4 van de 111
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Project ID(ylle): klaar, rijden maar!!
Sivan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 12-10-2011

Gepost: 05 januari 2012 11:56 PM
  [ # 46 ]

of met een fohn. doet wonderen

Gr,
Sivan

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 06 januari 2012 10:46 AM
  [ # 47 ]
bogaard77 schreef:

HUH? steeksleutel?

Je neemt hier ALTIJD een 6kantdop! nooit een steeksleutel!  gulp

eerst rustig warm maken met een kacheltje en dan knak. komt ie los.

Oja, dat was het. Was deze week een beetje grieperig, met watten in m’n kop. Nu herinner ik me dat het een dop moest zijn. Nou ja, ach nadat ik de bout verkloot had heb ik hem er gewoon afgeslepen met de haakse slijper, totdat er druppels benzine uit begonnen te lopen…hahaha!

Tank is eruit, t.z.t. zie ik wel hoe ik de bout eruit sloop, daarna een beurt met Fertan tankreiniger en tanksealer. Dus hij moet er toch uit.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 06 januari 2012 10:48 AM
  [ # 48 ]
Mark Hidding schreef:

De foto’s wekken geen verkeerde indruk; het oogt niet dramatisch. Ik kan me voorstellen dat je met enkele reparatiedelen (dorpels en wellicht de delen onder de zijruiten) kunt volstaan en voor de overige punten delen op maar kunt maken. Leuke en overzichtelijke klus. Succes!

Tja, als je de eerste foto’s bekijkt van het ‘kadaver’ zoals ik het eind november ophaalde, dan ziet dat er heel onheilspellend uit, maar ik had al ontdekt dat mn het plaatwerk als een soort vogelverschrikker om de auto hing.

En ja, je hebt een punt v.w.b. het laswerk. Ik twijfel nog wat. Bij de tankbodem kan ik idd wellicht volstaan met reparatiedelen, de kofferbakbodem ook wel, alleen is dan de vraag of het niet vrijwel net zo veel werk is om de hele bodem te vervangen. Inzetstukken geeft per saldo wel meer lasnaden.
Ik neem aan dat er ook plaat is met het gewenste profiel dat ik als reparatiemateriaal kan gebruiken? Ik ga binnenkort een keer op verkenning in het clubmagazijn, ben ik nog niet geweest.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 06 januari 2012 11:06 AM
  [ # 49 ]

Als je toch bezig bent vervang dan het gehele plaatdeel. Mijn ervaring is dat dit wat makkelijer werkt en je bent gelijk klaar voor eventuele plekken die je (nog) niet ziet.

Je kan er nu allemaal makkelijker bij, en gebruik dan het iets zwaardere verkrijgbare plaatwerk.

Succes weer.  Smile

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 06 januari 2012 11:14 AM
  [ # 50 ]
SPAM schreef:

Als je toch bezig bent vervang dan het gehele plaatdeel. Mijn ervaring is dat dit wat makkelijer werkt en je bent gelijk klaar voor eventuele plekken die je (nog) niet ziet.

Je kan er nu allemaal makkelijker bij, en gebruik dan het iets zwaardere verkrijgbare plaatwerk.

Succes weer.  Smile

Ja, eerlijk gezegd, zoals ik al schreef, heeft dat ook mijn voorkeur. Uiteindelijk minder lasnaden en voor die paar tientjes extra kun je t.z.t. niet nog eens een keer gaan lassen. Ineens goed dus.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Sivan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 12-10-2011

Gepost: 07 januari 2012 02:45 PM
  [ # 51 ]

kan jij je in je achterscherm kijken of bovenin (binnenzijde natuurlijk) een zelfde rubber zit als aan de voorzijde van het achterscherm welke tegen de c stijl aan loopt? Ik heb hier wel een gleuf voor een rubber lijkt, maar weet niet welke ik hiervoor moet hebben. Dank alvast!

Gr,
Sivan

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7274
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 07 januari 2012 04:42 PM
  [ # 52 ]

Citroen nummer: DF85151 zie onderdelenboek

http://www.citroworld.com/tableaux/index.php?pageId=24&catId=136&returnId=136&itemId=1636

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Sivan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 12-10-2011

Gepost: 07 januari 2012 05:11 PM
  [ # 53 ]

regengoot rubber zit aan de regengoot van het chassis vast. Ik ben er inmiddels achter. Het is een flensrand om het scherm meer stijfheid te geven. Anyway thanks allen

Gr,
Sivan

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 08 januari 2012 10:59 PM
  [ # 54 ]

@ Sivan: lees je vraag net, maar zie dat je er al achter bent.

Ik ben vanavond verder gegaan. Bitak en dinitrol zit er in dikke lagen op en hoewel droogijsstralen het meest effectief is moest er nog een methode zijn, die minder energie kost dan afsteken met een scherp plamuurmes. En die is er.
Ineens herinnerde ik me mij weer dat ik vorig jaar bij de bouwmarkt eens een ‘shaper’ heb gekocht. Dat is een stuk elektrisch gereedschap dat lijkt op een haakse slijptol, maar ipv ronddraaien oscilleert de as van links naar rechts over een paar graden. Op de as kun je diverse applicaties (‘apps’?) zetten, zoals schuurvoet, maar ook plamuurmes en zaagbla, beide in een soort van waaiervorm. Met dat zaagje heb ik al eens in een onmogelijke hoek een stukje plint weggezaagd: ideaal!

Ik heb het plamuurmes erop gezet en beter dan verwacht snijdt hij als ee mes door de boter. Met lichte druk schraap je zo de bitak met dinitrol er in lange halen van af. En het geeft geen stof en geen stank! De rommel die je eraf schraapt veeg je zo weg en wat resteert is het plaatstaal met een heel du laagje gomachtige bitak die je er met de 3M-schijf zo afdraait. Met die 3M-schijf kun je weliswaar ook in 1x door de hele handel heen maar dan slipt hij razendsnel dicht en je krijgt veel stof en door de warmte ook veel stank.

Met de slijpsteen op de werkbank houd ik het plamuurmes scherp.

Ik zal morgen foto’s plaatsen van het snelle resultaat, ik heb de dorpel al gedaan.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 08 januari 2012 11:20 PM
  [ # 55 ]

Zo’n apparaat heb ik ook eens gebruikt.
Dat was een Fein multimaster,geweldig ding!! ook voor plaatwerk, om in te zagen.
Er zijn momenteel ook dhz uitvoeringen in de handel.
echt een aanrader.

Peter.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 09 januari 2012 11:00 PM
  [ # 56 ]

En de plaatjes. De meeste roest is zeer oppervlakkige vliegroest (op de foto’s kleurt deze wat roder dan ‘live’) daardoor wel makkelijker op de foto te zien…:-). Gasleiding en benzineslang zijn al verwijderd.

Het vierkante vlakje heb ik met de shaper gedaan:

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 10 januari 2012 08:36 AM
  [ # 57 ]

Beetje kwetsbare positie van LPG-leiding over de voorste kriksteun?

knuffel

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 10 januari 2012 10:56 PM
  [ # 58 ]

Tja, mee eens. Zou het zelf nooit zo hebben aangelegd, maar de inbouwspecialist van de vorige eigenaar klaarblijkelijk wel. Als er nog LPG terugkomt dan vervang ik tank en leidingen, het wordt een ringtank of het wordt geen LPG. Vraag is of ik LPG er dan ooit nog ‘uithaal’ qua economie: de meeste km’s in de vakantie, een ringtank kost gauw 500 euro…
Wat ook raar is: alles verwijderen kost me een keuring bij de RDW, de hele handel ombouwen niet…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Sivan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 12-10-2011

Gepost: 11 januari 2012 09:34 PM
  [ # 59 ]

en dan heb je ook nog eens een verhoogde vloer bij een ringtank. Dus die 500 is niet maximaal ideaal, IDealist.. Wink Ik ben ook op zoek naar de beste oplossing…Meeste Km idd in de toekomstige vakanties. En dan een gastank die niet eens optimaal is…

Gr,
Sivan

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 11 januari 2012 10:17 PM
  [ # 60 ]

Tja, het meest IDeale is denk ik toch om de oude gastank gewoon boven op het dak te monteren. Dat dakrek zit er toch niet voor niets… Laughing

Vandaag was ik voor mijn werk in de buurt van Borculo dus daar even gebuurd bij CitroClassique. Mooie zaak, vriendelijke ontvangst, onderdelen walhallah en jaaaaaarenlange ervaring zijn daar een van de ingrediënten.
Een deel van het plaatwerk dat ik zondermeer nodig heb heb ik alvast ingeslagen, temeer ook omdat ik dan weet hoe(ver) ik verschillende zaken moet uitzagen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
4 van de 111
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook