61 van de 111
« Eerste  < Vorige 59 60 61 62 63 Volgende >  Laatste »
   
Project ID(ylle): klaar, rijden maar!!
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 28 januari 2018 01:12 PM
  [ # 901 ]

Bij de opbouw van mijn break moet de “voor naar achter"bundel ook worden vervangen. Ik heb zelf een flare apparaatje gemaakt en produceer de leidingen dus zelf van Cuni. Best wel leuk werk. Voor ik echter aan deze leidingbundel begin heb ik een paar vragen:
Op de foto zie ik dat de leidingen in een stuk zijn. Dus niet de onderbreking ergens in het midden met een koppelstuk. Waarom is hiervoor gekozen?
Zijn de vier leidingen gelijk van lengte of verschillend? De originele leidingen zijn ook verschillend van lengte. Als bij jou de nieuwe leidingen verschillend zijn, is het dan mogelijk om deze lengten op te meten? Zou mij veel zoekwerk besparen omdat de oude leidingbunel niet meer compleet is.

Rinus

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 28 januari 2018 01:35 PM
  [ # 902 ]
olga schreef:

Op de foto zie ik dat de leidingen in een stuk zijn. Dus niet de onderbreking ergens in het midden met een koppelstuk. Waarom is hiervoor gekozen?

Onderbreking is niet origineel, en het geeft meer kans op lekkage.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 28 januari 2018 02:35 PM
  [ # 903 ]

Ik durf de waarneming van “Waterman” te betwijfelen.
Ik heb bij meerdere ds-sen deze koppeling gemonteerd gezien, en heb er verscheidene van gedemonteerd en op voorraad liggen. Bij interesse voor opmeten: PM

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 28 januari 2018 02:52 PM
  [ # 904 ]

Ik heb nog geen ds gezien die af-fabriek een gedeelde leidingbundel had. Ook de vervangingsbundels bestonden uit één deel. Dat maakte vervanging ook tot een semi-hel. Wellicht dat daar de deling met koppeling vandaan komt: bij vervanging had men geen zin in het gevecht met een bundel uit één stuk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 28 januari 2018 02:56 PM
  [ # 905 ]

Misschien hier eens kijken:

Onderdelenboek pag. 3-394/6
Onderdeel nummers: DX 394-25 en DX 394-26

Lijkt toch wel origineel…

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 28 januari 2018 03:13 PM
  [ # 906 ]
Mr. Smith schreef:

Je hebt heel goede lak in spuitbus van Motip .. Industrial Motip in de handel. Hecht zeer goed en zeer slijtvast

Op welke vraag is dit het antwoord? Gebruik Motip en Mahotec (professioneel) door elkaar heen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 28 januari 2018 03:33 PM
  [ # 907 ]

Ik had ook zo m’n twijfels…....

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 28 januari 2018 03:43 PM
  [ # 908 ]
Mr. Smith schreef:

Je hebt heel goede lak in spuitbus van Motip .. Industrial Motip in de handel. Hecht zeer goed en zeer slijtvast

En dat is hardere lak dan de gewone Motip, droogt ook beter en is over meer oudere lak te zetten als de gewone (in dunne lagen beginnen).

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 28 januari 2018 06:21 PM
  [ # 909 ]

Als eerder geschreven: mijn ‘74-er break heeft af fabriek (Voorst) een niet-gdeelde leidingbundel. Opvallend detail: 3 vd 4 leidingen zijn middel rubbeblokje en ligarex gebundeld, de 4e zit daaraan vast met de originele bundelbandjes. Deze 4e leiding was al eens gerepareerd en bestond daarom uit 2 delen, op het achterste deel thv achterportier ooit gerepareerd. Repelsteeltje heeft hier eerder uitgelegd dat op deze plek vaak lekkage-water binnendringt dat de leidingen aanvreet.

Hoe dan ook, ik bundel de nieuwe CuNi leidingen weer netjes met ligarex en hoef me over doorroesten niet meer druk te maken…

Lak: de Mahotec is volgens mij vergelijkbaar met de Motip prof, Mahotec is voor de prof schadebranche.

@Olga:ik zal de 4 leidingen opmetem, want de originele zijn in elk geval verschillend van lengte.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 28 januari 2018 06:38 PM
  [ # 910 ]

Af Fabriek Voorst? Dat kan bijna niet mogelijk zijn want er zijn in Voorst nooit breaks gebouwd Wink en na 1969 al helemaal geen D-typen meer Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 28 januari 2018 07:18 PM
  [ # 911 ]

Blijkbaar ben ik (eindelijk!) een keer beter geinformeerd dan jij Waterman!

Voila (foto al eerder in dit topic te zien):

Untitled by , on Flickr

Deze plaatjes op deze plek zijn alleen in Voorst toegepast.

Mijn break is geboren en getogen in Belgie, Wallonie. Pas medio jaren 90 naar NL gekomen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 28 januari 2018 08:21 PM
  [ # 912 ]

ik heb in de jaren begin ‘80 deelbare leidingen gehaald bij de citroen hoofddealer.
Een reparatie met een knelfitting van de gasboer zit nog steeds.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 28 januari 2018 08:37 PM
  [ # 913 ]
IDealist schreef:

Blijkbaar ben ik (eindelijk!) een keer beter geinformeerd dan jij Waterman!

Voila (foto al eerder in dit topic te zien):

Untitled by , on Flickr

Deze plaatjes op deze plek zijn alleen in Voorst toegepast.

.

Helaas… Die plaatjes op die plek zitten op alle in België verkochte en ingevoerde DS’sen. Ook op ds’sen die buiten België gebouwd werden. De fabriek in Vorst stopte in 1969 met de assemblage van alle D-modellen en breaks zijn er écht NOOIT gebouwd.  Je kunt e.e.a. ook nog even nalezen in de ds-bijbel “DS le grand livre”

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 28 januari 2018 08:49 PM
  [ # 914 ]

Die plaatjes staan op ELKE in België verkochte Citroen .

Werden gemonteerd bij de invoerder ( Citroen Ijzerplein ) want dit PVG nummer is uniek Belgisch !

Heeft niets te maken met Belgische productie .

Zelfs later in België ingevoerde wagen die via de invoerder een PVG attest nodig hadden werden hiervan voorzien .

Later ( en nu nog ) kon een gelijkvormigheid ook via de autokeuring bekomen worden .

Want van medewerking van Citroen België ( op het Peugeot hoofdkwartier ) hoef je niet veel meer te verwachten .

Walter nice day

Ps die leidingbundel werd enkel compleet ( vier leidingen ) geleverd , eerst uit één stuk ,

moest je de leidingen vooraan nog juist plooien , later in twee delen .

En de productie was tot 69 in VORST met één O cheese

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 28 januari 2018 09:47 PM
  [ # 915 ]

Heren, dank! Mea culpa, dan ben ik voorheen niet correct geïnformeerd. @Waterman, ik begon nog niet aan je te twijfelen hoor! Smile

En wBogaerts, ik knoop het in mijn oren, Vorst, maar dan ook boven nul Smile.

Op zich, zonder Vorst te kort te doen, ook net zo prettig te weten dat mijn voiture onder toeziend oog van de Eiffeltoren is geproduceerd.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
61 van de 111
« Eerste  < Vorige 59 60 61 62 63 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook