8 van de 9
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 Volgende > 
   
Noorwegen, Sambalbij
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 04 mei 2017 09:02 AM
  [ # 106 ]

afgelopen weekend flink op pad geweest met Sambal. Zondag eerst nog even snowboarden in Stranda, laaste dag van het seizoen.
daarna via Norangsdalen naar Fosnavåg gereden. Dit dal is het smalste dal van Noorwegen en was de favoriete vakantiebestemming van koningin Wilhelmna.Dit was een ritje van bijna 3 uur.totaal in het weeke zon 350 km gereden en das hier zon bijna 6 uur sturen

de Maxxis banden bevallen uitstekend.
uiteraard fotos:

En beneden op zeeniveau is het al een week 20 graden dus veel met open dak gereden.

 

 

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 23 augustus 2017 09:03 AM
  [ # 107 ]

Gisteren Sambal maar eens voorzien van een nieuwe uitlaat die ik al een tijdje had liggen.  de oude pot had ik al eens gelast en een keer gekit maar lekte weer op de lengtenaad.

Omdat de voorste bocht ook zn beste tijd heeft gehad en vaak moeilijk uit de pot komt , die ook maar gelijk nieuw gekocht.

Er lag weer een beetje olie onder Sambal en bij nadere inspectie zag ik dat de oliesensor lekte.Die dus ook maar gelijk vervanger door een nieuwe. Je moet hier wel zorgen voor een beetje voorraad. Alles is te krijgen maar duurt soms een poos voordat het binnen is.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 22 januari 2018 09:30 AM
  [ # 108 ]

maar eens begonnen om Sambals rechter achterscherm te fatsoeneren.De verf was nogal geqraceleerd. Dat was al zo sinds ik hem kocht en stoorde me al langer. Best wel fink wat schuur en plamuur werk om het weer netjes te krijgen. Het staat inmiddels in de grondverf maar moet nog een keer geschuurd en dan binnenkort even mooi zwart spuiten.



HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 23 mei 2018 09:47 AM
  [ # 109 ]

geen nieuws , Sambal doet het gewoon altijd. behalve een lekke band vorige maand. ik had gelukkig hulp bij het vervangen.

tegenwoordig iedere dag citroen meeting thuis.

heel soms kom ik wel eens een eend tegen, Maandag nog een Rode Dolly met open dak toen ik op mn motor aan het toeren was en vorige week hier in de stad een beige.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 16 oktober 2018 11:15 AM
  [ # 110 ]

Afgezien van wat laadproblemen heeft Sambal het de hele zomer goed gedaan.Printplaatje vd dynamo was kapot en dat heb ik op kunnen lossen door er een paar moderne zekeringen tijdelijk tussen te koppelen . Gelijk maar ff nieuwe koolborstels erin. Nieuw printplaatje inmiddels binnen maar moet er nog in.

Tijdens de koppelingswissel van mn Xantia is hij mn dagelijkse vervoer geweest en inmiddels staan de Harleys in de winterstalling in mn werkplaats en staat Sambal lekker in de garage thuis. Dan kan ik hem af en toe gebruiken maar staat ie in ieder geval droog.

Vorige week wezen vissen en vandaag mocht ie mee naar mn werk.


 

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 18 oktober 2018 09:02 AM
  [ # 111 ]

Sambal heeft nu zn winterstalling aan huis. Kan ik hem toch af en toe gebruiken.

Deze winter gaan de spijkerbanden er weer onder. Ik woon zon 50 meter boven zeeniveau en de weg omhoog ligt de hele winter in de schaduw van de berg ernaast. Daar ligt dus regelmatig ijs.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 18 oktober 2018 09:58 AM
  [ # 112 ]

Klopt het dat ze in Noorwegen niet met zout strooien om de wegen schoon te houden? Juist in de sneeuw is het geweldig om met een eend te rijden

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 19 oktober 2018 09:46 AM
  [ # 113 ]

Ze strooien met zout in de grote steden als Oslo Bergen en Trondheim. daar moet je ook een heffing betalen voor als je met spijkerbanden de stad in wil. Verder in het land alleen op de hoofdwegen. Hier in de stad ook alleen op de doorgaande wegen. Maar slechts beperkt en alleen als er ijs ligt.

In het binnenland bij -40 en dikke pakken sneeuw en ijs helpt zout niet. Daar gebruiken ze meest scherp gritt, en spijkerbanden natuurlijk.

Koop daarom ook liever geen Oslo autos , die roesten nogal.

Rijden in de sneeuw met een eend is leuk ja en doe ik graag maar je moet niet moeten klimmen met een voorwielaangrdreven auto als er ijs ligt.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 16 januari 2019 09:34 AM
  [ # 114 ]

ik heb inmiddels al lang een nieuw printplaatje voor de dynamo binnen maar er nog steeds niet ingezet. De noodoplossing voldoet nog steeds en ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe lang. het is in ieder geval een goede noodoplossing als je bijvoorbeeld onderweg bent. Alles wat je nodig hebt zijn een paar kabelschoentjes en 2 stukjes draad en 2 moderne zekeringen, alles bij een gode pomp of doe hetzelf te krijgen.



ook nog even een fotootje van mijn winterhoesje. Gemaakt van een stuk oud skai en 3 stoelrubbers. Bij lange ritten vouw ik het bovenste deel wat naar beneden. in de stad is ie zo lekker snel op temperatuur.
Zo doe ik het al 20 jaar, ik vind die hoesjes op zon lamellengril zo lelijk.

 

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 19 februari 2019 10:46 AM
  [ # 115 ]

afgelopen vrijdag zowaar 14 graden hier en rustig op de zaak dus Sambal maar eens ff uitgelaten. Mooi ritje gemaakt van zon 100 km. Alle sneeuw in de stad is weg maar op de bergen ligt nog genoeg al smelt het ook daar hard weg.

maar de winter is nog niet over hier en er kan nog veel sneeuw en ijs komen. Sambal staat daarom voorlopig nog wel op spijkerbanden.


HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 19 maart 2019 03:21 PM
  [ # 116 ]

Vrijdag APK dus ging gisteren het contactslot kapot. Uiteraard toen mn vrouw ermee op pad was. Gelukkig was ze nog in de stad en kon ik gemakkelijk even het elektrisceh deel losmaken en hem met mn Leatherman starten.
Vanavaond maar ff ander slot erin frutten , zit gelukkig me t normale boutjes vast.

En .... de voorremmen trekken weer scheef dus ook daar ff tijd aan besteden.

 

 

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 19 maart 2019 05:06 PM
  [ # 117 ]

en zo blijf je lekker bezig. Schitterende omgeving waar je woont!

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 20 maart 2019 08:50 AM
  [ # 118 ]

gelukkig heb ik geen stuurslot, ik haat die dingen dus contactslot wisselen zonder sleutel was zo gepiept.

rechter voorrem ontvet en schuurpapiertje over schoenen en trommel en hij remt weer recht. Remcylinder is droog dus waarom de boel vet wordt is me niet helemaal duidelijk.
Afijn hij is klaar voor de APK.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 22 maart 2019 09:40 PM
  [ # 119 ]

En vandaag goedgekeurd. We kunnen er weer 2 jaar tegenaan.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 26 april 2019 11:26 AM
  [ # 120 ]

Gisteren een tut die geen afstand kon houden en ze knalde achterop mn vrouw in Sambal.


lekker veel vieze Schade; achterbumper, achterlichten en paneel, nummerbord en spatborden beschadigd alsook de onderste punten vd karroserie. De trekhaak heeft het chassis gered. ik zie daar gelukkig geen schade.
Voorbank omgebogen naar achteren en vrouw lichte nekklachten.

Ben benieuwd wat ik vd verzekering ga krijgen. Zit niet echt op het werk te wachten.

Baal als een stekker


HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
 
8 van de 9
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook