2 van de 102
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Project ID(ylle): ze rijdt! In de lak en weer thuis, laatste fase
IDealist
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1923
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 09 december 2011 09:03 PM
  [ # 16 ]
Egbert schreef:

Mooi project.
Ik heb vorig jaar een vergelijkbaar project gedaan:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/207979/
en moet daar nodig mee verder gaan.

Die “stopverf” onder de voorruit hoort zo, er zit daar nl geen raamrubber als afsluiting

Ga ik graag bewonderen, ben benieuwd!

Goh, is ie weer origineler dan ik dacht! Er is sowieso weinig aan aan verprutst, voor zover ik tot nu toe zie. Heeft voordelen, maar ook als nadeel dat er toch het nodige laswerk is aan dorpels en B/C-stijlen. Maar ja, daar was de prijs naar en ik heb voor deze uitdaging gekozen.

@Pavang: ik ga bekijken wat de beste deuren zijn en een keer op dinsdagavond naar het magazijn, kennismaken en de schatkamer bewonderen.

@Jantje: volgens mij zijn deze banden niet gecovered, iemand anders gaf hierboven al aan dat dit wel klopt.

En oja, het rubber van de voorruit moet ik nog verwijderen, was gisteren al laat. Vandaag congres en net de kinders onder de wol. Ga zo es verder kijken.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
IDealist
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1923
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 09 december 2011 10:33 PM
  [ # 17 ]

Mocht m’n vorig bericht niet meer aanvullen (???), dan maar een nieuwe reactie met update:

-ik heb de 108-bak (5-bak)
-voorruitrubber (zij- en bovenzijde) eruit getrokken, in 1000 reepjes, gortdroog en bikkelhard. Eronder stopverf maar geen roest, goed nieuws dus.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
graddus
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15063
Geregistreerd: 16-05-2005

- Traction Avant 11B Forest
Gepost: 09 december 2011 10:42 PM
  [ # 18 ]

police Het wijzigen van een geplaatst bericht kan inderdaad alleen binnen het halfuur na plaatsing, met uitzondering van het eerste bericht.

Profiel  
 
IDealist
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1923
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 10 december 2011 12:36 AM
  [ # 19 ]

Ok, dank voor uitleg, op het Peugeotforum werkt dat anders, wist ik dus niet.

Edit mod: En we hebben hier ook liever niet dat je quote op het laatste bericht, ik heb het even voor je aangepast Wink

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
CLL Martin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1359
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 10 december 2011 05:08 PM
  [ # 20 ]

Leuk dat er weer iemand erg enthousiast is begonnen aan een DS! Prachtige ruimte heb je en als Peugeot liefhebber ben ik jaloers op die prachtige 504 cabriolet….

toilet

Profiel  
 
IDealist
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1923
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 17 december 2011 11:10 PM
  [ # 21 ]

Inmiddels weer een paar stappen verder. Opbergboxen gekocht (transparant en stapelbaar) en voorzien van beschrijving inhoud. Ik weet niet hoe lang deze IDylle gaat duren dus laat ik niet blindelings op mijn doorgaans goede geheugen varen. De hoeveelhed spul valt me eigenlijk best mee, terwijl de boel al aardig kaal wordt. Ok, motorcompartiment is onaangeroerd, dat scheelt.
Interieur is er goeddeels uit, de bekledingsdelen heb ik als sjabloon op een rol stucloper afgetekend. Wellicht is dat spul er nieuw kant en klaar, maar de juiste pasvorm op sjabloon leek me handig.
Tussendoor de portieren aan het leegtrekken. Opvallend: de deuren zijn zo rot als een mispel, de inhoud (het mechaniek incl. geleiderails zijn in uitstekende conditie! Maar volgens mij had ik dat al gerapporteerd.

Verder opvallend:
bodemplaat binnenzijde voetenruimte voor is goed, wel deels ooit in de menie gezet ivm oppervlakkige roste tgv een natte vloermat. Maar geen diepe roestschade, aanhechting dorpel is hard.
Voetenruimte achterin idem dito. Benzinetank gaat er binnenkort uit, eerst moet de gastank eruit.
Bodemplaat kofferruimte is baggervet van de dinitrol (geldt voor alles) en is hard, maar aan de randen langs de langsliggers s er wel roestvorming. Ik heb het liever doorgerot want nu krijg ik straks het dilemma: is het te slecht om niet te lassen of is het te goed om wel te lassen?
Instapdorpels van binnen goed in de dinitrol, thv de A-stijl keihard, kriksteun rechtsvoor ook keihard, thv B-stijl onderin de bekende problemen rondom de opening voor de deurvanger achter en thv de C-stijl gewoon slecht. Onderste stuk B-stijl moet er dus uit en onderste stuk C-stijl ook. Verder hebben de verticale stukken van de instapdorpels aa de onderzijde wat krokante plekken, dus die delen haal ik er dan toch maar vanaf de bovenzijde van de dorpel (op de puntlassen) eruit. Niet alle puntlassen zijn even makkelijk te vinden, zitten op onregelmatige afstand….geen lasrobot in ‘74?
Moet tijd zien te vinden om eens naar het clubmagazijn te gaan, want wil eerst weten hoe het vervangend plaatwerk is, voordat ik te veel wegsnijd. Liefst in 1x goed.

Foto’s volgen, maak ik morgen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
IDealist
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1923
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 22 december 2011 04:21 PM
  [ # 22 ]

Update. Ik merk dat ik mijn kostbare en schamele vrije uurtjes (loeidrukke baan, gezin, kleine kinderen net een nieuw huis, ook nog een sociaal leven, u kent het) liever besteed aan sleutelen dan aan tikken en fotootjes knippen en plakken. Dus we zijn al weer een aantal dagen verder. Dat sleutelen gaat best snel, het tikken gaat mij minder snel af…
Dus hierbij plemp ik er maar in 1x weer een hele trits foto’s bij, niet allemaal met tekst en toelichting, maar ach, beelden zeggen vaak meer dan woorden.
Ben sinds het weekend trotse bezitter van een eigen MIG/MAG-apparaat, luchtdruk plaatsnijden en heb m’n Dremelset uitgebreid, zie foto, voor het snijden in lastige hoekjes.  De slijptol op lucht is IDeaal: licht, krachtig, wendbaar en stil: de compressor stat in een andere ruimte.
De instapdorpel heb ik gefotografeerd, hier zie je hoe goed deze auto in de dinitrol zit. Alleen de onderranden ervan zijn krokant. Dus zaag ik ze er toch maar uit.
Gastank eruit gehaald, het loeder, wat een onding zo’n tank. Voor die paar stuivers brandstofbesparing. Om aan de bio-ethanol-dans te ontspringen is LPG voorlopig wel een leuke oplossing, maar dan zou ik ervoor kiezen om die LPG-tank naast de benzineank te plaatsen.
Ergo: een kleine bezinetank en kleine gastank naast elkaar. Zie je niks van! Heeft iemand dit al eens gedaan in een DS? Rondom de benzinetank is het roestvrij, alleen in de hoeken bij de C-stijl zijn ze licht aangedaan, omdat de dorpels daar slecht zijn. Dan de ruimte met de stabilisatorstangen: helemaal hard, gelukkig. Deze kon pas open nadat de LPG-tank eruit was, handig…
De voorzijde van de dorpel en A-stijl zijn hard, incl kriksteun zie foto. Er is veel vettigheid te verwijderen voordat ik tzt met de RX aan de slag kan. De RX 10 wil ik op het juiste RAL-nummer laten mengen, de grijstint die er nu ook voor gebruikt is. Weg met al dat matte zwart dus! Maar dat is nog toekomst, eerst lassen en daarvoor moet ik nog een ventilatiebox boven de ID i de garage hangen en er een dakdoorvoer op zetten. Weer een klusje. Eerst de randvoorwaarden zeg ik altijd maar.

Weg met dat loeder:

Dat ruimt lekker op, kan er tenminste een hutkoffer in

Bruin = vet, geen roest

Goed gereedschap is zo fijn…

Idem, met de Dremel heb ik in mijn vorig project de mooiste sculpturen gemaakt.

Dorpel thv A-stijl, keihard

Idem

Idem

Dorpel thv B-stijl, moet eruit gezaagd worden, maar nooit eerder gelast, toch netjes voor 38 jaar…

Hier ook werk aan de winkel:


Overzicht:

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40640
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 22 december 2011 04:27 PM
  [ # 23 ]
IDealist schreef:

dan zou ik ervoor kiezen om die LPG-tank naast de benzineank te plaatsen.
Ergo: een kleine bezinetank en kleine gastank naast elkaar. Zie je niks van! Heeft iemand dit al eens gedaan in een DS?

Ja, en nee. Ik had vroeger een break in onderhoud waar onder de achterbank een platte lpg tank lag met een 15 liter benzinetankje er naast. Dat had nog wel wat voeten in de aarde: de hoogte van die ruimte is dermate beperkt dat je behoorlijk moet verbouwen aan de achterbankzitting om die nog pas te krijgen. Ik zou zelf veel eerder kiezen voor een platte tank in de kofferruimte op de plaats van de 2 klapstoeltjes. Dat is minder werk én met het plaatsen van een iets verhoogde (houten) laadvloer (ca 5cm) zie je er niets meer van.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
IDealist
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1923
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 22 december 2011 04:34 PM
  [ # 24 ]

Ok, dank Waterman, ik neem het advies in beraad. Stel dat ik besluit de LPG-installatie gewoon weg te laten, moet ik dan naar de RDW? Of maakt het voor de APK niet uit of de installatie er wel of niet in zit, ook al staat er LPG op kenteken?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40640
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 22 december 2011 04:36 PM
  [ # 25 ]

Tegenwoordig moet je bij het uitbouwen van LPG naar de RDW. Vroeger sloopte je de zooi er uit en stuurde je het kentekenbewijs op naar de rdw voor aanpassing. Dat kan niet meer, nu moet je voor een controle. Voor de APK moet kenteken moet worden aangepast.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
IDealist
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1923
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 22 december 2011 05:44 PM
  [ # 26 ]

Grappig. Als ik de installatie wijzig/ vervang hoef ik niet naar de RDW. Haal ik hem er domweg uit, dan wel.

Iemand nog do’s en dont’s inzake het verwijderen en legen van de benzinetank (deels met hele oude benzine gevuld)?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 22 december 2011 09:41 PM
  [ # 27 ]

Met klein electrisch benzinepompje leegpompen door gebruik te maken van de aanzuigslang op de benzinepomp (bij de motor dus), accu los en stoppen met roken…

Auto klein beetje scheef voor laatste restje.

Dan kletst er geen 20 liter benzine door je garage….

knuffel

Profiel  
 
DS Am(b)rulance
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 29-09-2006

Gepost: 22 december 2011 11:37 PM
  [ # 28 ]

Mocht je gebruik maken van de aftapplug onderkant tank, gebruik dan een goed passende dop (ik dacht 21) en geen steeksleutel oid. De plug is van koper en draai je zo naar z’n…..mallemoer. Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40640
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 22 december 2011 11:40 PM
  [ # 29 ]

Inderdaad dop 21, en liefst een 6-kant dop die niet gaar is. Met een 12 kant draai je de plug vaak gaar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
IDealist
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1923
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 23 december 2011 12:06 AM
  [ # 30 ]

Ok, dank voor de tips, gaat lukken!

Vanavond wat slecht buitendorpelspul rondom B-stijl weggezaagd (ja, tank is nog gesloten hoor!) met de Dremel. Tussenschotjes erachter zijn hardstikke hard en eigenlijk de B-stijl ook, zelfs het rubberthoudertje zit er nog op maar die is wel wat afgekalfd. Foto volgt wel weer.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (bijna klaar), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
 
2 van de 102
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook