95 van de 99
« Eerste  < Vorige 93 94 95 96 97 Volgende >  Laatste »
   
Project ID(ylle): ze rijdt! Plaatwerk strak en bijna in de kleurlak…
IDealist
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1905
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 01 december 2019 10:26 PM
  [ # 1411 ]

Plaatjes zeggen meer dan tekst. Druk laswerk rechts klaar. Deurhuiden zitten erop. Op hoofdlijnen uitgelijnd. Alleen nog kopersolderen. En de overgangen nog hier en daar fractioneel in lijn kloppen. Dan links nog 2 deurtjes en voorscherm, met minmaal laswerk, wel nieuwe huiden.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2323
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 02 december 2019 09:43 AM
  [ # 1412 ]

Wauw! mooi gedaan!
Zijn NOS deurhuiden nog makkelijk te verkrijgen?

Zwarte CX GTi Turbo 2

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8989
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 02 december 2019 06:50 PM
  [ # 1413 ]

Worden nieuw gemaakt toch….

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 02 december 2019 07:50 PM
  [ # 1414 ]

Mooi uitgelijnd! Mooi zoals de motorkap de voorschermen volgt. Complimenten!

Profiel  
 
douwewytske
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 160
Geregistreerd: 16-01-2016

Gepost: 02 december 2019 08:36 PM
  [ # 1415 ]

Ja prachtig, er komt al een mooie lijn in.
Nieuwe deurhuiden zijn te krijgen, weet niet in hoeverre ze maatvast zijn.

Profiel  
 
IDealist
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1905
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 02 december 2019 09:53 PM
  [ # 1416 ]

Deurhuiden zijn nieuw te koop. Ik heb ze al een jaar of 3 staan. Bij clubmagazijn gekocht.Ik had toen de mazzel dat er nog wat NOS was. Maar niet rondom. Thuis ontdekte ik dat ik NOS LA en RV had. Dat leek me geen goed idee. Links en rechts verschillend van verschillende band maakt niet zo veel uit, maar niet gekruisd. En dat klopte: de vouwlijn op de deurhuid was bij de een net iets scherper dan bij de ander. Ook de schouderbocht net iets scherper. Was geen probleem om de set rondom naar nieuwe aanmaak te ruilen. Van dezelfde productie dus gelijk.
Maar let op: er is ook veel kaf tussen het koren: berucht zijn de te korte schouders waardoor je raamscheerrubber het glas niet meer haalt. Helemaal erg wordt het wanneer je voor en achterportier op dat punt niet gelijk zijn waardoor de ruitlijn helemaal niet doorloopt. Kan ten klaar gelaste portieren, zouit het schap lijkt heel verleidelijk maar zou mijn keuze niet zijn: het risico op diverse onderlinge verschillen is levensgroot.
De mijne passen erg mooi en vallen exact op dezelfde referentiepunten op de deurkast (ik had eea gemarkeerd). In de basis dus een set nette bij elkaar horende portieren en een set passende deurhuiden van dezelfde productie. Dan ben je een heel eind op de goede weg… ik hoop dat deze dame in januari naar de spuiterij kan.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 536
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 03 december 2019 07:48 AM
  [ # 1417 ]

Naar de spuiterij?? Dit is toch een mooie kleurencombi?!:lol:

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
IDealist
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1905
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 03 december 2019 06:56 PM
  [ # 1418 ]

Ja, eigenlijk ben ik klaar….. trouwens, noem mij gek: ik zie liever een lapjeskat waarvan het plaatwerk er netjes op ligt dan een vers gespoten DS waarbij het plaatwerk er zo is opgegooid (en die zijn er).

Met keukens net zo: liever een goed blad op 2 klapschragen, dan een strakke spaanplaatkeuken met een laminaatbladje.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 04 december 2019 11:24 AM
  [ # 1419 ]

Als je dan toch mag kiezen…liefst een goed blad in een strakke keuken. Maar volgens mij gaat dat hier wel lukken.

Profiel  
 
IDealist
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1905
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 01 februari 2020 10:15 PM
  [ # 1420 ]

Na enige radiostilte weer een update. Heb geenszins stilgezeten, in tegendeel. Het plaatwerk is gereed en met nog wat finaliserende werkzaamheden aan de auto wacht ik op het moment dat het geheel naar de spuiter kan, naar verwachting over onegveer 2 weken, er staat daar nog een andere break die nog klaar moet. Plaatjes:

Deurhuiden binnenranden kaal gemaakt en in de epoxyprimer:

Positioneren en omfelzen:

De deuren staan klaar:

Dan alleen nog het linker voorscherm:

Het bekende werk:

Tevoren het scherm afgezet op een plaat voor afmetingen en vorm kromming onderzijde, en daarna er tussenuit:

Vergis je niet in deze vorm: je krijgt een globaal gekromde plaat, maar de wekelijke vorm die erin moet is zeer complex: hij maakt namelijk ook een sopiraalbeweging, een wokkel dus. Het is ongelooflijk tijdrovend pas en meetwerk voordat je zover bent dat er gelast kan worden.

En toen bleek dat het plaatwerk ook niet goed paste: de bochten vd koplamp net te dicht bij elkaar en het stuk tot aan de wielkast te lang. Hup, doorsnijden en een stuk ertussenuit dus, dan maar een extra lasnaad:

Maar dan kom je wel ergens:

Oja, ik vergat te melden dat het binnenscherm ook prut was, dus daar ook een nieuwe rand in, lastige vorm:

Maar dan…

Motorkap schoongemaakt:

Epoxy:

Toen voor het eerst in mijn leven messing hardsolderen, met een autogeen lasset, enige oefening baart snel kunst:

Erg leuk om te doen.

Tussendoor hoofdsteunen achter en 3p rolgordels geplaatst:

En een LPG installatie erin gelegd, op een nette manier dan, met mooie oplossing voor het vullen, zodanig dat het scherm er ook nog mekkelijk af kan:

Zo:

Mistlamp onde de achterbumper gehange en bedrading trekhaak verder aangelegd. Heb alle draden liggen voor een 13 polige Jaeger aansluiting, maar zet er nu een 7 poluge klassieke doos op, de vouwwagen behoeft niet meer:

NOS, period correct zeg maar, uit de oude doos van Herman Jansen (dank Bert Smile):

Bezig met de achetrlichtunits. De twee plastic MCC worden omgebouwd tot nieuwe rem/ licht units. Die zijn e rniet meer NOS en de replica’s zijn te slecht. Ik maak ze zelf mbv deze units van MCC en fittingen die ik in F heb besteld (Classic Auto Elec, aanrader):

Prototype obv oude unit:

Tot zover weer!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8989
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 01 februari 2020 10:22 PM
  [ # 1421 ]

Dat ziet er top uit!!!!!.
Waarmee heb jij je randen omgevelst….

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
IDealist
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1905
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 02 februari 2020 10:35 AM
  [ # 1422 ]

Met een speciale felstang die ik afgelopen maanden mocht lenen van de plaatwerker/ spuiterij. Zal er een kiekje van maken.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
IDealist
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1905
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 02 februari 2020 04:42 PM
  [ # 1423 ]

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
IDealist
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1905
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 02 februari 2020 04:48 PM
  [ # 1424 ]

Trekhaakaansluiting gemaakt, zit stevig op een gelaste stalen zijplaat. Heb een hekel aan van die gammele kastjes die wegbuigen bij aanprikken aanhanger. Klepje kan precies open. En de achterklep precies erlangs naar beneden. Overigesn heb ik de beugels van de onderklep customized omdat er anders risico bestaat dat het plaatwerk de trekhaak raakt: dat wil ik niet…


Binnenzijde kofferruimte, komt nog een bekelde afdekplaat overheen. Het stalen U-profiel zit aan binnenzijde ter versteviging van de trekhaakophanging. De bedrading loopt daar doorheen naar midden achterzijde, daar naar buiten. Die dikke slang is de gasvulslang.

En de RVS dorpelbeplating opgehangen. Bewust voor gekozen: niet eens alleen vanwege het mooie maar ook makkelijker te verwijderen, betere pasvorm, bescherming steenslag longerons… ik heb voor het sleutelgemak nu en in de toekomst de voor en achterzijde niet met elkaar verbonden. Beschermfolie gaat er later af.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
IDealist
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1905
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 06 februari 2020 05:43 PM
  [ # 1425 ]

Ben bezig met de wielkastschotten die het hydrauliek beschermen tegen steenslag en ander van buitenaf komend onheil.

Dat gaf uitdagingen: de voorste zaten bij de auto maar waren bijna niet identificeerbaar tgv vet en vuil. Die heb ik zo weggebracht naar de straalboer. En in de epoxy laten zetten. Toen ik ze terughad, zag ik pas hoe misvormd de rechter was. Een deel onderin de hoek was compleet verfrommeld. Echt een propje. Ooit een klapband gehad wellicht? Anders kan ik het niet verklaren. Anders dan dat de hele voorzijde in elkaar gezeten moet hebben, maar dan had ik daarvan diverse andere sporen gevonden. Dat is het niet. Het is niet eens zeker of hij van deze auto af komt. Afijn: lekker aan het uitdeuken geslagen mbv een 50 cm spoorstaaf als aambeeld. En dat is beter gelkt dan ik had durven hopen. Nu de auto nog niet bij de spuiter staat kon ik de schotten mooi pasklaar maken voor de auto voordat ik ze spuit.

Achter ntbraken de schotten. Althansrechts. En links te slecht. Ze blijken zeer zeldzaam te zijn. Worden itt voor de berline niet nieuw gemaakt. Op drie bekende adressen waren ze er niet meer. Gelukkig had Richard in Borculo er nog precies 1 L en 1 R! Niet meer puntgaaf maar dat maakt mij niet uit. Heb ze in de juiste vorm gezet.
Nu alles schoonkrabben (achterste), ontvetten, stralen en spuiten: epoxy, dan antisteenslag en dan in de kleur.

Vraag: welke? Aan mijn spatlaphouders (die onder de tectyl keihard bleken!) blijkt dat die chocolade bruin waren. Dus ik vermoed dat de schotten dat ook waren. Aan mijn auto zit veel chocolade. Wie weet of dit klopt?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
 
95 van de 99
« Eerste  < Vorige 93 94 95 96 97 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook