40 van de 51
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 42 Volgende >  Laatste »
   
Ree’s bussie
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 13 mei 2017 08:17 PM
  [ # 586 ]

Omdat ik straks mijn koelsysteem 100% wil kunnen vertrouwen heb ik de kachelradiator gecontroleerd.

Er zal heel veel roest is, waarschijnlijk van het gietijzeren blok. Voor de zekerheid heb ik hem ontkalkt, maar hij ziet er verder nog prima uit.

Het kraantje heeft het voor zover ik weet nooit gedaan. Hij zit muurvast, voorlopig in de kruipolie gezet…

Omdat ik toch wil weten hoe de andere cilinders er aan toe zijn, de bussen vastgezet.

En bij inspectie van de andere cilinders tot de conclusie gekomen dat er 100% zeker nieuwe bussen in moeten komen.

Dus. Voor niets de bussen vastgezet Smile

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 03 juni 2017 09:51 PM
  [ # 587 ]

Vandaag ben ik naar ‘De loods van Henny’ geweest om met wat meer ogen naar mijn kop en pakking te kijken. Nog steeds dezelfde conclusie. De kopakking is oud, gaar, op, maar geen duidelijk spoor van enige lekkage.

Besloten de kop te laten vlakken en afpersen. Blok helemaal uit te bouwen en met bolle zuigers opnieuw op te bouwen. Eventueel met een wat grotere carburateur erop. Kleppen blijven waarschijnlijk, die zitten nog heel hoog. Morgen heb ik weer een paar uurtjes om aan de bus te werken.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 04 juni 2017 04:04 PM
  [ # 588 ]

Dus, eerst deze constructie getest om het blok eruit te tillen. Dit gaat perfect werken.

Nog even de kop wat verder gedementeerd zodat ik hen kan laten vlakken.


`
Verder schoonmaken lijkt me niet nuttig. Dat doen ze daar wel.

Dit pieletje:

Voor zover ik me kan herinneren hoort deze in het blok te zitten, niet in de kop. Moet ik deze eruit trekken? Zo kan je hem niet vlakken?

Daarna ben ik dus vastgelopen op het ontbreken van een wielewaal sleuteltje in mijn gereedschapskist. Zonder kan ik het blok niet van de bak krijgen. En op eerste pinksterdag vindt je niet zomaar een wielewaaltje Confused

Iemand een te leen in de regio Delft?

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 06 juni 2017 10:33 AM
  [ # 589 ]

gaat ook met een middelgrote baco. En bij montage gewone bouten gebruiken

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 07 juni 2017 08:26 PM
  [ # 590 ]

Vanochtend de kop weggebracht om te laten vlakken en afpersen. Vanmiddag kon ik hem meteen al ophalen. Weer als nieuw!

Ze hebben meteen een afgebroken tapeind van het uitlaatspruitstuk eruit gehaald. Nu hoef ik hem niet op te boren. Super.

Mezelf meteen maar verwend met een ontvetterbak. Kost niks, en heb je in deze fase veel plezier van.

Morgen een wielewaaldop ophalen zodat ik van het weekend weer serieus verder kan…

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 08 juni 2017 08:20 PM
  [ # 591 ]

Vandaag even langsgaan bij de Loods van Henny in Capelle. Heb even twee sleuteltjes geleend, dan kan ik volgend jaar op Citromobile op zoek naar een voor mezelf Smile

Dan kan ik van het weekend weer lekker verder.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 10 juni 2017 07:11 PM
  [ # 592 ]

Vandaag wat minder tijd dan gehoopt, maar toch nog even aan de slag geweest.

Blok van bak los gehaald.

De bumper laten zitten, omdat het kan.

Blok op werkhoogte gezet.

De koolstofring is wat beschadigd links onder. De originele inkeping is nog te zien midden boven.

En rustig alles gaan demonteren.

Ik liep vast bij de oliepomp. De bout langs het asje is eruit, zie foto. Dan moet je de pomp er toch zo uit kunnen trekken? Klemt hij erg, of zit de pomp op nog een manier bevestigd?

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 10 juni 2017 08:03 PM
  [ # 593 ]

De bout langs het asje kun je beter laten zitten. De bout halverwege het blok moet er uit.
Dan kun je met wat draaien en wrikken (zit soms wat vast in de schacht) de pomp compleet met as eruit trekken.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 10 juni 2017 08:36 PM
  [ # 594 ]

Yes. Je hebt gelijk. Ik heb het handboek er even op nageslagen, en daar staat hetzelfde. Smile Volgende keer proberen met wat meer overtuigingskracht.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 11 juni 2017 12:47 PM
  [ # 595 ]

Met licht geweld komt hij nog niet los. Kan je vanaf deze kant op het asje tikken?

Ondertussen heb ik de meeste zuigerveren terug gevonden. De staat valt me eigenlijk nog heel erg mee.

Vierde is gebroken, maar alle stukken zaten er nog in.

Eerste is gebroken en daar ontbreekt een stukje van. Verder waren alle veren nog heel. Dit is denk ik ook niet de reden van het overmatige olieverbruik. Dus… Volgende keer verder.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 11 juni 2017 05:44 PM
  [ # 596 ]

Ja, met een drevel van rond 12mm. moet het lukken.
Als er toch wat beschadigd heb ikzat oliepompdelen.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 12 juni 2017 03:11 PM
  [ # 597 ]

Maar de grote vraag is dus: laat ik de krukas en distributie (en oliepomp) zitten en ga ik na verwijdering van de bussen weer opbouwen? Of ga ik verder demonteren?

Er is geen winst meer te behalen voor wat betreft olieverbruik en met een ton op de teller maak ik me geen zorgen om de distributie en krukas.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43041
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 12 juni 2017 03:37 PM
  [ # 598 ]

Nee, maar omdat het blok geen oliefilter heeft zou ik de hoofdlagerschalen wel bekijken. Verder zou ik de distributieketting wel vervangen, kettingen zonder spanner zijn na 150.000 km wel moe en om dat nu te laten zitten…?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 12 juni 2017 03:41 PM
  [ # 599 ]

Dus… Toch krukas en distributiedeksel eraf. Waarom ook niet Smile

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 12 juni 2017 05:01 PM
  [ # 600 ]

Wat Waterman zegt. Maar haal eerst de krukaspouliemoer los, je hebt een heel blok als tegengewicht.
Verder wel nieuwe hoofdlagers monteren, zijn de kosten niet, let er op dat de ketting een voorgerekt type is(merk iwis).Je kunt tevens de lengtespeling van de krukas corrigeren.

Profiel  
 
 
40 van de 51
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 42 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook