



Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
De eerste kilometers zijn gemaakt, Heeg -> Arnhem. En door alle wegopbrekingen toch wel rond de 150 km. Heerlijk dat gezweef In de kofferbak nog eens drie alu velgen en een voor de voorbank. Op de snelweg viel wel op dat ze enigszins naar links trekt. Waarschijnlijk heeft het te maken met een stuurhoes die recentelijk is vervangen, alhoewel een niet al te hard opgeblazen rechter achterband kan ook wel eens debet zijn. In ieder geval heeft ze mij heelhuids thuis gebracht, ‘s avonds nog ff een kleine buitenkant schoonmaak beurt gegeven.
Op de foto is goed te zien dat ze op een recht stuk toch wel bijsturing nodig heeft.





























Totaal aantal Berichten: 10586
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Diravi bijstellen. Heeft m.i. niets met een nieuwe hoes te maken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Diravi bijstellen heeft pas zin als je zeker weet dat de uitlijning correct is. Eerst uitlijnen dus.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Martinbap schreef:Op de snelweg viel wel op dat ze enigszins naar links trekt. Waarschijnlijk heeft het te maken met een stuurhoes die recentelijk is vervangen, alhoewel een niet al te hard opgeblazen rechter achterband kan ook wel eens debet zijn..
Je vermeld het zelf al dat de bandenspanning niet goed is….... Nog een element waar diravi last van heeft als ze niet goed op spanning zijn.




Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Inderdaad voordat er iets wordt bijgesteld, eerst maar alle banden netjes in orde. Er zijn acht wielen bij (alle alu) waarvan er een aantal langzaam leeglopen door corrosie op de velgrand. Nu heb ik voor nood even het reservewiel er onder gelegd. Niet mooi en ook niet erg goed voor het rijgedrag. Maar beter vier volle banden dan twee lege. En er mee rijden wordt het toch even niet.




Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS




Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS




Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS


























Totaal aantal Berichten: 7610
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Martinbap schreef:Wat doet deze hier?? Een TRS met een identiteitscrisis?
Daar gaat’ie harder van




Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
break23m schreef:Daar gaat’ie harder van
Harder roesten of huilen?


























Totaal aantal Berichten: 7610
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Da’s altijd afwachten.




Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Zo vanavond het hemeltje eruit gehaald, alle stijlplaatjes eraf. Helaas niet alle plugjes heel kunnen houden. Gelukkig is Citroen enigszins vasthoudend aan het gebruik van deze pluggen, ben ze ook al tegen gekomen in mij vroegere Xsara break en in de Xsara Picasso. Wel een hele hoop prut in mijn haar en op mijn gezicht. Deze week eerst maar een beginnen met het schoonmaken tevens zat er wat roest aan de binnenkant van het dak. Gelukkig niet te diep en nog wel bij te werken.
Heb je ook foto’s van deze operatie?
Vr gr,
Remco CX 2.0 RE




Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Nee helaas heb ik geen foto’s, maar heel echt moeilijk is het niet hoor om het hemeltje eruit te halen.
Ik ben begonnen met de zonnekleppen en de binnenverlichting, vervolgens de de bout van de autoriem uit de deurstijl en de schroeven van de verticale afdek plaatjes los te halen. Aansluitend ben ik begonnen om deze verticale plaatjes los te halen en volgens mij maakt het niet uit of je bij de A,B of C stijl begint. Als je deze drie eruit hebt begin je aan de horizontale plaatjes boven de deuren. Let wel de afdek plaatjes zijn enigszins ik elkaar geklikt. Als je ergens een beetje ruimte maakt, met je vinger dan merk je al heel gauw waar de pluggen zitten waarmee het plaatje is bevestigt. Met een beetje beleid “hefboom” je ze zo uit het dak. De plaat waar het hemeltje zelf op is bevestigt zit met zes witten klemmen vast. Deze zien er wat minder modern uit en ik betwijfel of de dealer deze nog wel heeft schroefje eruit een beetje naar boven duwen en je trekt hem er zo uit. Bij mijn CX zitten er er nog twee schroefjes in het midden van het dak onder de verlichting, deze eruit en daarna komt het paneel naar beneden. Ik heb zelf beide voorstoelen achterover gelegd en door de rechter voorportier de plaat eruit gehaald. Dit laatst duurde hooguit drie seconden.


























Totaal aantal Berichten: 7610
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive