




















Totaal aantal Berichten: 2053
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Net bumpertje inderdaad! Gefeliciteerd met de APK





















Totaal aantal Berichten: 2354
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Mooi
























Totaal aantal Berichten: 5560
Geregistreerd: 23-03-2007
- Xantia 1.8i 16v
Zo, weer een jaar verder, weer nieuwe APK. Zelfs met steekproef zonder op- en aanmerkingen.
Er is wel wat te doen echter, de hogedruk aansluiting op de pomp zweet wat. Het beruchte O-ringetje zal wel stuk zijn.
























Totaal aantal Berichten: 5005
Geregistreerd: 03-08-2004
- (Grand) C4 Picasso 2.0 16V LPG-G3
Wat een saaie auto is het ook….
























Totaal aantal Berichten: 5560
Geregistreerd: 23-03-2007
- Xantia 1.8i 16v
Gelukkig wel, EW!
























Totaal aantal Berichten: 5560
Geregistreerd: 23-03-2007
- Xantia 1.8i 16v
Belangwekkende beslissing: de Xant gaat blijven, de Volvo gaat eruit. Iets met verhuizen, kosten en baten, en kilometers die we (niet) maken.
























Totaal aantal Berichten: 5560
Geregistreerd: 23-03-2007
- Xantia 1.8i 16v
Nog belangwekkender: de Xantia is te koop.
Bij belang een PB



























Totaal aantal Berichten: 8512
Geregistreerd: 21-04-2006
- C5 3.0 V6 exclusive.
Rij je dan voortaan op een Solex?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.
























Totaal aantal Berichten: 5560
Geregistreerd: 23-03-2007
- Xantia 1.8i 16v
Nee, in een Volvo.
























Totaal aantal Berichten: 5560
Geregistreerd: 23-03-2007
- Xantia 1.8i 16v
Nou, die Xantia, daar kom ik niet vanaf. Vooral ook omdat de regelmatige bestuurster geen afscheid wil nemen.
Maar nu is ie dan toch een keer “stuk” . De dynamo is ermee opgehouden, waarschijnlijk door het gedruppel van LHM uit de erboven gelegen pomp. Zaak dus om dat grondig aan te pakken: dynamo vervangen, pomp lekvrij maken, kleine beurt en wat er dan verder nog nodig is.
























Totaal aantal Berichten: 5005
Geregistreerd: 03-08-2004
- (Grand) C4 Picasso 2.0 16V LPG-G3
En door…
























Totaal aantal Berichten: 5560
Geregistreerd: 23-03-2007
- Xantia 1.8i 16v
























Totaal aantal Berichten: 5560
Geregistreerd: 23-03-2007
- Xantia 1.8i 16v
Zo, hij doet het weer. Nieuwe dynamo, pomp lekvrij gemaakt en een beurtje gegeven. Kan weer even verder.
























Totaal aantal Berichten: 5560
Geregistreerd: 23-03-2007
- Xantia 1.8i 16v
Andere ergernis aan het (proberen) oplossen: de afstandsbediening. Aangezien het om een type II gaat kun je niet zomaar een universeel setje monteren, want de boel wordt via de BSI geregeld. Dus maar eens kijken naar de sleutel zelf. De microswitches zitten goed vast en er zijn geen tekenen van breuk op print of aan solderingen. De batterij die erop zat was goed leeg, met nog maar 1,2V van de 3 die het ooit geweest moeten zijn. Ik ga morgen dus in ieder geval een andere knoopcel scoren, er zat nu een CR1615 op en qua formaat lijkt dat wel te kloppen.
Maar stel dat het spul dan nog niet meteen werkt, wat is dan de vervolgstap?





























Totaal aantal Berichten: 10205
Geregistreerd: 06-05-2007
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige
Niet vergeten de sleutel bij de auto aan te melden (deuren dicht, contact aan, een van de knoppen een aantal seconden ingedrukt houden; het staat ergens in het instructieboekje).
En zijn de rubber knopjes aan de binnenkant intact? Soms zijn de rubber nokjes op de onderkant sleets en raken ze niet meer erg betrouwbaar.
Het lijkt me overigens sterk dat die AB via de BSI gaat, want volgens mij heb je die niet. Dat kwam in de C5.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!