2 van de 12
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
RandY’s SAXO VTS 1.6 16V BiTone [gepoetst]
RandY
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 467
Geregistreerd: 07-10-2009

Gepost: 09 januari 2012 12:38 PM
  [ # 16 ]

Afgelopen zaterdag heb ik samen met mijn broer het een en ander vervangen en gerepareerd aan de saxo. Het ging alleen niet zonder slag of stoot. Ik ben zaterdag ochtend 2x terug geweest naar de automaterialenzaak omdat ik de verkeerde onderdelen had mee gekregen. En natuurlijk hadden ze de achterste draagarmrubbers niet op voorraad liggen… Dus aan de draagarmen is nog niks gedaan. ook had ik de verkeerde thermostaat gekregen, maar gelukkig hadden ze deze wel liggen.

We zijn begonnen met de aandrijfaskering. Op de bak zat nog maar een 1/2e liter olie op…. Hier hoorde 1,8liter op te zitten. Gelukkig zag er geen gruis in de olie.

Daarna de thermostaat vervangen omdat de motor niet op temperatuur kwam. Gelijk maar even de koelvloeistof ververst. Dit zag er niet al te fris meer uit.

oude kvs

Als het goed is krijg ik vandaag wel de goede draagarmrubbers zodat deze van de week nog even vervangen kunnen worden.

ALs laatste ook nog even naar de bedrading van de hoedeenplank luidsprekers gekeken. Bij een luidspreken had vde vorige eigenaar een draad verkeerd aangesloten…. Nu is alles wel weer goed. Moet alleen nog een keer de kabels netjes wegwerken.


‘s middag ben nog “even” naar Stan gereden om een setje Ville De Lemans velgen op te halen. Velgen zien er nog uit als nieuw. Ben er echt super blij mee



Citroen DS4 thp200 Sport Chic

vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i

Profiel  
 
marcel14trs
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007

- Xsara diffrence 2
Gepost: 09 januari 2012 06:30 PM
  [ # 17 ]

je was toch niet naar brezan (me werk) geweest he cheese  omdat je alles verkeerd had haha

met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur dream

vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.

Profiel  
 
RandY
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 467
Geregistreerd: 07-10-2009

Gepost: 09 januari 2012 07:34 PM
  [ # 18 ]

Nee. was bij van silfhout auto materialen in winterswijk. Is over het algemeen een hele fijne zaak met erg veel voorraad.

Citroen DS4 thp200 Sport Chic

vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i

Profiel  
 
marcel14trs
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007

- Xsara diffrence 2
Gepost: 09 januari 2012 08:03 PM
  [ # 19 ]

die ken ik niet gulp  maar goed

ben benieuwd naar je velgen onder de saxo doe je dat met de zelfde banden ? of met de xsara maat 195/55/15 ?

met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur dream

vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 januari 2012 08:05 PM
  [ # 20 ]

Xsara maat is te hoog voor een Saxo Wink

De huidige banden gaan niet op de 15 inchers passen.

Profiel  
 
marcel14trs
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007

- Xsara diffrence 2
Gepost: 09 januari 2012 08:14 PM
  [ # 21 ]
Arjan Verkade schreef:

Xsara maat is te hoog voor een Saxo Wink

De huidige banden gaan niet op de 15 inchers passen.

 


vroeg het me af maar wat komt er dan om heen 185/55/15 ?

is dat de standaard voor de saxo vts ?
iet breder/voller zou juist mooi zijn lijkt mij surprised

met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur dream

vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.

Profiel  
 
RandY
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 467
Geregistreerd: 07-10-2009

Gepost: 09 januari 2012 11:16 PM
  [ # 22 ]

Er komen zodadelijk 195-45-15 banden overheen. dan zit ik met maar een 1/2% tellerafwijking. Zit te denken aan een Falken ZIEX ZE-912 band. Dit is een super sportieve band met bakken met grip. Mijn broer heeft ze ook onder zijn 206 gti zitten. Ik hoor er eigenlijk alleen maar goede verhalen over. Qua prijs zijn ze ook nog een interessant.

Citroen DS4 thp200 Sport Chic

vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i

Profiel  
 
marcel14trs
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007

- Xsara diffrence 2
Gepost: 16 januari 2012 10:39 PM
  [ # 23 ]

hey randy zitten ze er al onder je velgen tongue wink

of ben je in de tussen tijd druk met andere update,s aan je vts bezig geweest ?

met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur dream

vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 17 januari 2012 08:38 PM
  [ # 24 ]

bandenmerken:    michelin continental bridgestone firestone(*) uniroyal semperit(*) zijn goed
te mijden kleber (reden slecht contact op nat wegdek al bij +10°c )

(*) enkel zelf ervaring met winterbanden (op droog , nat , ijs en sneeuw )

Maar zolang je bij de premium en midrange banden blijft is er geen direct slipgevaar.

lowend en economy banden is vragen op slippers.

Profiel  
 
RandY
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 467
Geregistreerd: 07-10-2009

Gepost: 18 januari 2012 08:38 PM
  [ # 25 ]

velgen komen er de eerste 2 maand nog niet onder, banden heb ik ook nog niet besteld.

Vorige week zijn de draagarm rubbers van de wielophanging voor vervangen voor een setje verse. Wat een verschil met ervoor zeg! Auto ligt nu veel stabieler op de weg en stuurt echt snaar strak.

Er zit echter nog wel een naar geluid in de wiel ophanging. Als ik wegrij hoor ik een harde bonk (ergens in de wielophanging volgens mij). Dit hoor je ook weer als je achteruit gaat rijden… Binnenkort maar weer is onder de auto gaan kijken wat dat kan zijn.

Het zouden de remblokken voor kunnen zijn of de veerpootlagers. We zien wel. Ben er al wel achter dat de auto flink achterstallig onderhoud heeft. langzaam wordt dit allemaal opgelost.

Citroen DS4 thp200 Sport Chic

vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i

Profiel  
 
RandY
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 467
Geregistreerd: 07-10-2009

Gepost: 27 januari 2012 10:35 AM
  [ # 26 ]

en we gaan weer vrolijk verder met updates. Ik kon via het saxo16v forum een gebruikte airbox overnemen voor een zacht prijsje.

gisteren binnen gekregen. en er meteen op gezet. nu blijkt het filter dat ik had hetzelfde te zijn als die wie bij de airbox hoort.

Wat brult de saxo hier mooi van. tot 3500 rpm is het eigenlijk nog best beschaafd, daarboven is het echt mooi en rauw.
heb verder nog geen foto’s maar zoiets is het

Citroen DS4 thp200 Sport Chic

vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i

Profiel  
 
Wizzy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 26-01-2012

- Saxo 1.1i
Gepost: 27 januari 2012 12:00 PM
  [ # 27 ]

Hoe zit het met de luchtfilter?
Waar schaf je die aan en welke xzet je erop?
Is het een open luchtfilter en zou die dan ook op een saxo 1.1i Phase I passen uit 1999?

Profiel  
 
RandY
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 467
Geregistreerd: 07-10-2009

Gepost: 27 januari 2012 02:42 PM
  [ # 28 ]

ik heb deze gebruikt van iemand over kunnen nemen voor een zacht prijsje.

Deze set kun je iig niet nieuw meer kopen, omdat ie niet meer verkrijgbaar is. Ik weet ook niet of ie uberhaubt wel op een 1.1 past.

Citroen DS4 thp200 Sport Chic

vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 27 januari 2012 05:43 PM
  [ # 29 ]

op eerste zicht gaat ie niet passen.

Ik zie trouwens geen enkel nut om een niet originele luchtfilter te gebruiken op een kleine cilinderinhoud. Wel weet ik dat je cilinderblok sneller versleten gaat raken door onzuiverheden maar goed ieder zen mening. Een propere originele luchtfilter kan wel wonderen doen.

Als je het doet voor het geluid plaats dan een andere einddemper op de uitlaat. Voor het prestatie verschil gaat dan hooguit 1pk meer geven op de 60pk resultaat 0.0000000000001 beter optrekvermogen.

Profiel  
 
Wizzy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 26-01-2012

- Saxo 1.1i
Gepost: 27 januari 2012 05:46 PM
  [ # 30 ]

Ok bedankt voor de reacties!
Met einddemper bedoel je dan alleen een sierstuk dat ik erop kan klemmen door schroeven aan te draaien zoals de volgende link:
http://www.nltuning.nl/virtuemart/rvs-uitlaatsierstukken/rvs-uitlaat-sierstuk-rond-76-mm/


Of moet ik echt alles na de katalysator eraf zagen of zelfs kat en eindstuk vervangen??

Profiel  
 
 
2 van de 12
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook