17 van de 19
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende > 
   
Hilko’s Xantia(‘s)
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2033
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 25 februari 2019 08:57 PM
  [ # 241 ]

Net bumpertje inderdaad! Gefeliciteerd met de APK

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2354
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 25 februari 2019 10:02 PM
  [ # 242 ]

Mooi very good

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5553
Geregistreerd: 23-03-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 23 januari 2020 10:11 AM
  [ # 243 ]

Zo, weer een jaar verder, weer nieuwe APK. Zelfs met steekproef zonder op- en aanmerkingen.

Er is wel wat te doen echter, de hogedruk aansluiting op de pomp zweet wat. Het beruchte O-ringetje zal wel stuk zijn.

Profiel  
 
EW
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4898
Geregistreerd: 03-08-2004

- (Grand) C4 Picasso 2.0 16V LPG-G3
Gepost: 23 januari 2020 09:13 PM
  [ # 244 ]

Wat een saaie auto is het ook….

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5553
Geregistreerd: 23-03-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 24 januari 2020 02:47 PM
  [ # 245 ]
Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5553
Geregistreerd: 23-03-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 25 maart 2020 05:06 PM
  [ # 246 ]

Belangwekkende beslissing: de Xant gaat blijven, de Volvo gaat eruit. Iets met verhuizen, kosten en baten, en kilometers die we (niet) maken.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5553
Geregistreerd: 23-03-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 18 mei 2020 05:20 PM
  [ # 247 ]

Nog belangwekkender: de Xantia is te koop.
Bij belang een PB Wink

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8396
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 18 mei 2020 06:07 PM
  [ # 248 ]

Rij je dan voortaan op een Solex?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5553
Geregistreerd: 23-03-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 18 mei 2020 06:10 PM
  [ # 249 ]
Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5553
Geregistreerd: 23-03-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 28 oktober 2020 03:37 PM
  [ # 250 ]

Nou, die Xantia, daar kom ik niet vanaf. Vooral ook omdat de regelmatige bestuurster geen afscheid wil nemen.
Maar nu is ie dan toch een keer “stuk” Cool . De dynamo is ermee opgehouden, waarschijnlijk door het gedruppel van LHM uit de erboven gelegen pomp. Zaak dus om dat grondig aan te pakken: dynamo vervangen, pomp lekvrij maken, kleine beurt en wat er dan verder nog nodig is.

Profiel  
 
EW
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4898
Geregistreerd: 03-08-2004

- (Grand) C4 Picasso 2.0 16V LPG-G3
Gepost: 28 oktober 2020 06:35 PM
  [ # 251 ]

En door…

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5553
Geregistreerd: 23-03-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 28 oktober 2020 07:11 PM
  [ # 252 ]
Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5553
Geregistreerd: 23-03-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 01 november 2020 11:17 AM
  [ # 253 ]

Zo, hij doet het weer. Nieuwe dynamo, pomp lekvrij gemaakt en een beurtje gegeven. Kan weer even verder.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5553
Geregistreerd: 23-03-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 11 november 2020 05:35 PM
  [ # 254 ]

Andere ergernis aan het (proberen) oplossen: de afstandsbediening. Aangezien het om een type II gaat kun je niet zomaar een universeel setje monteren, want de boel wordt via de BSI geregeld. Dus maar eens kijken naar de sleutel zelf. De microswitches zitten goed vast en er zijn geen tekenen van breuk op print of aan solderingen. De batterij die erop zat was goed leeg, met nog maar 1,2V van de 3 die het ooit geweest moeten zijn. Ik ga morgen dus in ieder geval een andere knoopcel scoren, er zat nu een CR1615 op en qua formaat lijkt dat wel te kloppen.

Maar stel dat het spul dan nog niet meteen werkt, wat is dan de vervolgstap?

Profiel  
 
Penny Lane
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10089
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige
Gepost: 11 november 2020 05:52 PM
  [ # 255 ]

Niet vergeten de sleutel bij de auto aan te melden (deuren dicht, contact aan, een van de knoppen een aantal seconden ingedrukt houden; het staat ergens in het instructieboekje).

En zijn de rubber knopjes aan de binnenkant intact? Soms zijn de rubber nokjes op de onderkant sleets en raken ze niet meer erg betrouwbaar.

Het lijkt me overigens sterk dat die AB via de BSI gaat, want volgens mij heb je die niet. Dat kwam in de C5.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
17 van de 19
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook