van € 40 per maand. Op LPG scheelt het wel wat meer maar “goedkoop rijden met een CX” bestaat niet, tenzij je zelf bakken vrije tijd hebt en technisch alles aan die auto zelf kunt doen. Los van cosmetisch opknappen dus.
Onderdelen zijn niet heel goedkoop en iets als wegenbelasting is slechts een zeer klein deel van de totale kosten aan een auto van 25 jaar oud.
Don’t shoot the messenger!!! en misschien ben je een door de wol geverfde techneut en beledig ik je nu, maar iemand kan beter op de hoogte zijn dan later eventueel teleurgesteld.
Ik gun je natuurlijk van harte dat deze dame inderdaad technisch 100% is, maar laat het beter even eerst grondig checken, voordat je begint met het cosmetische, dan weet je waar je werkelijk aan toe bent.
Edit:
Martinbap schreef:Wat ik overigens ook niet ken is dat deze een radiateur heeft met dubbele fan. Een van de fans is met de hand te bedienen door een schakelaar in te drukken. Iemand hier bekent mee?
Nee, want dat is niet origineeel en er later door iemand ingeknutseld. Check even of de bedrading hiervan fris is en netjes aangelegd en of het afgezekerd is!!
Beter nog: schakel beide fans zoals het hoort, via het thermocontact en een relais.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Martinbap schreef:Hedenavond weer de aanschaf van een CX gedaan, het gaat om een TRS uit 1986. In het verleden had ik al eerdere CXen waaronder ook een TRS uit ‘86. Technisch is deze dame wel in orde, opties, mag ze wel even naar de schoonheidsspecialist. Zo zij de kunststof bumpers verkleurd zit er een deuk links achter. Linkerdeur en kofferbak klep voorzien van roest. Ook is het binnenwerk in mindere staat, het hemeltje hangt en is verder uiteraard de nodige cosmetische opknapbeurt niet onwenselijk. Aankomende week ga ik haar maar eens ophalen en wil haar voorlopig gaan stallen zodat het weer een nette toonbare 25 lentes jonge Franse dame mag worden.




Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Mijn vorige CXen allen op gas deden toch wel iets meer dan 40 euro per maand aan wegenbelasting zeg maar gerust meer dan het dubbele (340 euro per kwartaal). Dus of die belastingvrij is of niet, dat scheelt toch wel een behoorlijk stuk. Onderdelen zijn niet goedkoop, maar wat is dat nog wel tegenwoordig? En technisch? Ben op mijn twaalfde als motorfietsmonteur begonnen en heb dat meer dan twintig jaar volgehouden. Ik geloof dat ik nog wel een setje sleutels kan vast houden






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Oké dan heb ik niets gezegd hoor.
Daarom stond deze er dus al bij:
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Hallo gelukkige CX rijder,
Gefeliciteerd met je aanschaf. Ikzelf heb vorige maand een CX 2.0 RE gekocht en ben inmiddels lid geworden van de CX club. Misschien ook iets voor jou.
Mijn dame is n.m.m. technisch in orde en ook de buitenkant ziet er nog zeer goed uit. De (standaard)airco moet gevuld worden en ook de hemelbekleding dient vervangen te worden. Ik ben van plan om tot oktober dit jaar met haar te rijden en daarna mag ze een tijdje “uitrusten”. Komt overigens goed uit want de APK is eerdaags verlopen en ook mag/moet ze opnieuw getaxeerd worden omdat de huidige termijn van 3 jaar bijna teneinde is.
Ik hoop je op de club of elders tegen te komen. Overigens mijn auto dateert uit 1988 heeft 240.000 km
gezweefd en heeft L.M. blokjes velgen, mistlampen en een zwart wit visgraat interieur.
Vr gr, remco uit Duiven




































Totaal aantal Berichten: 17421
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Martinbap schreef:Wat ik overigens ook niet ken is dat deze een radiateur heeft met dubbele fan. Een van de fans is met de hand te bedienen door een schakelaar in te drukken. Iemand hier bekent mee?
Citroën deed de aanbeveling een dergelijke ventilatorbediening preventief te plaatsen op CX’en met trekhaak, zodat de ventilator bijgeschakeld kon werden. Deze oplossing werd ook wel curatief aangebracht op CX’en met koelproblemen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
remcokluck schreef:Hallo gelukkige CX rijder,
Gefeliciteerd met je aanschaf. Ikzelf heb vorige maand een CX 2.0 RE gekocht en ben inmiddels lid geworden van de CX club. Misschien ook iets voor jou.
Mijn dame is n.m.m. technisch in orde en ook de buitenkant ziet er nog zeer goed uit. De (standaard)airco moet gevuld worden en ook de hemelbekleding dient vervangen te worden. Ik ben van plan om tot oktober dit jaar met haar te rijden en daarna mag ze een tijdje “uitrusten”. Komt overigens goed uit want de APK is eerdaags verlopen en ook mag/moet ze opnieuw getaxeerd worden omdat de huidige termijn van 3 jaar bijna teneinde is.
Ik hoop je op de club of elders tegen te komen. Overigens mijn auto dateert uit 1988 heeft 240.000 km
gezweefd en heeft L.M. blokjes velgen, mistlampen en een zwart wit visgraat interieur.Vr gr, remco uit Duiven
verkeerd topic, maar toch:
Goed om je te hier zien Remco!
Open toch meteen je eigen topic, (of stof dat van mij af )
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
TRS-en zijn fijnnnnn!!!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Gefeliciteerd met je TRS zweefmachine, veel plezier toegewenst.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS




Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Volgende week ga ik haar maar eens ophalen en eerst aan de kant zetten en eens zien wat voor restauraties er allemaal moeten worden uitgevoerd.
En maak foto’s dan! Zijn we gek op hier!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!


Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 19-09-2011
- CX 25 Pallas IE
- C5 1.8i
Gefeliciteerd met je aanschaf, het blijven geweldige machines.
Komende tijd zal ik mijn Pallas uit ‘84 na jaren stalling weer eens rijklaar gaan maken.