2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Xm van FurrieGurrie - Vervangen airco verdamper
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 06 oktober 2011 02:27 PM
  [ # 16 ]

Een lek in de verdamper is op te sporen met lekdetectievloeistof. Die wordt dan zichtbaar achter de roostertjes bij de voeten.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2093
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 07 oktober 2011 12:56 AM
  [ # 17 ]

In mijn geval was er nergens onder de kap iets te zien van lekkage, geen “fluor” sporen. Ik ben bij een aircoboer geweest en die heeft met een snuffelaar gemeten. We hebben de zijbekleding van de middenconsole weggehaald en dan langs de kachelradiateur in het verwarmingshuis gesnuffeld. Die snuffelaarsloeg daar elke keer aan.

Nu ik heb gezien hoe alles zit denk ik dat ook een lekkend expansieventiel eventueel in het dashboard te snuffelen zou zijn. Aan de kant van de motorruimte zit er namelijk een goed aansluitend rubber over heen. Lekkage zal dus eerder naar binnen dan naar buiten gaan…..

Vervangen van expansieventiel en afdichtingen (4 o-ringen) is dus wellicht de moete waard voor je het hele dash er uit trekt.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2093
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 04 januari 2012 11:31 AM
  [ # 18 ]

Even een update vwb de airco.