8 van de 9
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 Volgende > 
   
Lichtmetalen velgen opknappen
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 12 november 2012 12:29 AM
  [ # 106 ]
jaco schreef:

Voorheen had ik andere plakloodjes (zink) die veel platter waren en bovendien ook nog eens mooier bij de velg stonden (doordat ze grijs gemaakt waren), zie onderstaande foto:

Van mijn garage begreep ik dat dit niet meer leverbaar is. Naar hun zeggen is de leverancier ermee gestopt omdat het te kostbaar was en te weinig verkocht werd.

Eigenlijk ben ik nu dus op zoek naar deze plakloodjes. Weet iemand toevallig nog een plek waar dit nog wel leverbaar is?

Mijn LM velgen zijn door Doro gedaan, en daar zatten precies dezelfde loodjes op. Misschien dat hij je verder kan helpen?  bye

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 23 november 2012 08:04 PM
  [ # 107 ]

Ok, mijn wielen zijn opnieuw gebalanceerd. Er zit nu een plakloodje aan de buitenrand.
Op mijn wielmoeren heb ik chromen kapjes gezet. So far so good.
Toen de centrale naafkapjes erop. Rare dingen. Hebben ieder drie klemmetjes die het kapje op het wiel moeten klemmen. Dat werkt dus bij 2 van de 4 niet. Ze veren weer terug als je ze erop duwt. Ok, de klemmetjes wat verbogen…. Breken ze af….. Grrrr
Wat nu? Vastkitten?? Wat is jullie ervaring met deze dingen?

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
johan1961
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 22-11-2012

- XM Break V6 24v automaat.
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive.
- ID/DS DS 19 ambulance
- ID/DS DS20 Ambulance
Gepost: 23 november 2012 10:16 PM
  [ # 108 ]

Zelf doen geeft voldoening, is veeeeel goedkoper, en kan best mooi zijn:



Gewoon met spuitbussen van Motip, wel een goede ondergrond gebruiken….

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 23 november 2012 10:56 PM
  [ # 109 ]

Mooi werk Johan,
Wat heb je trouwens voor ondergrond gebruikt?
Ik neem aan iets wat goed corrosie tegen gaat?

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 23 november 2012 11:04 PM
  [ # 110 ]

Mooi werk Johan, ik ga het ook proberen morgen. 2 pack paint werd door mijn verf expert afgeraden ivm de kosten. Hoeveel lagen lak en blanke lak heb je gebruikt?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 november 2012 11:06 PM
  [ # 111 ]

Ziet er goed uit!

Persoonlijk vind ik het wel zonde dat je over het “loodje” heb heen gespoten, als je nieuwe banden plaatst zal je dit plekje blijven zien.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 23 november 2012 11:28 PM
  [ # 112 ]
puffel schreef:

Mooi werk Johan, ik ga het ook proberen morgen. 2 pack paint werd door mijn verf expert afgeraden ivm de kosten. Hoeveel lagen lak en blanke lak heb je gebruikt?

Ik heb zelf eens BX LM velgen gespoten, 3-4 dunne lagen. vooral niet proberen in 1x te laten dekken. En dan 2-3 dunne lagen blanke vernis eroverheen. Gewoon kijken en aanvullen totdat het er mooi uit ziet.
Op een draaiplateau om alle zijden goed te kunnen bereiken.
Als je goede verlichting hebt kan je er ook omheen lopen…

Maar bij mij was de onderlaag nog vrij goed, dus ik heb standaard ondergrond gebruikt uit een spuitbus.
Voor geoxideerde velgen zou ik toch liever een speciale ondergrond nemen, alleen ik weet niet of er wat goeds leverbaar is in een spuitbus…

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 23 november 2012 11:59 PM
  [ # 113 ]
maartens schreef:

Ok, mijn wielen zijn opnieuw gebalanceerd. Er zit nu een plakloodje aan de buitenrand.
Op mijn wielmoeren heb ik chromen kapjes gezet. So far so good.
Toen de centrale naafkapjes erop. Rare dingen. Hebben ieder drie klemmetjes die het kapje op het wiel moeten klemmen. Dat werkt dus bij 2 van de 4 niet. Ze veren weer terug als je ze erop duwt. Ok, de klemmetjes wat verbogen…. Breken ze af….. Grrrr
Wat nu? Vastkitten?? Wat is jullie ervaring met deze dingen?

Als je de naafkappen monteerd druk je ze er eerst op en dan een klein slagje naar links en dan klein slagje naar rechts. Hiermee trekt hij zichzelf vast. Probeer maar eens.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 24 november 2012 12:00 AM
  [ # 114 ]
johan1961 schreef:

Zelf doen geeft voldoening, is veeeeel goedkoper, en kan best mooi zijn:



Gewoon met spuitbussen van Motip, wel een goede ondergrond gebruiken….

Ziet er netjes uit. Ook ik had het loodje er even afgepakt. Heb je alle velgen al klaar? Anders kan je dat bij die nog doen. Is het endresultaat nog mooier.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 24 november 2012 12:08 AM
  [ # 115 ]
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:
maartens schreef:

Toen de centrale naafkapjes erop. Rare dingen. Hebben ieder drie klemmetjes die het kapje op het wiel moeten klemmen. Dat werkt dus bij 2 van de 4 niet. Ze veren weer terug als je ze erop duwt. Ok, de klemmetjes wat verbogen…. Breken ze af….. Grrrr
Wat nu? Vastkitten?? Wat is jullie ervaring met deze dingen?

Als je de naafkappen monteerd druk je ze er eerst op en dan een klein slagje naar links en dan klein slagje naar rechts. Hiermee trekt hij zichzelf vast. Probeer maar eens.

Dat kan dus niet meer als er iets is afgebroken. Ik heb me ook wel eens verbaasd over deze plastic kapjes. Ik zou niet weten waarom je ze niet met een vullende lijm of lijmende kit vast zou kunnen zetten.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 24 november 2012 12:32 AM
  [ # 116 ]
break23m schreef:
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:
maartens schreef:

Toen de centrale naafkapjes erop. Rare dingen. Hebben ieder drie klemmetjes die het kapje op het wiel moeten klemmen. Dat werkt dus bij 2 van de 4 niet. Ze veren weer terug als je ze erop duwt. Ok, de klemmetjes wat verbogen…. Breken ze af….. Grrrr
Wat nu? Vastkitten?? Wat is jullie ervaring met deze dingen?

Als je de naafkappen monteerd druk je ze er eerst op en dan een klein slagje naar links en dan klein slagje naar rechts. Hiermee trekt hij zichzelf vast. Probeer maar eens.

Dat kan dus niet meer als er iets is afgebroken. Ik heb me ook wel eens verbaasd over deze plastic kapjes. Ik zou niet weten waarom je ze niet met een vullende lijm of lijmende kit vast zou kunnen zetten.

Dat snap ik, maar ik neem aan dat niet alle 4 de naafkappen stuk zijn. Maar vastkitten kan natuurlijk altijd alleen iets minder handig als ze weer een los en dan weer vast moeten. Wellicht is een andere naafkap net zo makkelijk.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 24 november 2012 12:35 AM
  [ # 117 ]
maartens schreef:

Ok, mijn wielen zijn opnieuw gebalanceerd. Er zit nu een plakloodje aan de buitenrand.
Op mijn wielmoeren heb ik chromen kapjes gezet. So far so good.
Toen de centrale naafkapjes erop. Rare dingen. Hebben ieder drie klemmetjes die het kapje op het wiel moeten klemmen. Dat werkt dus bij 2 van de 4 niet. Ze veren weer terug als je ze erop duwt. Ok, de klemmetjes wat verbogen…. Breken ze af….. Grrrr
Wat nu? Vastkitten?? Wat is jullie ervaring met deze dingen?

Mocht je er twee nodig hebben, dan heb ik er nog wel twee voor je liggen. PM even als je liever niet wilt kitten.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
johan1961
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 22-11-2012

- XM Break V6 24v automaat.
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive.
- ID/DS DS 19 ambulance
- ID/DS DS20 Ambulance
Gepost: 24 november 2012 11:17 AM
  [ # 118 ]

Ik heb de spuitbussen van Motip gebruikt, een grondverf voor de kale plekken, een filler om niet alle kleine oneffenheden eruit te hoeven schuren en vervolgens de velgenlak met daaroverheen blanke lak.
Alle lagen in meerdere lagen opbrengen, tussen de een na laatste en laatste iets langer wachten en dan de laatste wat dikker tot ie mooi gaat vloeien.
Ze zijn alle vier al af, wil wel een foto van het resultaat plaatsen maar…. het is een XM!

bye

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 24 november 2012 11:25 AM
  [ # 119 ]

laten zien a.u.b.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 24 november 2012 12:48 PM
  [ # 120 ]
maartens schreef:

Ok, mijn wielen zijn opnieuw gebalanceerd. Er zit nu een plakloodje aan de buitenrand.
Op mijn wielmoeren heb ik chromen kapjes gezet. So far so good.
Toen de centrale naafkapjes erop. Rare dingen. Hebben ieder drie klemmetjes die het kapje op het wiel moeten klemmen. Dat werkt dus bij 2 van de 4 niet. Ze veren weer terug als je ze erop duwt. Ok, de klemmetjes wat verbogen…. Breken ze af….. Grrrr
Wat nu? Vastkitten?? Wat is jullie ervaring met deze dingen?

zijn die velgen gepoedercoat ?
dan kan het zijn dat er op/in dat gat ook een laagje extra zit, en dat gat dus een ietsje kleinere diameter heeft…..
zou dat daardoor kunnen komen met je naafkapjes ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
 
8 van de 9
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook