2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Xm van FurrieGurrie - Vervangen airco verdamper
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 06 oktober 2011 02:27 PM
  [ # 16 ]

Een lek in de verdamper is op te sporen met lekdetectievloeistof. Die wordt dan zichtbaar achter de roostertjes bij de voeten.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2093
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 07 oktober 2011 12:56 AM
  [ # 17 ]

In mijn geval was er nergens onder de kap iets te zien van lekkage, geen “fluor” sporen. Ik ben bij een aircoboer geweest en die heeft met een snuffelaar gemeten. We hebben de zijbekleding van de middenconsole weggehaald en dan langs de kachelradiateur in het verwarmingshuis gesnuffeld. Die snuffelaarsloeg daar elke keer aan.

Nu ik heb gezien hoe alles zit denk ik dat ook een lekkend expansieventiel eventueel in het dashboard te snuffelen zou zijn. Aan de kant van de motorruimte zit er namelijk een goed aansluitend rubber over heen. Lekkage zal dus eerder naar binnen dan naar buiten gaan…..

Vervangen van expansieventiel en afdichtingen (4 o-ringen) is dus wellicht de moete waard voor je het hele dash er uit trekt.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2093
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 04 januari 2012 11:31 AM
  [ # 18 ]

Even een update vwb de airco.
Ik heb deze een aantal maanden geleden gevuld op het werk en het systeem werkt nog steeds. Operatie geslaagd dus!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 01 augustus 2012 01:59 PM
  [ # 19 ]

Ook ik heb de strijd aangebonden. Parasol naast de bestuurdersstoel en schroeven maar.

Maar…...het staat er zo simpel:

maak de vergrendeling van de “voethandrem” los

Alleen: HOE?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2093
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 01 augustus 2012 02:23 PM
  [ # 20 ]

oei, dat is allemaal al redelijk weggezakt….

volgens mij was het niet meer dan alle zichtbare torx schroefjes loshalen en de boel naar voren en naar beneden wurmen. Je hoeft in ieder geval niet de kabel los te nemen!

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 01 augustus 2012 04:05 PM
  [ # 21 ]

Gewoon het afdekplaatje incl bedieningshandel los schroeven. Aan de kabel (Van de bedieningshandel naar een heveltje) zit een kogeltje wat je uit een palletje kunt duwen. Dan heb je alles al los!

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 02 augustus 2012 11:14 AM
  [ # 22 ]

Dat handremding verbergt nog twee schroefjes. Als je er op zijn kop onder ligt kan je ze zien.

Maar nu:

Alles is los, alleen bij het ventilatorhuis rechts lijkt mg iets vast te zitten. Enig idee?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 02 augustus 2012 11:28 AM
  [ # 23 ]

Zat die niet met bouten vast? Die je vanuit de parafan los moet maken? (zelfde als de dashboard!)

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 02 augustus 2012 01:23 PM
  [ # 24 ]

Klopt! Twee torxjes.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2093
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 02 augustus 2012 01:26 PM
  [ # 25 ]

Je foto’s zijn helaas niet te openen, moet inloggen om ze te bekijken. Maar verder: Lekker bezig!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 02 augustus 2012 01:32 PM
  [ # 26 ]

Om 11:00 uur op de tweede dag ligt het ding er uit! zie op de tafel rechts.

Om 12:00 uur huis gedeeld, oude er uit, schoonmaken, nieuwe er in.

Hoewel er een mooi pollenfilter op zit toch een enorme hoeveelheid blad op de verdamper.

De eerste dag nogal wat tijd verdaan met het er uit snoeien van een oude alarminstallatie.
Tevens tijd kwijt geraakt met het contactslot. Starten gaat al een tijd niet meer via het slot.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 02 augustus 2012 06:36 PM
  [ # 27 ]

De hele middag bezig geweest om de aircoleidinkjes aan de motorzijde vast te krijgen.

Zonder manchet uiteindelijk gelukt, maar met manchet kansloos. Eerst een vriend gevraagd om als dommekracht te dienen om het ventilatorhuis aan te drukken van binnenuit.
Al gauw zat de boel op zijn plek, mooi in het gat gecentreed en geen ruimte meer aan de binnenzijde.

Met het machte ervoor blijft er zeker 5 mm te kort om de moertjes er op te krijgen.
In het expansieventiel zit nog een loos draadgat. Dat bracht me op het volgende idee: Extra gat geboord in de montageplaat.

Lange M6 bout met moertje en pijpstukje. Bout erinschroeven tot de bodem en dan met het moertje de ruimte wegdraaien. De kraagmoertjes willen er dan niet tussen. Dus een stukje staf voorzien van inwendig M6 om als tijdelijke moer te dienen.

Dat gaat allemaal mooi, maar kennelijk komen de pijpstukjes niet goed voorgaats in het expansieventiel. Dus de hele zooi maar weer aan de kant en nu zonder manchet. Na een hoop gewrik zit dat nu goed.
Ik denk dat ik de manchet er gewoon opensnij en ervoor vastkit. Met km stand 485.000 zal dat de rest van de levensduur wel volhouden.

tenzij iemand een betere list weet? Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen Furriegurrie?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2093
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 02 augustus 2012 06:43 PM
  [ # 28 ]

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik de boel gewoon gemonteerd heb eigenlijk. Ik ben niets raars tegengekomen hier. Het was wel wat geworstel aan de andere kant bij de luchtinlaat. Maar de airconditioning leidingen, die manchet en het expansieventiel gingen gewoon soepel….

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 04 augustus 2012 05:21 PM
  [ # 29 ]

Zo, zo….. de hele zooi zit er weer in.
Alles doet het behalve het klokje en hij slaat niet aan.
Verder heb ik de stekker van de achterruitenwisser vergeten, die zit nog ergens onbereikbaar onder het dashboard. Gelukkig doet de wis-wasser het wel.
Terugkijkend, het is niet moeilijk, het is alleen veel.

Een paar dingen zou ik anders doen:
De tapeindjes in het expansieventiel zou ik vervangen door veel langere. Dat zou mij een halve dag hebben gescheeld.

Uitermate tijdrovend is ook de zekeringenbak. Vooral al die stekkers aan de zijkant, op die hanekam, als je daar de volgorde niet meer van weet loop je vast. Ik heb die hele hanenkam nu er uit gelaten en de hele pluk bijeengebonden met een paar tiewrapjes.
Verder heb ik ook die drie idiote stekkers in de rechter schopplaat achter de blower vastgebonden. Kan je die schopplaat er tenminste gerieflijk uithalen.

Uiteraard heb ik zo’n beetje alle dashboardlampjes en omstreken vervangen, tegen de dertig.

Onderweg ook nogal wat tijd verdaan met het oude, al in onbruik geraakte alarm. Een zeer grote bos draden eruit gesnoeid, daarbij opgelet of er geen verbinding zou vervallen. Dat was er maar één: van het startslot naar de startmotor. Al tijden had ik last van haperend starten, daarvoor een extra knopje geplaatst, het startslot verdenkend. Het startslot nagemeten, dat was het niet. Bleek niet uitwisselbaar met een ander startslot, ook uit een Type II, maar dan één van ‘97. Vreemd.
Welnu, dat kan allemaal weer weg, want hij start gewoon weer op het slot.

Nu dus nog uitzoeken waarom hij niet aanslaat.

Wie heeft suggesties voor een zoekstrategie? (NB) de automaatpook staat in P).

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2093
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 04 augustus 2012 06:08 PM
  [ # 30 ]

Mijn oude alarm onderbrak 2 draden. 1 naar de startmotor en een andere die denk ik naar of de ecu of de brandstofpomp gaat. Als ik die los had draait alles wel maar slaat de auto niet aan. Lijkt me dat er bij jou ook zoiets aan de hand kan zijn….

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook