16 van de 18
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende > 
   
Mijn Type 2 Gris Renard
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 22 december 2015 08:19 PM
  [ # 226 ]

@ Timo, dat gaasje is er al lang uit.
Even Googelen leerde me dat de kleppendekselpakking van een 405 het zelfde is als een BX.
Heb er geen afbeelding van kunnen vinden.

Het probleem is wat Nanko ook zegt volgens mij het afkoelen, of niet warm genoeg worden van de slangen en de vuldop.
Voorlopig blijf ik eerst maar regelmatig schoonmaken, maar ik ga wel omkijken naar een ander kleppendeksel.

Profiel  
 
Gepost: 22 december 2015 10:19 PM
  [ # 227 ]

Inderdaad is niet warm genoeg worden wellicht het probleem. Korte ritten = meer mayo. Niettemin lijkt me de suggestie van Nanko ook de moeite van het proberen waard. Kan die zelfklevende tape er ook weer makkelijk af?

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 22 december 2015 10:43 PM
  [ # 228 ]

Nee, niet gemakkelijk.
Maar ik bedacht net dat je er ook wel centrale verwarmingsbuis isolatie om kunt doen
Open knippen en na montage met wat tape vastzetten
Er is ook isolatiebuis te krijgen met een soor zip sluiting, nog makkelijker.

Profiel  
 
Gepost: 23 december 2015 12:37 AM
  [ # 229 ]

Aha, dank. Deze afbeelding van de aanpassing (de slang bij P dus én de slang er naast) van de carterontluchting vond ik in de Haynes.

Afbeelding Bijlagen
aanpassing.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 14 februari 2016 05:52 PM
  [ # 230 ]

Mijn BX doet de laatste tijd nogal raar met de koude start. Nou is er de afgelopen tijd aardig aan de carburateur gesleuteld smirk  en dat was voor mij dan ook de oorzaak van deze “karaktertrek”, maar ergens klopt er iets niet.

Ik moet langer doorstarten dan voorheen, tijdens het starten hoor ik wat ploffen (er is dus een brandbaar mengsel) en als ik hem aan de loop heb houd ie op zodra ik het gas los laat en de toeren dus zakken.
Na het opnieuw starten slaat de motor wel gelijk weer aan!

Nou lees ik hier dat een ontstekingsmodule een zwak punt is van een BX. Ik heb de bobine al vervangen, zonder resultaat. De rotor, verdeelkap en de kabels zien er nog goed uit. Het zou dus best de ontstekingsmodule kunnen zijn. Maar hoe weet ik dat zeker?
Is dat bij een garage uit te lezen? Kan er nog iets anders loos zijn?
Waar zit die module eigenlijk? Dan zou ik de stekker(s?) eens schoon kunnen maken, wie weet!?

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 14 februari 2016 06:32 PM
  [ # 231 ]

Of hij zit op je verdeler, of hij zit op je schutbord bij je bobine.

Wat ik van je omschrijving lees moet ik niet direct aan een ontstekingsmodule denken. Die begint vooral op te spelen wanneer die warm wordt, dus pas na even lopen/rijden. Lang doorstarten met af en toe ploffen moet ik eerder denken aan een beperkte brandstofopbrengst. Zou natuurlijk zo kunnen zijn dat je pomp is gesneuveld.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 14 februari 2016 07:08 PM
  [ # 232 ]

Onder de bobine zit een ijzeren plaat gemonteerd met daaraan een kastje met een stekker; is dat de ontstekingsmodule?
Ik snap je gedachte; ben het volledig met je eens. Echter, die pomp is vrij nieuw en de slangen zijn ook allemaal vervangen.
En als de auto s ‘morgens nog gelopen heeft (of de dag er voor) dan zou er in de vlotterkamer nog genoeg sap moeten zitten voor een vlotte start. En zo was het ook.
En tijdens het starten hoor ik plofjes, dus is er brandstof. Dat de auto uitvalt als ik het gas los laat wijst dan wel op een carburateur probleem. Rolling Eyes

Heb ook al eens overwogen om een elektrische brandstofpomp te plaatsen think

Er is wel mee te leven, maar prettig is het niet….....

Profiel  
 
Gepost: 14 februari 2016 07:57 PM
  [ # 233 ]

Die ‘ijzeren plaat met stekker’ is inderdaad de module. Is je ontsteking misschien verlopen? Opnieuw afstellen helpt wellicht.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 16 februari 2016 09:08 AM
  [ # 234 ]

De auto staat nu bij een gepensioneerde automonteur die ook bij Citroen heeft gewerkt; hij gaat de ontsteking checken en daarna nog eens kritisch kijken naar de choke afstelling van de carburateur.

Profiel  
 
Gepost: 16 februari 2016 12:25 PM
  [ # 235 ]

Dat is altijd een goed idee!

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Gepost: 16 februari 2016 12:25 PM
  [ # 236 ]

Dat is altijd een goed idee!

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 16 februari 2016 01:43 PM
  [ # 237 ]
HvdL schreef:

Aha, dank. Deze afbeelding van de aanpassing (de slang bij P dus én de slang er naast) van de carterontluchting vond ik in de Haynes.

Dit heb ik nodig!
Op welke motor/uitvoering is dit geleverd?

Sorry voor de topic vervuiling!

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 17 februari 2016 10:53 PM
  [ # 238 ]

De ontsteking stond 2 graden te vroeg en ook aan de afstelling van de carb. was nog wel wat te verbeteren. Na 1 nacht start ze nu goed, maar ze blijft er wat langer staan om te zien hoe ze start na een paar dagen stilstand.

Profiel  
 
Gepost: 18 februari 2016 02:19 AM
  [ # 239 ]
Marviin schreef:
HvdL schreef:

Aha, dank. Deze afbeelding van de aanpassing (de slang bij P dus én de slang er naast) van de carterontluchting vond ik in de Haynes.

Dit heb ik nodig!
Op welke motor/uitvoering is dit geleverd?

Sorry voor de topic vervuiling!

We houden het kort: op het 159A blok, dat onder meer in de 1.9 GT ligt. Ook in 1.6-uitvoeringen kom je dit blok ook tegen en Peugeot heeft er ook wagens mee uitgerust (heb ik zo geen types van paraat). De vroege 159A’s hebben het niet, t/m 1985, daarna wel. Maar goede kans dat je de slang alleen wel kunt maken van universele buis? Heb ik geen ervaring mee, maar het ding loopt van het kleppendeksel naar het pijpje dat onderaan het blok naast de vulpijp zit. Moet je wel de vulpijp afdoppen, als je het blok aanpast (of je hebt de slang al, maar je moet ‘m vervangen).

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Gepost: 18 februari 2016 02:20 AM
  [ # 240 ]

On topic: Loopt weer lekker dus. Mooi, veel plezier!

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
 
16 van de 18
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook