2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Trillingen door onjuiste uitlijning…?
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 01 juli 2015 07:36 PM
  [ # 16 ]
Shalom74 schreef:

mmmm? wat zou het dan toch kunnen wezen?
Ik heb ff de garage gebeld en de banden van voor zijn naar achteren gegaan en die van achteren naar voor maar als de banden gebalanceerd zijn zou je zeggen dat dit niet moet uitmaken?

Ha Joost,

Het stuur kan niet trillen. Niet zoals je in een normale auto gewend bent. Wat je zou kunnen doen als alle andere oorzaken zijn uitgesloten, de wielen aan de auto laten balanceren. Niet veel bedrijven kunnen dat nog trouwens. Dan haal je de onbalans in de hele aandrijflijn eruit.

Gr,

Bliek

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43069
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 01 juli 2015 07:41 PM
  [ # 17 ]

Natuurlijk kan het stuur trillen, ook in de cx. Misschien minder dan in een auto zonder diravi, maar trillen kan het prima hoor. Er is immers gewoon een mechanische verbinding aanwezig tussen de wielen en het uiteindelijke stuurwiel. Kromme remschijven bij een CX voel je trouwens ook in je stuurwiel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 01 juli 2015 07:46 PM
  [ # 18 ]

@trsarno :nee heb de wielen net laten balanceren dus dat is het niet
@waterman :kromme remschijven moet je dan toch ook merken bij remmen?
mvg, joost

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 01 juli 2015 07:46 PM
  [ # 19 ]

Dat waag ik te betwijfelen Waterman. Die mechanische verbinding is er maar de bediening is toch echt hydraulisch zonder force feed back. Drive by wire noem ik het.

Ik denk er zelfs over om het stuur eruit te slopen en een sidestick te maken. Smile Moet kunnen!

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43069
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 01 juli 2015 08:04 PM
  [ # 20 ]

Ik durf met 20 jaar cx-beun-ervaring te zeggen dat het stuur van een CX gewoon kan trillen en dat goed balanceren van de voorwielen dat wel degelijk kan oplossen. Daar laat ik het bij, want als jullie denken dat het niet zo is is dat helemaal prima Smile ik hoop dat er een oplossing komt voor het probleem Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 01 juli 2015 08:08 PM
  [ # 21 ]

Misschien je banden eens (laten) controleren of ze wel goed rond zijn en niet slingeren.

Slingerende banden en banden met ongelijk profiel kunnen hevige trillingen voortbrengen, ook al zijn de wielen perfect gebalanceerd.

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 01 juli 2015 08:13 PM
  [ # 22 ]

Dat het opgelost moet worden staat buiten kijf natuurlijk en ik wil ook geen discussie aangaan over het al dan niet trillen van het stuur met een diravi. Theoretisch gezien zou het niet mogelijk zijn. De praktijk is altijd weerbarstiger.

In 93 kocht ik mijn eerste CX en was op slag verliefd op de diravi. PY-46-YZ, een 22 TRS op LPG. Wink Ik heb nog nooit trilling in mijn stuur gehad. Dat wil zeggen van links naar rechts.

Enfin.. ik vind de diravi geweldig!

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9153
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 juli 2015 08:56 PM
  [ # 23 ]

Aandrijfassen?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 01 juli 2015 10:18 PM
  [ # 24 ]

aandrijfassen? dan zou ik dat ook met optrekken hebben denk ik en dat is nu niet zo.
morgen maar eens de banden van voor naar achter en andersom misschien probleem dan wel opgelost.
Kan het ook zo zijn dat het aan de veerbollen voor ligt ? Daar zit toch een soort schokdemping gaatje in als daar nu iets mee is of dwaal ik enorm af?
mvg, joost

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9153
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 juli 2015 10:32 PM
  [ # 25 ]

Als je het kan “oplossen” door de voor- en achterwielen te wisselen, dan los je feitelijk niets op, maar verplaatst je de oorzaak naar de achteras.
Alleen een onbalans/trilling daar voel je niet in het stuur.

Zo iets heet symptoombestrijding, maar pakt de echte oorzaak niet aan.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 01 juli 2015 11:04 PM
  [ # 26 ]

auto is in de garage geweest voor gastank uitbouwen ze hebben toen ook de handrem gesteld en tevens de wielen verwisseld van voor naar achteren en andersom .Dus nu dacht ik aangezien de auto altijd wel zonder trillingen reed zou ik de boel weer wisselen?
heb meerdere cxen gehad maar dit probleem nog nooit
mvg, joost

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9153
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 juli 2015 11:19 PM
  [ # 27 ]

Probeer het wisselen maar.
Als het stuur dan trillingsvrij is, dan weet je dat 1 van de 2 wielen, die dan achter zitten, iets mankeert.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 02 juli 2015 12:29 AM
  [ # 28 ]
René Jongejan schreef:

Probeer het wisselen maar.
Als het stuur dan trillingsvrij is, dan weet je dat 1 van de 2 wielen, die dan achter zitten, iets mankeert.

morgen maar es proberen.
wordt vervolgd..

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9153
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 juli 2015 07:40 AM
  [ # 29 ]

Als je eerst rechts wisselt en een proefrit maakt, dan links wisselt en een proefrit maakt, weet je exact welk wiel het betreft.
Bij de 1ste rit trillingsvrij, is het RA, anders LA.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 02 juli 2015 09:09 AM
  [ # 30 ]

ga ik doen

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook