2 van de 22
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Gezamenlijk naar de ICCCR 2012
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 11 oktober 2011 09:26 PM
  [ # 16 ]

Tips voor onderweg…

In YORK zelf is een groots treinen museum… midden in de stad.

Vlak bij CAMBRIDGE een heel groot vliegtuig en legervoertuigen museum… moet je gezien hebben, in DUXFORD.

Zeer de moeite waard, maar neem er wel de tijd voor.

Als je via IJMUIDEN, NEW CASTLE reist vergeet dan niet BEAMISH aan te doen… je zal je ogen uitkijken maar

neem ook hier een dag de tijd voor.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 oktober 2011 09:30 PM
  [ # 17 ]
patrijsraam schreef:

Ook een optie is;
Ijmuiden Newcastle met de DFDS
is ook alleen een nachtboot

Ik weet niet hoe dat in verhouding staat met de trein of de andere boten, maar dat koste een paar jaar geleden al een paar 100 euro de overtocht met auto en 2 personen.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 11 oktober 2011 09:44 PM
  [ # 18 ]
Arjan Verkade schreef:

Is de auto-trein geen optie?

Het idee en de ervaring is dat met een boottrip het vakantiegevoel bevordert. En inderdaad was het de inschatting dat het vanuit het Olympisch opstoppingsoogpunt handiger zou zijn ‘boven’ Londen te beginnen met rijden. Gelukkig is het ook de bedoeling interactief tot besluitvorming te komen. Dat biedt ruimte om beargumenteerd de goegemeente op ander gedachten te brengen. cheese

De nachtboot biedt ook het perspectief gezellig met elkaar te happen, vervolgens een borrel te doen en dan de volgende ochtend uitgerust aan een leuke rit te beginnen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 11 oktober 2011 10:48 PM
  [ # 19 ]
waterman schreef:

Nee, ze trekken gewoon de motorkap open, kijken in de kofferbak en onder de auto. Gas is écht een vette no-go in de Eurotunnel.

En ook een jerrycans benzine is niet toegelaten op de boot !!

gelukkig is de SM zo dorstig dat die tien liter benzine al makkelijk bij in de tank konden tongue rolleye

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 12 oktober 2011 12:53 AM
  [ # 20 ]

Op basis van de reacties hier lijkt Calais-Dover in het algemeen minder geschikt te zijn, omdat we langs het Olympische London zouden moeten rijden. Calais-Dover via de Eurotunnel zou bovendien deelnemers met LPG-auto’s uitsluiten.

Tot dusverre heeft Rotterdam-Hull de meeste stemmen verzameld, maar inmiddels zijn ook al stemmen op Zeebrugge-Hull uitgebracht. De boot uit Zeebrugge komt slechts 15 minuten later in Hull aan dan die uit Rotterdam. Het zou mogelijk moeten zijn de beide opties te combineren, temeer omdat het twee boten van dezelfde maatschappij betreft.

Maar goed, laten we eerst maar eens zien hoe er verder gestemd wordt…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 12 oktober 2011 12:55 AM
  [ # 21 ]
patrijsraam schreef:

Ook een optie is;
Ijmuiden Newcastle met de DFDS
is ook alleen een nachtboot

Kun je uitleggen hoe je je deze reis voorstelt? Bijvoorbeeld waar verzamelen, welke route van Newcastle naar Harrogate? Als dat duidelijk is, kunnen we de optie ook in stemming brengen!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 12 oktober 2011 09:59 PM
  [ # 22 ]

Ik heb deze reis diverse keren gemaakt, naar New Castle…

Je kan in de namiddag naar IJmuiden rijden, hij vertrekt in principe elke dag om 18.00 uur.

Na een nacht varen kom je ongeveer om 9.00 9.30 uur aan. Je hebt dan de hele dag nog te gaan.

Je bent dan reeds in het mooiste deel van Engeland ook Schotland is zeer nabij.

In dit geval moet je naar het zuiden, over de grote weg of binnendoor.

Met deze verbinding bespaar je heel erg veel tijd en hoef je niet zo veel te rijden.

Naar Calais reizen gaat ook niet vanzelf.

De kosten, zoek het uit zou ik zeggen, maar de tijdswinst is enorm, je kan een hut nemen en ook zijn er

vliegtuigstoelen. Maar bij DFDS kan je wel heel erg lekker eten.

Terug is hetzelfde verhaal vertrek 18.00 uur aankomst IJmuiden 9.00 9.30 uur. en binneb 2 uur ben je weer thuis,

zelfs in mijn geval.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 12 oktober 2011 10:11 PM
  [ # 23 ]

Klopt. Zo ook inderdaad minder verkeers ellende.  Ken alle genoemde ferry verbindingen. DFDS geniet mijn voorkeur.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 12 oktober 2011 10:17 PM
  [ # 24 ]

Het rijden op zich met daarbij een leuk ding om te bezoeken, dat is denk ik wel één van de aspecten om te overwegen juist wel te doen> De eerste gedachte was namrlijk niet om zo snel mogelijk bij de ICCCR te komen, maar om een leuke trip te maken. Tegelijkertijd ben ik wel blij met de inbreng en mocht de goegemeente meegaan in dit idee, dan is het ook een uitkomst. Het is namelijk het plan een breed gedragen tripplan te bedenken.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Gepost: 12 oktober 2011 10:20 PM
  [ # 25 ]
Visa GTI 115 schreef:

Terug is hetzelfde verhaal vertrek 18.00 uur aankomst IJmuiden 9.00 9.30 uur. en binneb 2 uur ben je weer thuis,

zelfs in mijn geval.

Nou, in mijn geval niet hoor Very Happy

Profiel  
 
Gepost: 12 oktober 2011 10:21 PM
  [ # 26 ]

Ik heb het bovenstaande eens op mijn gemak gelezen, zou er daadwerkelijk zoveel meer verkeer te verwachten zijn vanwege die Olympische spelen? Waarschijnlijk wel rond de plaatsen waar wedstrijden plaatsvinden, maar damn, Londen is hoe dan ook een verkeersramp om te passeren.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 12 oktober 2011 10:51 PM
  [ # 27 ]

dat is wel aardig om even naar te kijken. die andere veerboten hebben wat andere tijden.
met die trip heb je een avond + nacht aan boord, en zijn de vertrek + aankomt tijden prettig. dit mbt avond eten en ontbijt.
een andere had een aankomst tijdstip van wat vroeger, rond 6 uur of zo…...

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 12 oktober 2011 11:59 PM
  [ # 28 ]

En niet te vergeten tijd voor een leuk stukje toeren en een bezoekje aan het één of ander. cheese

En het goede nieuws is dat er blijkbaar interesse is volgens de doodlelijst zonder mensen erop vast te willen pinnen:

RensKorevaar    
Robin Visser    
Peter van Lint    
Jim Geselschap    
Eric Keyzer (Cire)   
Jaap (Puffel)   
Tjerk    
Wbogaerts    
demuywo    
Jan Beets(jantje1948

Het is een begin, een heel leuk begin zelfs en ik denk zelfs meer dan een begin….

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 13 oktober 2011 01:23 AM
  [ # 29 ]

“Visa GTI 115” en “puffel” hebben de overtocht IJmuiden-Newcastle zo enthousiast beschreven dat deze is toegevoegd aan de poll.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 13 oktober 2011 01:44 AM
  [ # 30 ]

OK OK, nou ja enthousiast, kijk - als expat en ook daarvoor, heb ik ik al zo vaak met al die ferries mee geweest, dat het voor mij niet meer bijzonder is. Doe je dit zelden of nooit, is het varen op zich al een leuke ervaring, zeker ‘s zomers. Des te leuker als je wat langer aan boord bent en kunt slapen.

Het lijkt me wel leuk om een terugreis -voor mij dan- van (altijd terugkerend bezoek aan familie en vrienden in Nederland) te combineren met de ICCR meeting. Yorkshire is mooi hoor. (en zooooo Engels!) En van rijden daar kun je alle kanten op. The bigger London area is een ander verhaal. Ontspannen rijden heb ik daar nog niet meegemaakt, zelfs niet ‘s nachts. Onderschat niet de drukte van het verkeer daar, met name ontzettend veel vrachtverkeer.

Een avond aan boord met eten en drinken gecombineerd met een nachtrust is verre te preferen boven (h)motels in Belgie of Frankrijk. Ik heb dit (te) vaak gedaan dus neem het maar aan of vraag het aan een vrachtwagen chauffeur. Het lijkt mij in deze ook veel leuker en gezelliger.

Voor leuke ritten in de citroens kom je beter weg met rustigere en mooie wegen, lijkt mij.

(en natuurlijk is Stranrear het dichtsbij om over te varen naar Belfast cq Ierland Laughing )

Ik ken Yorkshire dus mocht iemand wat willen weten hoor ik het wel.

met vriendelijke groet

Jaap

Profiel  
 
 
2 van de 22
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook