Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Dat bedoel ik: (top)kwaliteit kost gewoon €€€.
Echter, je kunt zelf ook al heel veel: met een ‘tolletje’ en een boormachine kun je zeer veel corrosie wegkrijgen en als je dan geduldig de vlakjes afplakt kun je met een spuitbus hele aardige resultaten verkrijgen. Er staan genoeg voorbeelden daarvan op dit forum. Je zou even kunnen zoeken met de zoekfunctie.
Het is alleen veel handwerk en tja.. zo mooi als die van CX-Basis worden ze nimmer, maar voor de meeste gebruiksauto’s is dat ook niet zo cruciaal.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Voor mij is de gulden middenweg goed genoeg. Ik wil geen beunhaaskwaliteit maar het hoeft ook niet persé er uit te zien alsof hij nèt uit de Citroënfabriek komt. Als de velgen één kleur hebben maar wel goed en langdurig mooi blijven vind ik het best.
Mijn velgen heb ik zelf gedaan, is goed te doen.
https://picasaweb.google.com/117648566053955775488/FemmeFataleMeijeBlanc7#
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Als je poedercoaten mocht overwegen, kan ik je wheeltrim in Nijkerk aanbevelen. Zij zijn ten eerste goed bekend met de CX-velgen en ten tweede leveren ze goede kwaliteit. Poedercoaten in twee kleuren kostte ruim vier jaar geleden €107,50 per velg.
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
het is inderdaad ook goed zelf te doen.
kost een paar uurtjes maar dan heb je de eerste twee jaar ook wat.
alleen al je ze laat stralen let dan op dat ze het wel doen met glasparel.
andere manieren zijn te grof en krijg je vaak onherstelbare schade
bij mij zijn de wielbouten verchroomd.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
die zien er goed uit Jaco
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Dat was in 2007, toen ze net klaar waren. Inmiddels zitten er wel enkele kleine beschadigingen op van het roekeloos rijden.
Die verchroomde bouten van jou zijn ook erg mooi.
Ik heb destijds ‘nieuwe’ bouten bij CX-basis besteld, ik dacht dat die vernikkeld waren (weet niet zeker), maar die zijn inmiddels langs zo mooi niet meer, helemaal zwart.
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
je moet wel blijven poetsen
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Da’s aan mij niet besteed.
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
bij mij naar twee jaar
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Als nieuw!
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
maar bij jou zijn de velgen enkel niet mooi meer door de rijstijl?
als dat zo is dan wist ik wel.
ik draai ze in ieder geval nooit meer af,want het blijft niet lang mooi bij dagelijks gebruik.
op 1 of andere manier komt er altijd weer vocht tussen en knapt de lak er af.
met lelijkheid tot gevolg
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
jaco schreef:Als nieuw!
is de mooiste van de vier
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
F.SvM schreef:maar bij jou zijn de velgen enkel niet mooi meer door de rijstijl?
als dat zo is dan wist ik wel.
ik draai ze in ieder geval nooit meer af,want het blijft niet lang mooi bij dagelijks gebruik.
op 1 of andere manier komt er altijd weer vocht tussen en knapt de lak er af.
met lelijkheid tot gevolg
Klopt Frank, er zitten na bijna vijf jaar enkel een paar kleine beschadigingen die overduidelijk geen slijtageplekken zijn.
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die van mij zijn ooit ook bij een vorige eigenaar afgedraaid en van poedercoating voorzien.
Ik weet niet waar of wat dat gekost heeft. Misschien was dat zelfs nog wel bij een Duitse eigenaar wie weet…
Het bedrijf dat dit gedaan heeft vond dat 2 kleurige ook niet makkelijk, er is op diverse plekken te zien dat de donkere kleur door de lichte kleur heen komt
Hier o.a. op de velgen rand en naast de dop
Hier ook te zien naast de dop.
Ook de vlakken van het afdraaien zijn op deze foto’s te zien, gelukkig valt het als je naast de auto staat niet direct op
Ik zou eigenlijk wel willen weten waar dit gedaan is, dan weet ik in elk geval waar ik niet naar toe moet volgende keer