94 van de 95
« Eerste  < Vorige 92 93 94 95 Volgende > 
   
Project ID(ylle): ze rijdt! Technisch APK-klaar, nu het plaatwerk nog.
IDealist
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1837
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 02 november 2019 10:02 PM
  [ # 1396 ]

Devraag is of solderen beter is dna lijmen. Wie zal het zseggen? Dank voor je aanbod om jouw autogeenset te lenen. De volgende vraag is dan: kan ik daarmee werken? Of moet ik er eerst vlieguren mee opdoen? Geen idee. Alleen ervaring met waterleiding solderen.

Update: mijn carosseriebedrijf gebruikt gene smeertin meer tbv de lasnaden maar werkt met deze epoxy-aluplamuur: DEBRASEL ALSI 12 PLAMUUR + VERHARDER (FINIXA PBSN REPLACER). als je naar de website van CROP Non Paints gaat dan kun je de producteigenschappen lezen. Je kunt er zelfs carrosseriedelen van maken en die daarna nog in model kloppen. Ze reparerne er ook cilinderkoppen en caters mee. Het lijkt me sterk dat ik dit spul (dat ik toch in huis heb voor het strakmaken vd lasnaden) niet kan benutten om die verbinding bovenin te maken tussen deurhuis en deurkast.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8726
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 03 november 2019 01:07 AM
  [ # 1397 ]

Debrasil is mooi spul.
wordt na uitharding perfect bewerkbaar.
Ik vertin mijn lasnaden wel voor ik plamuur
Ik kan niet goed overweg met plamuur Laughing
Maar om debrasil te gebruiken op/om/ bij de deurhuid voor de verbinding….
zou ik niet durven
Plamuur welke ook in zijn soort ,wordt niet “1” met het metaal (geen echte hechting)
Vertinnen solderen doet dit meer/wel

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
IDealist
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1837
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 03 november 2019 04:45 PM
  [ # 1398 ]

Maar uiteindelijk plamuur je toch ook (ook al schrijf je dat je er niet mee overweg kan Smile ). Dat laatste laat ik aan de spuiter over.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8726
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 03 november 2019 11:04 PM
  [ # 1399 ]

Kleine oneffenheden plamuur ik wel.
Maar om een scherm of deur strak te krijgen gaat mij echt te ver….
Ik probeer het altijd wel,maar geef dan na een tijdje weer op en denk dan ....
Da’s voor de spuiter Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 04 november 2019 08:50 PM
  [ # 1400 ]

Ik kom er niet goed achter wat de basis is van Debrasil:
Is het op basis van polyester of op basis van epoxy hars?
Ik zweer bij plamuur op basis van epoxy hars: goede hechting, niet hygroscopisch, lange bewerking tijd ( dat heeft ook een nadeel, je moet 24 uur wachten voordat je kan schuren etc.) zoals: https://www.polyservice.nl/epoxy/277-epoxy-plamuur-2402.html

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline, C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive.
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
OB73
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 24-12-2016

- C5 Tourer 2.0 HdiF Confort
- ID/DS DS21 BVH '67 Pallas
Gepost: 04 november 2019 10:48 PM
  [ # 1401 ]

Debrasel is op polyester gebaseerd.

Profiel  
 
IDealist
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1837
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 05 november 2019 10:02 PM
  [ # 1402 ]

Maar weinig hygroscopisch en daarom geschikt als vervanger van smeertin (hoewel smeertin nog altijd het beste is). Het spuitbedrijf waar mjn plaatwerk heen gaat gebruikt dit ook. Zij moeten er op verder borduren dus moet goed komen.

Laswerk is heel netjes geworden, bijna klaar met het afslijpwerk met de lamellenschijf.

Foto’s volgen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8726
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 05 november 2019 10:11 PM
  [ # 1403 ]

En had de buurman een autogeen set…
Wink

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
IDealist
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1837
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 05 november 2019 10:15 PM
  [ # 1404 ]

Nou, was dus laat thuis, rondom Arnhem weer hommeles, dagelijks verkeersinfarct. Gegeten. Donker. Dus nog niet langs geweest. Eind vd week even checken.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8726
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 05 november 2019 11:44 PM
  [ # 1405 ]

Twas wel effe leuk om je weer te spreken.
very good

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
IDealist
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1837
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 06 november 2019 10:07 PM
  [ # 1406 ]

Absoluut! Ook leuk om jouw project eens live te zien en petje af voor de kwaliteit van jouw las- en strakmaakwerk (met tin!).

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
IDealist
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1837
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 13 november 2019 09:56 PM
  [ # 1407 ]

Laswerk rechter helft is gedaan. Voordat ik de deurhuiden omfels heb ik de hele handel eerst weer afgehangen en uitgelijnd. Daarbij zie je wel dat je stelplaatjes toch op andere plaatsen terugzet dan toen de oude huiden er nog op zaten, maar dat was te verwachten. Maar geen grote verrassingen. Het achterscherm heeft wel schade, maar was keihard, dus die laat ik uitdeuken en strak maken.

Volgende stap is lasnaden afwerken met Debrasel en in de epoxy, felsranden ook. Daarna omfelsen. dan weer afhangen en zorgen dat de portierranden van de omgefelste delen goed parallel lopen met het aansluitend plaatdeel. Overigens zijn de naden mooi smal en evenwijdig, zo ook de onderrand vd portieren in een mooie lijn. Ook sluiten de portieren erg mooi op de portierrubbers in de sponningen. Dat toch straks niet. De bovenrand van het voorportier wijkt nog tov het voorscherm, maar dat komt omdat hij nog niet is omgefelst, de portierkast zit op de goede hoogte.

Foto’s (het kleurtje bevalt mij nog niet zo… Smile )

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
rvdb20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 315
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 14 november 2019 09:49 AM
  [ # 1408 ]

Het wordt al wel echt een auto zo met dat plaatwerk erop.

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
douwewytske
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 16-01-2016

Gepost: 14 november 2019 08:30 PM
  [ # 1409 ]

Ja, de lijn is nu duidelijk te zien, maar het is wel echt millimeterwerk dus.

Profiel  
 
IDealist
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1837
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 14 november 2019 10:22 PM
  [ # 1410 ]

Het is millimeterwerk. Ja, er staat inderdaad gewoon een auto nu, bovendien staat ze hoog, sinds zondag pas slechts 1-2 cm gezakt. Dus er staat echt wat!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
 
94 van de 95
« Eerste  < Vorige 92 93 94 95 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook