2 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Bartjes’ Xsara - met schone injectors
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 30 december 2011 03:17 PM
  [ # 16 ]

Ik had per email de vraag reeds ingediend en al een antwoord gekregen voordat ik kon bellen:

Enorme assortiment met een marktdekking van ca. 98%. De uitlaten worden slim centraal ingekocht bij de meest gerenommeerde fabrikanten in Europa, die tevens leveren aan de automobiel industrie.
Deze voldoen aan de hoogste eisen voor wat betreft kwaliteit en pasvorm. Uiteraard zijn alle referenties uitvoerig getest en voorzien van de verplichte E-keur.
Bij bestelling leveren wij u vaak binnen 24 uur en krijgt u één van de onderstaande merken.

oa:
* walker
* veneporte
* asso
* klarius

- EG goedgekeurd
- 24 maanden volledige garantie
- 35 verschillende depots, waardoor 98% uit voorraad
- 200.000 verschillende artikelen
- beste prijs-kwaliteit verhouding

U heeft 24 maanden garantie op alle bovenstaande merken, dat zit dus wel goed!

Ik vind dit toch wel vreemd. Stel je Zoekt een leuke Xsara, belt rond, kiest er eentje bij een handelaar in de buurt en bij aankomst zegt deze sorry: Ik heb eigenlijk geen Xsara maar kan je wel ala minuut deze Renault Megane aanbieden, dit is namelijk ook een Franse auto en die heb je daarom maar te nemen.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 30 december 2011 10:13 PM
  [ # 17 ]

Vandaag even de nieuwe demper erbij gehouden en vergeleken met wat er nu onder hangt. Zo op het oog moet het gaan passen. De huidige demper is slecht maar nog wel gasdicht. APK is pas volgend jaar maart dus ik rij nog even door, wetende dat ik een reserve onderdeel voor handen heb.

Ik heb tevens een set filters besteld en wilde deze tussen de buien door bevestigen. Ik liep al snel vast met waar dat het benzine-filter ergens uit hangt ?
Omdat ik toch aan het vragen ben, het interieur-filter zit dat ergens bij het voeteneinde van de passagier (middenconsole of achter dashboard kastje) ?

Alvast bedankt,

Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
rien vdw
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 26-01-2009

- SpaceTourer C4
Gepost: 31 december 2011 01:14 AM
  [ # 18 ]

Benzinefilter: onder de auto, tegen de tank aan. Zit simpel met klemmetjes.
Interieurfilter, aan de passagierszijde. Vloerbedekking (boutjes plastic torx) losmaken; dan wordt een langwerpige plastic kap zichtbaar die aan een kant met een boutje (als ik me goed herinner dop 7) vast zit. Goed opletten hoe het filterelement eruitkomt, het is bijna vierkant en een kwartslag gedraaid geeft een slecht humeur.

als Citroen een 4x4 maakt, hoef ik geen Range Rover meer

Profiel  
 
ronjo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 15-07-2008

Gepost: 31 december 2011 01:43 AM
  [ # 19 ]

De klep kun je verschuiven,er zit geen boutje in.

Afbeelding Bijlagen
filter.giffilter-.gif
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 december 2011 10:25 AM
  [ # 20 ]

Het interieurfilter past idd maar op 1 manier!

Het ding kan er natuurlijk op 8 manieren in, dus even goed kijken hoe die eruit komt, want elke keer lijkt die te passen.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 31 december 2011 02:33 PM
  [ # 21 ]

Hallo mensen,

Bedankt voor de complete informatie !
Ik ga komende dinsdag eens klussen (dan ben ik voor het eerst weer kinderloos). Benzine-tank is momenteel bijna leeg (helpt waarschijnlijk met het filter vervangen). Inatallatie-tips van interieur-filter zal ik ter harte nemen, dit had ik misschien wel verkeerd gedaan zonder deze tips.

Een goed en veilig uiteinde gewenst,

Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 31 december 2011 03:21 PM
  [ # 22 ]

Bart,

kun je bij gelegenheid beschrijven hoe het interieurfilter er in zit? Ik heb dat zo naief als wat vervangen zonder op te letten hoe de oude zat. En dus niet zeker of het goed zit.

Alvast dank.

Profiel  
 
Bart-xsara
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 05-06-2006

Gepost: 31 december 2011 10:42 PM
  [ # 23 ]

Hoi wat betreft je eerste post in dit draadje valt het mij ook op dat de prijzen hier in NL aanmerkelijk hoger liggen dan in Duitsland. Mijn radiateur was 2 jaar geleden ook lek en wou hem zelf vervangen dus even een paar dealers gebeld voor een orginele deze zat overal rond de 180 euro(een imitatie kon ik via webshops wel onder de 100 euro krijgen). Omdat ik niet ver van de Duitse grens woon en een Citroendealer uit Duitsland ook wel eens in de regionale krant adverteert toch daar ook even heen gebeld, daar moest ik 80 euro betalen voor een orginele en was hij voor het bedrag waarvoor ik hier alleen de radiateur kon afhalen gemonteerd met arbeidsloon KVS en druktesten van het systeem. Ik ga al enige jaren ik voor grotere reparaties even naar Duitsland vanwege de prijs, overigens bestel ik zowel voor mezelf als bekenden ook al sinds jaren uitlaten(meestal pools polmastrow) en remschijven(vaak brembo max) via Ebay.DE nog nooit problemen gehad past prima.

Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura     1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 03 januari 2012 02:29 PM
  [ # 24 ]
Bart-xsara schreef:

Hoi wat betreft je eerste post in dit draadje valt het mij ook op dat de prijzen hier in NL aanmerkelijk hoger liggen dan in Duitsland. ...

Ik vind het tevens verdacht dat als ik bij 3 webwinkels m’n (walker) uitlaat en (Nissens) radiateur zoek ik bij allen op een totaalprijs van tussen de 151 en 155 euro uitkom. Dit getuigt volgens mij van te weinig concurrentie (bij de tussen-handelaren) als je dan ook de reactie van de webwinkel over m’n demper erbij neemt dat er centraal wordt ingekocht.

Wellicht wordt er in Duitsland ook centraal ingekocht maar gaat het om grotere aantallen en is het daarmee goedkoper ?

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 03 januari 2012 02:49 PM
  [ # 25 ]

Vanochtend zag ik op buienradar de laatste buien wegtrekken en daarmee was het dus klustijd.
Rechtsachter de krik eronder in de hoogste stand en ja, het benzine-filter zit in de lengte-richting tegen de chassis-balk. Nieuwe bevestigd zoals de oude zat. Omdat de oude behoorlijk vergaan was, was ook geen markering zichtbaar. Het nieuwe filter heeft een pijl erop (met de stroomrichting). Ik heb deze naar de voorkant van de auto laten wijzen omdat me dat correct leek, weet dit echter niet geheel zeker.

Over het pollenfilter kan ik maar een ding zeggen tegen de vorige eigenaar. Originaliteit is een mooi streven voor een auto maar niet voor alle onderdelen. Achterkant:

Voorkant:

Bevestigingsmethode:

De filter-lamellen zitten horizontaal. De zijdelingse steunen steken aan de voorkant een beetje over het filter heen. Het nieuwe filter heeft een harde rand aan de bovenkant van het filter wat het oude filter niet heeft.
Achterkant noem ik de kant die naar de achterkant van de auto wijst, voorkant die naar de voorkant van de auto wijst. De lucht stroomt in dit geval dus van achter naar voor.

De motor kan weer voldoende schone benzine drinken. Inzittenden en motor kunnen weer schone lucht ademen.

Wat nog moet dat ik op dit moment kan overzien:
- COM 2000 schoon maken / reviseren (tips al op dit forum gevonden)
- Stoel zakt door (tips welkom)
- Stalen velgen voor zomerbanden (als iemand nog 15” heeft liggen ?)
- Hanrem-kabel rechts-achter vervangen voor APK
- Eind demper vervangen indien niet meer gasdicht

Groetjes,

Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 januari 2012 06:17 PM
  [ # 26 ]
Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 03 januari 2012 08:20 PM
  [ # 27 ]

Sjemig, hoe lang heeft die van jou erin gezeten ? Rij je je dagelijkse route altijd achter een oude vrachtauto of zo ?

Ik heb juist een kort stukje gereden en heb het gevoel dat de auto het beter doet. Ik verwachtte al dat vooral het brandstof-filter aan vervanging toe was.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 januari 2012 08:54 PM
  [ # 28 ]

Gewoon 20k dacht ik. Heel misschien is deze foto van 40k, maar ik dacht het niet.

Ik werk op de Botlek, dat verklaard wel het e.e.a. Wink
Er zit nogal veel koolstof in de lucht, plus er rijden nogal erg veel vracht auto’s.

Maar die van jouw is volgens mij redelijk normaal, dat is gewoon 1 of misschien 2 beurtjes, dat is geen 10 jaar naar mijn idee.

Profiel  
 
jeffrey1978
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 25-12-2010

- Xsara 1.6 16v berline
Gepost: 03 januari 2012 10:51 PM
  [ # 29 ]

toen je het gasklephuis huis hebt schoongemaakt,is de auto toen ook weer aan de computer geweest??,want je moet hem toch ook weer resetten??

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 03 januari 2012 11:13 PM
  [ # 30 ]
jeffrey1978 schreef:

toen je het gasklephuis huis hebt schoongemaakt,is de auto toen ook weer aan de computer geweest??,want je moet hem toch ook weer resetten??

Uhh, nee. Ik heb de accu los gehad voor een half uurtje. Dit reset de computer op zich.
Het klephuis is gedemonteerd na het loskoppelen van de accu en weer aangesloten vóór het aansluiten van de accu. Dit betekent dat de computer niet eens heeft doorgehad dat het klephuis gedemonteerd is geweest, én ik heb hetzelfde klephuis weer terug gemonteerd.

Ik verwacht trouwens dat als je een ander klephuis monteert, dit geen speciale actie met het motor-management behoeft. In zo’n klephuis zit namelijk een stappenmotor (die de klep daadwerkelijk bedient) en waarschijnlijk ook een positie-opnemer (potmeter) die de computer informeert over de echte stand van de klep. Deze informatie gecombineerd met lucht-massa metingen en andere metingen zorgen ervoor dat de computer kan ‘wennen’ aan een nieuw klephuis en de andere karakteristieken van klep aansturing enerzijds en positie-opname anderzijds. Dit kan ettelijke kilometers rijden duren voordat de fine-tuning optimaal is.

Ik heb een poos met een ander klephuis gereden in m’n vorige auto (van niet nader te noemen ander Frans merk). Omzetten heb ik op dezelfde manier gedaan en dit was probleemloos, ook nadat ik het originele klephuis later weer terug gezet heb op dezelfde manier.

Het klephuis van die auto was van het merk VDO, bij ons zit een Bosch gemonteerd. ik durf bovenstaand verhaal over vervanging daarom niet helemaal hard te maken.

Groetjes, Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
 
2 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook