11 van de 18
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
Mijn Type 2 Gris Renard
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 04 maart 2014 11:43 PM
  [ # 151 ]

Of de radio wat harder zetten…
Volgens mij heeft elke (middenklasse) auto dat verschijnsel…

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 05 maart 2014 06:52 PM
  [ # 152 ]

Dan gaan we daar verder niks aan doen, zojuist de auto leeggehaald en de bank terug geklapt; probleem opgelost Laughing
Was gister ook nog een wieldop verloren, gelukkig had ik er nog 5 op voorraad, nu dus nog 4…..

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 08 april 2014 09:30 PM
  [ # 153 ]

Nou, de nieuwe accu die er in 1-2012 in is gezet (handig, zo’n eigen topic Laughing ) is al weer vervangen.

De auto kreeg weer meer vrije dagen omdat de 2 cilinders weer rijden, en als ik dan de BX weer eens wou gebruiken, was de accu leeg, en die was dus kaduuk hmz .
Zo snel heb ik nog nooit een accu hoeven te vervangen…......

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 02 mei 2014 10:19 PM
  [ # 154 ]

Las in het topic over “de karakterbak” van GW Hendriks dat slechte massaverbindingen voor storingen kunnen zorgen.
Nou had ik geen klachten, maar preventief onderhoud kan nooit kwaad, toch? Mr. Green
Dus gisteren de -kabel op de versnellingsbak, massapunten achter het linker achterlicht en bij de bobine losgehaald en schoongemaakt.
Omdat de accu er uit moest gelijk maar wat roestpreventie bij de accusteun uitgevoerd cool smile
De stekkers bij de achterlichten en 1 grote onder de accu en wat kleinere in de motorruimte losgehaald en van een lik vaseline voorzien.
Ik had op de radio een fluittoontje als deze en de verlichting uit stonden, maar dat is nu weg. Dat is toch maar weer mooi meegenomen Smile

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 30 juni 2014 08:02 PM
  [ # 155 ]

Mijn BX heeft de nare gewoonte dat als ie langer dan 3 dagen niet gelopen heeft, de motor niet gelijk aanslaat. De carburateur moet dan eerst worden gevuld.
Ik begin me hier toch wel wat aan te irriteren Confused .
Nou wil ik de brandstofslangen gaan vervangen en nou vroeg ik me af of ik ook een elektrische brandstofpomp bij kan plaatsen. Zo als bij een injectiemotor; contact aan en je hoort de pomp een paar seconden draaien.
Alleen moet ie bij mij niet weer gaan draaien als de motor loopt Rolling Eyes

Over het vervangen van de brandstofslangen; onder de motorkap lukt me wel, maar moet de tank er ook onderuit?
Voor de duidelijkheid, er zit ook een retourleiding naar de tank!

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 30 juni 2014 08:34 PM
  [ # 156 ]

Hoe bedoel je dan? Een extra pomp voor tijdens het starten?

De tank hoeft er niet voor onderuit. Als je de achterbank omhoog doet en de isolatie weg haalt kom je daar onder de plastic dop de vlotter en dergelijke tegen. De nieuwe slangen zullen wel met wat moeite terug gaan. Maar dat is beter dan die tank eronderuit halen.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43041
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 30 juni 2014 08:40 PM
  [ # 157 ]

Is de benzinepomp op de motor wel fris?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Redbird
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 18-01-2007

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 30 juni 2014 08:49 PM
  [ # 158 ]

waarschijnlijk is je terugslag klep kapot, die zogt ervoor dat de benzine niet terug loopt. Volgends mij zit die ergens onder bij de tank in de buurt, maar je kan er van binnenuit niet bij.

Goede raad is voorraad

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 30 juni 2014 09:02 PM
  [ # 159 ]

@ Marvin, heb net even gekeken; dat gaat wel lukken!

@ Waterman, nieuwe pomp heeft niks geholpen.

@ Redbird, heb zelf ook al eens een extra terugslagklepje geplaatst, hielp niet…..

Het idee wat ik zelf heb is natuurlijk niet de oplossing, maar het leek me wel een prima oplossing (als het mogelijk is tenminste huh )

@ Marvin, jij hebt ook een 1600 met carb. Slaat die wel vlot aan na een paar dagen stilstand?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 30 juni 2014 09:19 PM
  [ # 160 ]
Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 30 juni 2014 09:22 PM
  [ # 161 ]

Hoe kan ik dat controleren Hilko?
Als die lek zou zijn dan zou er wel benzine op het blok moeten liggen toch? Of tenminste de sporen er van.
En ik ruik ook nooit benzine Rolling Eyes

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 30 juni 2014 09:33 PM
  [ # 162 ]

Ik bedoel meer dat de boel verdampt, maar het kan ook zo de cilinders in verdwijnen. Trek je peilstok er eens uit en snuffel eraan, als je (duidelijk) benzine ruikt is het niet goed.

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 30 juni 2014 09:39 PM
  [ # 163 ]

Het is al een tijd geleden dat de mijne gelopen heeft, maar ik had soms wel het zelfde probleem als jij nu hebt. Als de auto een aantal dagen stil stond en ik probeerde te starten sloeg ie heel even aan. Daarna duurde het een tijdje voor de auto wilde lopen.
Ik denk eigenlijk het zelfde als Hilko, dat de benzine in de cilinders loopt/ verdampt waardoor je moet wachten tot de vlotterkamer weer vol is. Zou je op kunnen lossen door de carb eens van een aantal nieuwe pakking te voorzien.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 30 juni 2014 10:03 PM
  [ # 164 ]

De benzine loopt gelukkig niet het carter in, heb net nog aan de peilstok geroken search .

Inderdaad Marvin, hij loopt even, valt weer uit en dan moet je “lang” doorstarten.
Ik ga de slangen vervangen en haal nog eens een nieuwe brandstofpomp.
Alsd dat niet helpt kan ik altijd de carburateur nog eens onderzoeken.

Op de tank lijkt het dat de aanvoer en de retour verschillende diameters hebben, is dat zo?
En welke diameter(s) heb ik nodig?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 30 juni 2014 10:07 PM
  [ # 165 ]
Profiel  
 
 
11 van de 18
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook