105 van de 111
« Eerste  < Vorige 103 104 105 106 107 Volgende >  Laatste »
   
Project ID(ylle): klaar, rijden maar!!
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 14 november 2020 09:15 AM
  [ # 1561 ]

Zo heb je nog eens eer van je werk!

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 november 2020 09:58 AM
  [ # 1562 ]

Gefeliciteerd.
Maar mag die leiding zo los onder de auto door…
Lijkt of ie nergens vast zit

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 14 november 2020 12:19 PM
  [ # 1563 ]

De buis waar de achterste kabel van de hoogteregeling voor de koplampen in loopt bedoel je?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 november 2020 12:25 PM
  [ # 1564 ]

Die bedoel ik inderdaad.
Die lijkt nergens vast te zitten.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 14 november 2020 09:57 PM
  [ # 1565 ]
F.SvM schreef:

Die bedoel ik inderdaad.
Die lijkt nergens vast te zitten.

VgF

Klopt, aan de voorzijde ontbreek nog de beugel die bij het hitteschild vd demper vast met, althans, de beugel zit er wel, maar nog niet vast. Zag ik bij apk ook, staat nog op mijn to do lijst, keurmeester viel er niet over had ik wel verwacht eigenlijk.

Vandaag rondje midden NL gedaan. Dat was enerzijds heel prettig, anderzijds -en dat had ik wel verwacht- levert dat ook een waslijst op aan to do’s. Want er is een verschil tussen een apk goedgekeurde auto, en een fijn rijdende auto. Onderdeel van fijn rijden is echter kms maken, de motor moet ingereden worden. Onderstel, remmen en vering zijn echter meteen helemaal top.

Denk dat m’n ontsteking niet goed staat hoewel met stroboscoop gesteld: ik krijg na het afzetten 3 sec nadieselen en daarna steeds een enorme backfire, na 5s dus. Neigt naar afslaan bij stoplicht en neigt ook naar warm lopen, tot in het rood (nieuw blok, geheel nieuw koelsysteem -> alle componenten dus. Denk ontsteking.

Mijn imperiaal zit trillingsvrij vast maar vanaf 80 km/u vergaat horen en zien: alsof er een lossen plaat triplex op mijn imperial ligt te klepperen. Heel vreemd, ant hij is identiek aan die op mijn vorige break die ik ook zelf erop heb gezet. Copy-paste met geheel ander resultaat. Zeg het maar….

En zo hebben we komende tijd nog genoeg te doen, maar dat hoort erbij.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 november 2020 12:58 AM
  [ # 1566 ]

Over de ontsteking: staat het merkteken op de nokkenaspoelie op de goede plaats? En als je dat zelf gemaakt hebt: er zijn 2 typen vligwiel. Een met het gat op BDP en een met het gat op de positie van de vaste voorontsteking. Heb je daar naar gekeken?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1413
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- C3 1.2 Shine smile
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 15 november 2020 09:40 AM
  [ # 1567 ]

Respect voor het doorzetten van dit project en wat een resultaat! Mooie strakke carrosserie en een voor de break erg passende kleuren combinatie!

very good

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 15 november 2020 11:05 AM
  [ # 1568 ]

Gaan we uitzoeken, ik heb motoropbouw en koppeling geheel uitbesteed, juist omdat ik weet dat er een aantal verkeerde combinaties van onderdelen kan optreden die ik niet wilde en gewoon in 1x een goede motor en koppeling wilde. Heb wel eens een motorblok opnieuw opgebouwd maar heb weinig vlieguren.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 november 2020 12:23 PM
  [ # 1569 ]

Gezien die onzekerheid zou ik het BDP bepalen met een meetklok door een bougiegat. Dan weet je zeker wat je met de ontsteking moet doen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 november 2020 12:25 PM
  [ # 1570 ]

Ja, precies wat Jan zegt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 november 2020 03:05 PM
  [ # 1571 ]

En bij gebrek aan meetklokken kun je ook gewoon een lange schroevendraaier door het bougiegat steken. Als je een beetje oplet kun je het BDP daar prima mee benaderen en zeker goed genoeg om te weten of-ie op BDP gemerkt is of op z’n vaste voorontsteking.

Overigens meen ik dat er zelfs drie vliegwielen zijn, er is volgens mij ook nog een versie voor de eerste IE’s met een blokkeerpengat op iets van 6 graden voor BDP. Maar als ik het zo snel even uit m’n hoofd moet doen was het dan wel weer zo dat bij een vliegwiel met diafragmakoppeling dat gat altijd BDP aangeeft. Maar dat is in het WPHB wel beschreven.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
douwewytske
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 193
Geregistreerd: 16-01-2016

Gepost: 15 november 2020 07:49 PM
  [ # 1572 ]

Het is echt een hele mooie break geworden!
En heel herkenbaar die eerste storingen.
Zelf heb ik vooral ervaring met oldtimer tractoren en daar is na een restauratie ook altijd wel iets wat niet goed zit of waar een afstelling overnieuw moet. Soms kom je er na een hele poos achter dat er iets niet vast heeft gezeten
Vooral bij een ID/DS bijna logisch gezien de vele onderdelen waaruit het bestaat.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 15 november 2020 10:07 PM
  [ # 1573 ]

Misschien leuk om nog even eat plaatjes van deze break in herinnering te roepen uit het begin, van hoe ik haar achterin een verdomhoekje van een willekeurige autohandelaar in het midden van het land tegenkwam. Dan begrijpen jullie dat ik meteen verkocht was… Laughing Want ik zocht een uitdaging. Veel auto;s wordne veel te snel gerestaureerd, die zijn daar eigenlijk veel te goed voor. Ik durf te stellen dat de mijne er echt wel aan toe was, hoewel tegen elke verwachting in het chassis verdraaid goed was en de dakrand zelfs geheel roestvrij.

De portieren waren van onder tot boven doorgerot en de huiden los van de vergane deurkasten. Ik heb ze alle 4 zo in de oud ijzerbak gestort.

We hadden ook net een nieuws huis. Met 12 x 30m zandvlakte, geen tuin… kortom: ik had de afgelopen 8 jaar nog wat ‘parallelle projecten’ lopen. Waaronder ook die andere break tussen door kwam.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Gepost: 15 november 2020 10:11 PM
  [ # 1574 ]

Geweldig!!  Een kroon op je werk, wat een prachtwagen!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 15 november 2020 11:38 PM
  [ # 1575 ]

Buitengewoon mooie DS geworden, heb ik veel bewondering voor, kudos!

Zelfs de onderkant is een feest om te zien.

Profiel  
 
 
105 van de 111
« Eerste  < Vorige 103 104 105 106 107 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook