60 van de 111
« Eerste  < Vorige 58 59 60 61 62 Volgende >  Laatste »
   
Project ID(ylle): klaar, rijden maar!!
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5358
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 13 januari 2018 09:57 PM
  [ # 886 ]

Misschien heb ik het mis of heb ik wat gemist, maar kan je de bank nog wel neerklappen?
De standaard break achterbank is veel dunner volgens mij en zit daarom dan ook niet lekker…

O wacht inderdaad niet goed teruggelezen, berline bank is een bewuste keuze…

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 13 januari 2018 10:03 PM
  [ # 887 ]

H@ns: vorige pagina, 13-12 om 13:42 Smile Uiteraard blijft het originele meubilair gewoon bij de auto, netjes opgeslagen.

Mijn andere break heeft wel de originele bank maar die kan ook niet meer neergeklapt worden en daar heb ik op een andere manier veel voordeel van:

Untitled by , on Flickr

Untitled by , on Flickr

Mr. Green

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 19 januari 2018 10:19 PM
  [ # 888 ]

Untitled by , on Flickr

Zo. Die zit er ook weer op. Kan niet wachten tot deze zomerkleur op mijn auto prijkt.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Gepost: 19 januari 2018 10:24 PM
  [ # 889 ]

Bleu Lagune, mooi!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 20 januari 2018 11:35 AM
  [ # 890 ]

Reken maar! Smile

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 20 januari 2018 04:44 PM
  [ # 891 ]

Al paar weken avonden aan het ontvetten en stralen. Hieronder wat verschillende stadia van diverse onderdelen. Na primer volgt afh vh onderdeel de chocoladebruin of boswachtersgroen Smile

Untitled by , on Flickr

Untitled by , on Flickr

Behuizing rempedaal, gegalvaniseerd metaal, was ook deels aangeroest. Gestraald, primer en inox aflak.

Untitled by , on Flickr

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5358
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 20 januari 2018 06:19 PM
  [ # 892 ]
IDealist schreef:

Na primer volgt afh vh onderdeel de chocoladebruin of boswachtersgroen Smile

Die antidreungewichten horen toch zwart? Wink
Maareh, goed bezig! very good

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 20 januari 2018 10:06 PM
  [ # 893 ]

Nope. Bij mijn auto waren ze bruin. Een zat nog zo goed in de lak dat ik hem alleen heb overgespoten om kleurverschil met de rest vh bruin te voorkomen… Rolling Eyes

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
olga
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 21 januari 2018 06:12 PM
  [ # 894 ]

Welke kleur bruin gebruik jij?

Rinus

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 21 januari 2018 09:25 PM
  [ # 895 ]

Bruin = RAL 8017 (hier op het forum ergens gevonden) en toen laten maken in een blik industrielak. Deze kan ik hier lokaal laten afpersen in spuitbussen met een fraai spuitbeeld, zodat ik voor al die kleine dingen niet steeds een spuitbeker hoe schoon te maken. Die industrielak vloeit ook erg mooi uit. Droogt alleen wat langzamer. So what…

Deze heb ik niet heel strak gemaakt hoor, verdwijnt toch weer onder een afdekplaat en gastank. Was wel verroest op de randen, vandaar toch onder handen (deels gestraald). Op die cirkel komt een mousse stootring. Heb de lijmresten laten zitten, weet ik precies waar ie terug moet.

Untitled by , on Flickr

En nog wat chocoladespulletjes:

Untitled by Bas Verhagen, on Flickr

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 25 januari 2018 10:22 PM
  [ # 896 ]

Weer heel wat uren en onderdelen stralen verder. Dankbaar werk. Hier een motorkapscharnier.

Untitled by /url], on Flickr

En hier weer in de grondlak. Zit inmiddels met nieuwe boutjes op de auto.

[url=https://flic.kr/p/23Kvadz]Untitled by , on Flickr

Inmiddels ook de beide pedaalhouders gedaan: van koppelingspedaal en parkeerrem. De achterplaat van het koppelingspedaal bevestigt wederom weinig fileverkeer: geen scheurvorming op de bekende plek, waar mijn andere dat wel heeft.

Ik ontdekte dat mijn stuurwiel met leer is bekleed. Dat is stemmig met de interieurbekleding. Weet iemand of het origineel is? Het zit er netjes op. Daarbij heeft het een zwart stuurhart. Het stuurwiel hoort qua bouwjaar niet op mijn auto, daar zou namelijk een opgeschuimd stuurwiel in moeten maar die excusez: die doen mij echt pijn aan de ogen. Ik vind dat echt helemaal niks. Dus deze blijft erin. Soit.

Alleen een beetje vuil. Voila:

Untitled by , on Flickr

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 27 januari 2018 10:03 PM
  [ # 897 ]

Weet niemand of een leren stuurwielomtrek standaard leverbaar was? Zie boven?

3 van de 4 ledingen van de leidingbundel naar achteren leken nog OK, maar vond ik bij nadere inspectie en even stralen op de uiteinden toch niet goed genoeg. DS garage Jansen was het met me eens: twijfelgeval en bij twijfel niet inhalen dus gekozen voor een nieuwe set leidingen. Originaliteit is leuk maar dan moet je dat wel kunnen zien en dat is met deze leidingbundel niet het geval. Dus ben ik voor CuNi gegaan. Voila:

Untitled by , on Flickr

zo te zien passen ze ook op een Audi Laughing

En verder gegaan met pedalengebeuren:

Untitled by n, on Flickr

Untitled by , on Flickr

Verder een hele bak vol onderdelen samen met Herman en Bert beoordeeld. Uitkomst: hulpstuurhuizen nog goed, 2 motorsteunen vervangen, gereviseerde meegenomen. De slechte leidingen meet ik binnenkort stuk voor stuk op en worden dan opnieuw gemaakt in CuNi.

Nu bezig met demontage schakelcommando/ stuurnaaf. Het vet is er af, nu verder schoonmaken, spuiten en met nieuw vet monteren.

De voortgang zit er lekker in, nog even doorbijten en dan beschik ik over een fors maar schoon bouwpakket. Dan kan het puzzelen beginnen.

Vanmiddag voor het eerst in maanden de andere godin gestart (liep meteen) en een rondje gereden, onderweg lak gehaald. Het wegdek was hier voor het eerst in maanden een keer droog (ik woon in een zeer bosrijke omgeving, dus 5 maanden per jaar klamme bodem) en er ligt nog voldoende pekel om er in nat weer niet overheen te willen maar het is kapotgereden en die droge fijne poeder komt niet zo ver.
Wat een feest. Ik rijd al maanden afwisselend in 2 luxe moderne Volvo’s en wat is en blijft het dan bijzonder om vast te stellen dat je in een zowat 50 jarige auto gewoon niks te kort komt. En dan dat zalige veercomfort! Citroen heeft destijds iets verschrikkelijk goed gedaan….

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 28 januari 2018 12:41 PM
  [ # 898 ]

Je hebt heel goede lak in spuitbus van Motip .. Industrial Motip in de handel. Hecht zeer goed en zeer slijtvast

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 28 januari 2018 12:50 PM
  [ # 899 ]

Ik kan me niet indenken dat er iets anders was dan met lint omwikkelde sturen, en later de opgeschuimde versie. Vermoedelijk is destijds het lint, dat kapot was, eraf gehaald en vervangen door de leren versie.
Verder mooi dat je zijdeglans gebruikt voor de onderdelen. Dat ziet er fantastisch uit. Het werken met CuNi leidingen gaat prettig, je kunt het met de hand nog bijbuigen zodat het echt mooi komt te zitten.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 28 januari 2018 01:11 PM
  [ # 900 ]

In welk materiaal werden de standaard leidingen toen gemaakt?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
 
60 van de 111
« Eerste  < Vorige 58 59 60 61 62 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook